SRAM Red cassette: hol!
-
- Forum-lid HC
Het blijft gewoon 10 speed, zie specificatie van de achterderailleur!
http://tales.phrasewise.com/NewTechSpec ... 8_RevA.pdf
http://tales.phrasewise.com/NewTechSpec ... 8_RevA.pdf
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Iemand al ervaring met deze cassette die zijn ervaringen hier wil schrijven?
Ban benieuwd naar slijtage van de cassette alsmede hoe je body eruit ziet na een heel aantal kilometers. Dit omdat ik zo zie dat de cassette maar op 2 punten op de body zit gemonteerd.
Ban benieuwd naar slijtage van de cassette alsmede hoe je body eruit ziet na een heel aantal kilometers. Dit omdat ik zo zie dat de cassette maar op 2 punten op de body zit gemonteerd.
Ride bikes, not tanks!
ROFL: de ts-er wilden volgens mij een discussie over stalen cassettes, niet wiskundige bewijzen dat het een oneven aantal tandjes betrof. 

-
- Forum-lid HC
Leon1 schreef:Iemand al ervaring met deze cassette die zijn ervaringen hier wil schrijven?
Deze cassette zit op 2 punten gemonteerd en een normale cassette maar op 1 punt(per kransje).
Leon1 schreef:Iemand al ervaring met deze cassette die zijn ervaringen hier wil schrijven?
Heb een aantal nogsteeds in Doos liggen, gaat pas op me wielset zodra me SRAM Red groep op me nieuwe fiets zit. Zal tegen die tijd wel wat schrijven zodra het klaar is.
- http://www.dewielershop.nl - http://www.kuipercarbonwielen.nl (sinds 2007!)
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
japie carbon schreef:Leon1 schreef:Iemand al ervaring met deze cassette die zijn ervaringen hier wil schrijven?
Deze cassette zit op 2 punten gemonteerd en een normale cassette maar op 1 punt(per kransje).
Maar wel als verschil dat die 2 punten altijd belast worden onafhankelijk van het kransje waar je op rijdt. Terwijl je bij een andere cassette idd maar op 1 punt belast, maar die belast je niet constant op dat punt.
-
- Forum-lid HC
Dat is waar, maar ik denk dat we er vanuit kunnen gaan dat het niet uitmaakt. Het is ook maar de helft van de kracht.
Dat geldt enkel wanneer de ketting in het midden ligt (en dat is bij een 10-speed onmogelijk...).japie carbon schreef:Dat is waar, maar ik denk dat we er vanuit kunnen gaan dat het niet uitmaakt. Het is ook maar de helft van de kracht.

-
- Forum-lid HC
Als hij exact zou passen zou dit niet uitmaken, maar aangezien er altijd wel wat speling is zou dit idd zo zijn. Maar het verschil kan nooit veel zijn.
Dat is precies het punt. Een klein beetje is al genoeg aangezien de cassette relatief gezien erg stijf is. Dus met een klein beetje speling (wat altijd wel aanwezig zal zijn, zeker na verloop van tijd) kan het er al voor zorgen dat er bijna geen kracht 'oversteekt' naar de plek waar de cassette niet goed aanligt.japie carbon schreef:Als hij exact zou passen zou dit niet uitmaken, maar aangezien er altijd wel wat speling is zou dit idd zo zijn. Maar het verschil kan nooit veel zijn.
Corniel schreef:ROFL: de ts-er wilden volgens mij een discussie over stalen cassettes, niet wiskundige bewijzen dat het een oneven aantal tandjes betrof.
Daar is het op een gegeven moment op uitgelopen ja, maar volgens mij zijn ze gestart over het gewicht en dat ie hol is.
Als ik mijn Ultegra cassette op een alu-Tune body bekijk op mijn mountainbike......helemaal ingevreten in de body. Als ik de cassette er vanaf wil halen dan moet ik de kransjes met een lichte tik los maken.
Vandaar mijn vraag over deze cassette... De kleinste kransjes zijn natuurlijk ook los, dat weet ik.
Ik wil graag weten of de cassette zich in een alu-body "vreet".
Ride bikes, not tanks!