Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Tikkend voorwiel mavic open pro

jes65
Forum-lid

jes65 31 jul 2007 12:10

Heren techneuten,

Ik heb een setje Mavic open pro met Campa 2007 naven. Prima set, lekker stijf en lichtlopend. De laatste tijd hoor ik alleen een vreemd getik vanuit het voorwiel komen. Ik heb de spaakmagneet al eens verwijderd en het ventiel omwikkeld met een stukje tape maar niets helpt.

Wat zou de oorzaak kunnen zijn? Iets mis met de naven?

meeuh
Forum-lid

meeuh 01 aug 2007 14:06

Haal eens je binnen en buitenband van de velg. Laat hem vervolgens wat draaien, hoor je geen getik meer dan moet het zeker van je ventiel komen. Zoniet kun je het velglint afhalen en zien of er dan niks te zien valt. Als het probleem dan nog niet weg is controleer je voor de zekerheid of er geen spaak te los zit en als laatse de naaf laten controleren bij je FM.

jes65
Forum-lid

jes65 01 aug 2007 19:00

meeuh schreef:Haal eens je binnen en buitenband van de velg. Laat hem vervolgens wat draaien, hoor je geen getik meer dan moet het zeker van je ventiel komen. Zoniet kun je het velglint afhalen en zien of er dan niks te zien valt. Als het probleem dan nog niet weg is controleer je voor de zekerheid of er geen spaak te los zit en als laatse de naaf laten controleren bij je FM.

Was ik nog vergeten te vermelden dat ik het alleen hoor tijdens het fietsen. Ook is het getik niet altijd even aanwezig. Ik bedoel soms hoor ik ook een tijdje niets. Ik zal er eens een andere binnenband ingooien en alle andere aanbevelingen doen.. Wordt vervolgd...

Plaats reactie