Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Gios new carbon lite

amclassic-fan
Moderator

Gebruikersavatar amclassic-fan 11 aug 2007 16:57

Misschien dat je eerst een bericht moet lezen voordat je reageert. Bluebird had het over het feit dat hij dacht dat de Orca's slap warne, daar reageerde ik op dat dat het oude model was. Ik zet Orbea juist niet in een slecht daglicht...
De TS geeft in zijn latere berichten toch aan een Italiaanse fiets te willen hebben, laat hem dan gewoon die keuze maken. Jij laat je ook niet leiden door je verstand, maar door emotie, anders had je een goedkopere fiets gekocht.
Back on topic.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

mspoon
Forum-lid

mspoon 11 aug 2007 18:35

Je schrijft, @Bluebird, de oude Orca van 2006 en eerder was niet geschikt voor de gemiddelde Nederlander omdat ze te slap waren, maar de nieuwe zijn heel veel stijver en hebben met het oude model eigenljik alleen de naam gemeen, dit is toch gewoon flauwe kul, het is maar net waar je de voorkeur aangeeft qua stijfheid. De TS is een beginnend fietser naar mijn mening en vraagt duidelijk om verdere hulp, daarbij zoekt hij iemand met een objectieve mening, degene die reageren zijn allemaal italiaanfreaks, we zijn eruit dat Italiaans en carbon niet samen gaan met een Hollandse jongen van 95kg dus lijkt mij een Orca 2007 een goede keuze, zeker betreft de garantie vergeleken met een Italiaan. Daarom heb ik me ook eerst laten leiden door mijn verstand en zeker door de emotie die ik kreeg van mijn Orca.
Orbea Orca, What Else?

amclassic-fan
Moderator

Gebruikersavatar amclassic-fan 11 aug 2007 19:08

mao schreef:Ik blijf er bij dat het een Italiaan moet zijn

Is toch heel duidelijk wat ie wil? Blijft er echt nog meer dan genoeg keuze aan merken en modellen over.
bluebird1 schreef:Wist trouwens niet dat de stijfheid van die fiets ook voldoende was voor flinke hollanders van 100 kilootjes. Dacht eigenlijk dat het meer iets voor lichte klimmertjes was, maar blijkbaar is het met de kwaliteit van het frame dus ook nog prima gesteld.

Hier reageer ik op, want wat Bluebird stelt was echt gewoon het geval met de oude frames. Waarom denk je dat de full carbon voorvorken door de importeur regelmatig vervangen moesten worden door zwaardere exemplaren met een aluminium pijp die veel stijver waren? Allicht omdat de fietsen aan 't zwabberen gingen al boven de 50 km/h. Dat had niets met voorkeur voor stijf te maken, maar gewoon met een gebrek aan stijfheid. Ik kan er niets aan doen dat je geliefde merk ook een keer een steekje heeft laten vallen. ;)
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

mao
Forum-lid

Gebruikersavatar mao 11 aug 2007 21:56

Rustig maar mannen
Wist niet dat een fiets uit zoeken zoveel teweeg kan brengen.
Ik zal eerst wat over me zelf vertellen.
Mijn lengte is 1,82 m en weeg nu 95 kg.
Ik heb 105 kg gewogen (feb.) en er moeten er nog 5 vanaf voor me zelf
Doordat het gewicht overal netjes verdeeld is valt het niet echt op dat ik
aan de zware kant ben.
Verder ben ik 45 jaar en fiets zomers rond de min. 5000 km pj , en doordat ik ook
andere sporten beoefen blijft het in de zomer maanden met gem. 2 in de week
tussen de 60 en 100 km , en zo nu en dan een toertocht van > 100 km.
Volgend jaar wil ik een week in de bergen gaan proberen , kijken of het iets
voor me is.
Ik had al eerder aan gegeven dat vooral de Italiaanse fietsen mij aan spreken. Zie het lijstje
Wilier : mortirolo of izoard
Bianchi b4p 928 carbon lugged
Colnago active plus of clx
de Rosa avant of een tweedehands king ( waar ik vandaag een bod op heb gedaan)
Pinarello f4:13
Verder was ik van mening dat carbon (waarom wil iedereen anders een carbon fiets??) juist sterker zou zijn dan aluminium of staal , maar dat blijkt dus niet het geval.
Belangrijkste is natuurlijk dat ik voor de komende 10 jaar op een fiets ga zitten waar ik me prettig bij voel , als het echt niet anders kan dan moet het maar een duits of spaans frame worden , hoewel het oog ook wel wat wilt, en vooral een fiets veel emotie is die je koopt.
Blijf het raar vinden dat de betere FM uit de randstad mij allemaal gewoon een carbon fiets willen verkopen ook al is dit niet geschikt voor mijn gewicht.

