Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

achter niet in 6e en 7e versnelling

remcop
Forum-lid

remcop 18 jul 2007 18:06

hallo allemaal,

Ik heb een mcKenzie MTB en de laatste tijd merk ik dat de versnellingen bij het achterwiel niet meer in de 6e en 7e versnelling schakelen, wat niet prettig fietst. Is dit een kwestie van de schakelkabel opnieuw spannen of ligt het ergens anders aan. btw: de tandjes van de tandwielen zijn nog in orde en niet versleten.

Mijn 2e vraag over deze fiets: van de 3 versnellingen aan de voorste 'versnellingsbak' is de draad overgeknapt. De kabel invoeren kan ik nog wel, maar het afstellen lijkt me lastig: is dit een kwestie van de draad spannen en de derailleur goed zetten tussen de verschillende posities zoals hier beschreven:
http://www.fietsactief.nl/serv_tech_derailleur.asp
Dus m.a.w: kan ik het helemaal zelf als ik deze instructies volg?

mvg
Remco

popnagel
Forum-lid

popnagel 04 aug 2007 02:38

ligt eraan hoe jouw technisch inzicht is. al sje niet precies weet wat je doet, ga er mee naar een fietsenmaker. ik kom regelmatig prutswerk tegen van mensen die het zelf wel dachten te kunnen en zich steeds verder in de nesten werken. maar niet geprobeerd is niets weten.
suc6
Popnagel

remcop
Forum-lid

remcop 04 aug 2007 12:13

het is al gelukt. Hij gaat achter weer in de 6e en 7e versnelling en voren doet hij het ook zoals ik wil.

mvg
Remco

Plaats reactie