Amclassic-fan schreef:Volgens mij vergeet je dat er op die fiets nog 2 andere buizen minstens zo belangrijk zijn. Wel fijn deze constructie van Trek, nu moet er ook nog eens een stuk meer rekening gehouden worden met de zitbuis.
Ja t'is zeker iets waar velen zich zullen aan mispakken. Die andere buizen zijn al bekeken hoor, geen probleem.
60 heeft bovenbuis van 586 met balhoofdbuis van 21 (2cm spacer) en pen : 12cm
62 heeft bovenbuis van 598 met balhoofdbuis van 23 (max 1spac) en pen : 11cm
De lengte valt voor beiden binnen mijn max van 710 (bovenbuis en voorbouw) en gezien ik liever 'hoger' zit vooraan moet de balhoofdbuis ook redelijk hoog zijn he.
De 60 zou voor mij eerder race zijn, terwijl de 62 eerder toerder is en dat ben ik eigenlijk nu. Ik rij middenlange solotochten aan een goed gemiddelde.
Alternatieven, die me aanstaan zijn redelijk moeilijk te vinden, temeer die Trek qua prijs goed is en mooi (da's persoonlijk natuurlijk). Hij zou ook eerder comfortabel zijn dan stijf.
De wielen zouden iets minder zijn, maar die vervangen we naderhand als nodig.
Ik wil gewoon zeker zijn en weer geen miskoop doen. Ben er al een tijdje mee bezig nu, veel van mijn droomfietsen vielen af owv de geometrie of de prijs natuurlijk.
greetings.
In le cycle (fr. tijdschrift) zijn ze heel lovend, zelfs over de wielen.
Nu nog bestellen