sharkman
Forum-lid

sharkman 11 aug 2007 23:32

Mao je mailtje is onderweg. Eén optie uit Italië en een mooiere uit Zwitserland maar da's al een heel end in de goede richting :-)

mspoon
Forum-lid

mspoon 12 aug 2007 10:26

Ik ben persoonlijk niet en met niets merk gebonden, ik leg Mao alleen wat ideen en verschillen voor tussen de fietsen betreft garantie ed, hij kan ook op een goede duitse fiets weg komen, alleen dat gepush dat hij maar zonodig op een italiaan moet gaan rijden en dat er niets beter bestaat in de ogen van een italiaanfreak, vind ik zeer overtrokken. Ondanks dat hij aangeeft evt op een Italiaan te willen rijden, leg ik hem ook andere keuzes voor zodat hij niet alleen af gaat op zijn emotie en misschien later spijt krijgt. Hij geeft aan bv om de eerste 10j er op te willen fietsen, kan Titanium ook een mogelijkheid zijn en als Mao toch al slecht is voorgelicht bij de betere FM, kan hij misschien na zelf goed te hebben uitgezocht welke Italiaan hij wil rijden deze een stuk goedkoper bij de vos fietsen in zwanenburg bestellen met de zelfde garantie bepalingen als een andere FM en desnoods het onderhoud bij de plaatselijke FM onder te brengen.

Gr,
Orbea Orca, What Else?

mspoon
Forum-lid

mspoon 12 aug 2007 16:19

Ik ben 2x bij de vos terug geweest, 1x voor een garantie/fabrieks fout, 1x voor een afstelling, allebei de keren direct geholpen. Qua vriendelijkheid mag het misschien iets anders, maar ja, ik kom daar voor mijn fiets, niet om hem te zoenen. En wat ik al eerder geroepen heb is dat niemand op dit hele forum de vos kan afvallen of pakken op het feit dat hij zijn service of garantiebepalingen niet na komt, bij deze anders nog een oproep. Italo virus is geen verkeerd virus, maar het gaat om de persoon die bij het virus past.
Idd als de fietser uiteindelijk maar tevreden is.
Orbea Orca, What Else?

mao
Forum-lid

Gebruikersavatar mao 12 aug 2007 22:32

Carbon heb ik maar even uit mijn hoofd gezet , 95 kg blijkt te veel voor een Italiaanse carbon frame te zijn. hoewel ik wel van plan ben om er nog een extra 5 kg er af te trainen voor dat ik de bergen in ga volgend jaar , gaan we maar naar iets anders te zoeken.
misschien dan toch titanium ? bv. http://www.cicloforte.nl/Basso/Omschrij ... 20Titanium
Een de Rosa t2 word toch wel te duur alleen het frame 2948 euro , in vergelijking met die van Basso 1595,- dan is de keus toch wel snel gemaakt.
Maar dan rijst de vraag word het niet te stijf met het gevolg dat je geen comfort over hou.
Over de Vos ; ben er 1X geweest , tja wat moet je er van zeggen je kan er een fiets kopen als je precies weet wat je wilt , en hij heeft deze in de aanbieding ( en daardoor een stuk goedkoper dan elders ) dan is het een optie , maar anders blijf ik er maar vandaan.
Goed morgen ga ik Wout Verhoeven bellen , heb nog geen slecht woord over de man gehoord , zijn mening zal dan ook zwaar wegen in de beslissing.
Ik hou jullie op de hoogte van de ontwikkelingen.

mulder
Forum-lid

mulder 12 aug 2007 23:25

Best Mao.

