Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Kleine speling op cassette

spietpiet
Forum-lid

spietpiet 05 jul 2007 01:05

De Bontragerwielen zijn waarschijnlijk veel nieuwer en minder gebruikt. Daardoor zijn de lagers van de body missschien nog niet eens goed ingelopen.

Speling die je voelt in de andere wielen zit waarschijnlijk in de lagering van de body, als dit heel weinig is is dit geen probleem.
Als dit erg veel is zou je kunnen overwegen om de lagers van de body te vervangen.
Bij de Shimano wielen moet je dan waarschijnlijk de complete body vervangen.

De breedte van de Ksyrium body is afwijkend tov "normale" body's omdat er dan de eigen Mavic cassettes oppassen die een afwijkende breedte hebben. ( dat heb ik eens ergens gelezen, zelf geen ervaring mee).

zerk
Forum-lid

zerk 05 jul 2007 01:33

zeker weten dat de speling niet op de body zit maar op de kransjes/body combinatie?
je kan dit denk ik alleen checken door de body eraf te draaien en dan de casette op de body te draaien en dat te kijken naar de speling.
het lijkt mij namelijk dat je een beetje speling op je body hebt en als dit heel weinig is zou ik me geen zorgen maken.
hmmm misschien kransjes eraf en dan kijken of er speling op de body zit.
dat is misschien de meest logische oplossing.
bijna 30 uur per week betaald knutselen ;)
werk kan leuk zijn

zerk
Forum-lid

zerk 06 jul 2007 00:29

he snow,

ik heb ff zitten checken op mavic.com maar volgens mij moet deze fts-l hetzelfde zijn als op je andere mavic naven.
bij de weg, dat spul is echt enorm high-tech. mijn god!
dat geven ze nou nooit aan mij om mee te spelen :p
bijna 30 uur per week betaald knutselen ;)
werk kan leuk zijn

Plaats reactie