Aluminium koersfiets
Hallo,
Voor komend seizoen ben ik op zoek naar een nieuwe koersfiets. Ik rijd veel klassiekers in het elite peloton. Ik ben op zoek naar een licht, aluminium (ivm valpartijen) frame. Ik zit te denken aan een categorie fietsen als een Wilier la Triestina.
Weten jullie misschien wat opties? Ik ben bijvoorbeeld de Sensa Trentino tegen gekomen, maar vraag me af of dat wel een fiets is die de kasseien/klinkers goed zal verteren.
Waar ik dus naar op zoek ben is een licht, betrouwbaar aluminium frame die geschikt is voor het elite/belofte peloton. Hopelijk kunnen jullie mij wat extra opties geven waar ik naar kan kijken.
Vriendelijke groet.
Voor komend seizoen ben ik op zoek naar een nieuwe koersfiets. Ik rijd veel klassiekers in het elite peloton. Ik ben op zoek naar een licht, aluminium (ivm valpartijen) frame. Ik zit te denken aan een categorie fietsen als een Wilier la Triestina.
Weten jullie misschien wat opties? Ik ben bijvoorbeeld de Sensa Trentino tegen gekomen, maar vraag me af of dat wel een fiets is die de kasseien/klinkers goed zal verteren.
Waar ik dus naar op zoek ben is een licht, betrouwbaar aluminium frame die geschikt is voor het elite/belofte peloton. Hopelijk kunnen jullie mij wat extra opties geven waar ik naar kan kijken.
Vriendelijke groet.
Je schrijft dat met budget geen rekening gehouden hoeft te worden maar wat als je het frame moet vervangen door een valpartij?
Canyon heeft een crashreplacement.
http://www.canyon.com/_nl/service/crashreplacement.html
Licentiehouders krijgen bovendien korting op de aanschafprijs.
http://www.canyon.com/_nl/service/sponsoring.html
Canyon heeft een crashreplacement.
http://www.canyon.com/_nl/service/crashreplacement.html
Licentiehouders krijgen bovendien korting op de aanschafprijs.
http://www.canyon.com/_nl/service/sponsoring.html
-
materialist
- Forum-lid
Ik ben zelf op zoek voor parijs roubaix, zover zijn er 4 die in aanmerking komen. Canyon al, storck, Rose en caad10 van cannondale. Nog meer?
Do kin der mar druk mei weze
-
dickygiovanni
- Forum-lid
Cannondale Caad 10, Canyon, Cervelo S1, Cube Agree SL
-
materialist
- Forum-lid
Cervelo s1 heette eerst soloist. Die had ik, met hoge velgen en 8atm wordt je behoorlijk doorgeschud en bewerkt op het zitvlak. Met lage velgen en 25mm banden haal je dat weer goeddeels weg maar ook iets van de snelheid. Caad10 lijkt het verst ontwikkeld maar de geometrie is voor mij aan de lange kant maar als het je past? In Duitsland zie je veel de quantec race een soort lokale beroemdheid.
-
materialist
- Forum-lid
Het is misschien een dom idee maar na de laatste keer was het mooie van mijn dure carbo fiets echt verdwenen. Kleine tikjes en rammeltjes die ik niet kon vinden en niet meer weggegaan zijn. Ook een paar keer hard onderuit.
Ik heb ook een theorie dat je met een strakkere fiets beter over de kopjes kunt. Elke keer op de vlakke stukken even rustig aan en over de koppen met boven de veertig, kop over kop erover. Met genoeg mensen haal je het net zo lang zijn ze niet. Bij heuveltjes gaat het niet en dan zakt de snelheid ver omlaag. Ik dacht dat het iets met de resonantie frequentie te maken heeft. Okee begin te schieten hahaha
Ik heb ook een theorie dat je met een strakkere fiets beter over de kopjes kunt. Elke keer op de vlakke stukken even rustig aan en over de koppen met boven de veertig, kop over kop erover. Met genoeg mensen haal je het net zo lang zijn ze niet. Bij heuveltjes gaat het niet en dan zakt de snelheid ver omlaag. Ik dacht dat het iets met de resonantie frequentie te maken heeft. Okee begin te schieten hahaha
Lekker een stalen frame pakken met gebogen voorvork!
Ik ben geen ervaringsdeskundige, maar dat is het advies wat ik van meerdere kanten krijg.
Een alu frame is toch wat minder voor je vullingen.
Maar jou theorie zou misschien ook kunnen werken.
Geef je overigens groot gelijk dat je niet niet weer een duur carbon fietsje pakt.
Ik ben geen ervaringsdeskundige, maar dat is het advies wat ik van meerdere kanten krijg.
Een alu frame is toch wat minder voor je vullingen.
Maar jou theorie zou misschien ook kunnen werken.
Geef je overigens groot gelijk dat je niet niet weer een duur carbon fietsje pakt.
dat verhaal van je resonantie zou best eens kunnen kloppen overigens. Ik rijd zelf (vaak onbewust) ook harder over klinkers omdat dat 'lekkerder' loopt. Maargoed, nou zijn klinkers natuurlijk niet te vergelijken met kinderkopjes
Merida