Hallo!
Ik kamp al een tijdje met pijn in mijn rechterbil bij het fietsen. Het is niet echt pijn, maar een irritant gevoel. Ik voel mijn rechterbeen ook als het ware veel intensiever. Ook zijn de bloedvaten in mijn rechterbeen veel zichtbaarder dan in het andere been.
Ik heb nul verstand van fysiotherapie of wat dan ook. Ik weet echt niet waar ik moet beginnen dit probleem op te lossen.
Ik heb al vele zadel en pedaalstanden uitgeprobeerd, maar daar ligt het niet aan, denk ik.
Kan iemand me advies geven?
Pijn in de bil
-
53x11@110rpm
- Forum-lid
Veel nuttige info kan ik van hieruit natuurlijk niet geven. Ik zou eerst de sportarts of huisarts raadplegen en dan van daaruit vertrekken. Zo weet je wat er scheelt en kun je er direct naar handelen ook. Veel beterschap.
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik had er ook af en toe last van in de rechterbil ,en ben toen enkele keren naar de chiropractor geweest en het probleem was voorlopig opgelost omdat dit om de zoveel tijd eens terug kwam ben ik eens te rade gegaan bij een physis therapeut en daaruit bleek dat ik een bekkenscheefstand heb aan de linkerzijde .Ik draag nu altijd een verhoging van 5mm .Dit is nu geleden van februari en ondertussen geen last meer gehad. Mischien is dit een oplossing voor jou?
Het is niet echt een antwoord op je vraag maar in het algemeen zou ik nooit meer naar een huisarts gaan als ik ergens pijn dat komt door het fietsen. Afgelopen week had ik pijn aan me knie, en ging naar de huisarts en binnen 2 minuten stond ik weer buiten, de man wou nog geen eens naar me knie kijken.
Toen maar naar de fysio en die nam ruim de tijd voor me blessure. Huisartsen hebben tegenwoordig max 10minuten terwijl fysio's 30min hebben en vaak meer kennis hebben van sport en blessures.
Toen maar naar de fysio en die nam ruim de tijd voor me blessure. Huisartsen hebben tegenwoordig max 10minuten terwijl fysio's 30min hebben en vaak meer kennis hebben van sport en blessures.
Anti-Spacers!
[quote="pjotr"]Het is niet echt een antwoord op je vraag maar in het algemeen zou ik nooit meer naar een huisarts gaan als ik ergens pijn dat komt door het fietsen. Afgelopen week had ik pijn aan me knie, en ging naar de huisarts en binnen 2 minuten stond ik weer buiten, de man wou nog geen eens naar me knie kijken.
Toen maar naar de fysio en die nam ruim de tijd voor me blessure. Huisartsen hebben tegenwoordig max 10minuten terwijl fysio's 30min hebben en vaak meer kennis hebben van sport en blessures.[/quote]
Belachelijk dat de huisarts je klachten niet serieus nam!! Maar ik zou wel naar de huisarts blijven gaan als ik jou was. De beste man heeft er als het goed is toch wel verstand van en het hoort naar mijn mening wel je beginpunt te zijn.
Toen maar naar de fysio en die nam ruim de tijd voor me blessure. Huisartsen hebben tegenwoordig max 10minuten terwijl fysio's 30min hebben en vaak meer kennis hebben van sport en blessures.[/quote]
Belachelijk dat de huisarts je klachten niet serieus nam!! Maar ik zou wel naar de huisarts blijven gaan als ik jou was. De beste man heeft er als het goed is toch wel verstand van en het hoort naar mijn mening wel je beginpunt te zijn.
Zoals hierboven al aangehaald: je kan het beste naar een goede (sport)-fysiotherapeut of sportarts gaan. Maar de door jou beshreven klachten lijken hun oorsprong te hebben in je SI/bil-regio.
Voor zover ik er met deze beperkte info wat over kan zeggen denk ik aan of een gefixeerd/geirriteerd rechter SI gewricht wellicht ten gevolge van een niet optimale of asymetrische houding op de fiets. Of er is wat aan de hand met je m.piriformis (een diepe bilspier/heupspier), of uiteraard een combi van beiden.
Wat in ieder geval geen kwaad kan is wat oefeningen doen om je lage rug en je SI gewrichten los te maken en je bilspieren te rekken. Op de site van de NOC*NSF staat een stuk over blessures en oefeningen voor onder andere de lage rug en bilregio.
Succes!
Voor zover ik er met deze beperkte info wat over kan zeggen denk ik aan of een gefixeerd/geirriteerd rechter SI gewricht wellicht ten gevolge van een niet optimale of asymetrische houding op de fiets. Of er is wat aan de hand met je m.piriformis (een diepe bilspier/heupspier), of uiteraard een combi van beiden.
Wat in ieder geval geen kwaad kan is wat oefeningen doen om je lage rug en je SI gewrichten los te maken en je bilspieren te rekken. Op de site van de NOC*NSF staat een stuk over blessures en oefeningen voor onder andere de lage rug en bilregio.
Succes!
Gang is alles!!