Hallo,
Ik ben van plan om recreatief te gaan race fietsen.
Hiervoor heb ik het plan om een oude racefiets te kopen een een beetje op te knappen.
Ik vraag mij nu af of het mogelijk is op nieuwe shifters (die in de remmen verwerkt zijn) aan te sluiten op oude derailleurs.
Dus de shifters op het frame vervangen door die in de remmen.
Kan dit of moeten de hele groepen vervangen worden.
gr.
Jovelin
oud en nieuw
-
dukejovelin
- Forum-lid
Dit werkt in principe niet. Je kunt het beste de derailleurs ook vervangen, al kun je natuurlijk altijd eerst proberen of het wel werkt... Verder zijn er tegenwoordig zo veel tweedehands fietsen te krijgen die al ergopowers of sti's hebben, dat ik niet nog ouder zou nemen.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells
- H.G. Wells
Duke Jovelin schreef: Hiervoor heb ik het plan om een oude racefiets te kopen een een beetje op te knappen.
Ik vraag mij nu af of het mogelijk is op nieuwe shifters (die in de remmen verwerkt zijn) aan te sluiten op oude derailleurs.
Dus de shifters op het frame vervangen door die in de remmen.
Niet doen. STI's (schakel- en remhemdels gecombineerd) zijn schreeuwend duur om nieuw los te kopen, en ook tweedehands zijn ze nog redelijk duur.
Als je gaat upgraden van buiscommandeurs zul je bijna altijd je cassette en ketting moeten vervangen, vaak ook je cassettebody of achternaaf, soms je derailleur...
Wordt duur en ingewikkeld dus. Beter iets meer geld neerleggen en in 1 keer een fiets met STI's kopen.
(of een racefietsje kopen met buiscommandeurtjes en lekker daarmee blijven rijden)
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
-
dukejovelin
- Forum-lid
hmmm. denk dat je gelijk heb.
Zal er eens goed nadenken over wat te doen tnx
gr.
Jovelin
Zal er eens goed nadenken over wat te doen tnx
gr.
Jovelin