Je voorkeur voor Italiaan design kan ik goed begrijpen.
Wat ik allemaal lees van Jan en alleman, nou nou.

Ik spreek nu wat ik heb meegemaakt.
Kort geleden heeft m´n fietsmaat een Pinarello F 4:13 aangeschaft.
M'n maat weegt 106 kilo, schoon aan de haak.
Zo te zien geen vet (moet je z'n vrouw vragen) en hij is 1,98 lang.
Ik was erbij toen hij z'n fiets kocht. (dus geen lul verhaal van; ik heb via, via vernomen dat .....)
Z'n fiets heeft hij gekocht bij van Herwerden in Voorburg, daar is helmaal niets gezegd over, u bent te zwaar vooor deze fiets, alleen speelde het gewicht een rol bij de keuze van de wielen.
Trouwens de afstelling die men daar doet aan je fiets is zeer goed.

Dus als jij een Pinarello F 4:13 wil kopen, het budget is aanwezig, een jij vindt de fiets mooi, kopen.
Het kan zijn dat men daar ook Gios verkoopt, maar dat weet ik niet.

Nu over Wout Verhoeven uit Berkel en Roderijs.

Wout is een zeer integer man, als hij tegen je zegt niet doen, dan zeker niet doen.
Hij weet waar hij overspreekt, en als je z'n dochter toevallig aan de lijn krijgt en zij zegt niet doen, geloof haar, want zijn weet net zoveel van Gios fietsen als haar vader.
En voor Campagnolo kan je ook bij hem terecht, hij heeft alles.
Vele fietsen makers halen bij hem de spullen, waarom, hij is eerlijk en betrouwbaar. Hij heeft een internetsit, dus bekijk die eens, misschien via de Gios site kan je linken naar h'm.

Anders ga je eens langs bij van Herwerden in Voorburg en bij Wout Verhoeven in Berkel, is niet al je ver van elkaar.

Laat mij wel effe weten tzt wat je nou heb besloten/gekocht.

mspoon
Forum-lid

mspoon 13 aug 2007 10:41

Ik zat 2 mnd geleden in precies het zelfde schuitje als jou Mao, (weeg 104kg) ik wilde ook graag Italiaans rijden vanwege de naam, uitstraling en design. Ben toen 10 verschillende FM afgeweest en gebeld, kreeg ook veel verschillende antwoorden te horen logisch natuurlijk enigsins want wat je verkoopt prijs je aan. Wilde ook carbon rijden en daar kwam uit met mijn gewicht alleen de servelo R3 met een paar goeden wielen volgens het gemiddelde van alle fm. Wordt erg duur met en knappe afmontage en de zithouding moet je aan staan. Misschien toch titanium, kom je uit bij litespeed siena, stijf maar vreselijk lelijk en duur. Staal of aluminium is een optie maar ja daar reden ze 20j geleden op en als je toch geld uit gaat geven dan wel iets van deze tijd. Via fiets.nl kwam ik de Orbea Orca bij toeval te kennen, nog een paar FM afgebeld, kwam tot de conclusie dat deze fiets met een paar goede wielen en mijn gewicht wel eens een optie zou kunnen zijn, mooi design en uitstraling ook een award 2007 voor gewonnen, Carbon, stijf maar niet zo stijf als een staal of aluminium frame, SSN Technology (Size Specific Nerve) hoe groter het frame hoe meer carbon op de plaatsen waar het nodig is, onveranderd voor 2008, de baskische wielerploeg rijd ermee, dus die beentjes van mij moeten ook geen problemen geven, en vooral mocht het toch fout gaan, levenslange garantie, dus als eerste eigenaar garantie op frame en vork tot aan je dood. Trek was ook nog een optie maar werd afgeraden vanwege de stijfheid. Fiets er nou 2mnd op 140km in de week echt een super fiets en tot nu toe geen spijt. En ik zou als het Italiaans en carbon moet dus voor die R3 gaan met goede wielen en anders wachten tot Litespeed met de Archon uitkomt.
Orbea Orca, What Else?

Plaats reactie