Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het Grote Dopings Topic

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 02 nov 2007 15:30

@Vivo misschien moet je het wetboek er eens op na slaan, dan weet je tenminste wanneer iets een "criminele organisatie" is. Omdat er nauwlijks iets naar buiten komt het een mafia organisatie noemen is wel net zo ver gezocht, dan kunnen we namelijk wel zo'n beetje de helft van de samenleving een maffia organisatie noemen. Ik train regelmatig met een oud-prof die nu ploegleider is, dat is zo iemand die volgens jullie jonge wielrenners vergald en dus blijkbaar ook een grote crimineel is. Als ik 's avonds op Rotterdam centraal loopt voel ik me onveilig door al die kleine criminelen, maar als ik aan het trainen ben heb ik niet het idee dat ik met een crimineel op de fiets zit.
Er zijn genoeg forumleden die inhoudelijk willen discussieren over doping, maar die houden hier hun mond wel want van een fatsoenlijke discussie kan hier geen spraken zijn als niet iedereen zich aan de feiten houdt.

@Iban wat heeft het er hier mee te maken dat Daniël ook moderator is? En waar slaat de opmerking op:
oh ja, voor dat dit naar forumbeheer verplaatst wordt.
Er worden nauwlijks topics op slot gedaan, verplaatst of verwijderd... Alleen in de verkooptopics hebben we de teugels wat harder aangetrokken.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 02 nov 2007 15:30

@Vivo misschien moet je het wetboek er eens op na slaan, dan weet je tenminste wanneer iets een "criminele organisatie" is. Omdat er nauwlijks iets naar buiten komt het een mafia organisatie noemen is wel net zo ver gezocht, dan kunnen we namelijk wel zo'n beetje de helft van de samenleving een maffia organisatie noemen. Ik train regelmatig met een oud-prof die nu ploegleider is, dat is zo iemand die volgens jullie jonge wielrenners vergald en dus blijkbaar ook een grote crimineel is. Als ik 's avonds op Rotterdam centraal loopt voel ik me onveilig door al die kleine criminelen, maar als ik aan het trainen ben heb ik niet het idee dat ik met een crimineel op de fiets zit.
Er zijn genoeg forumleden die inhoudelijk willen discussieren over doping, maar die houden hier hun mond wel want van een fatsoenlijke discussie kan hier geen spraken zijn als niet iedereen zich aan de feiten houdt.

@Iban wat heeft het er hier mee te maken dat Daniël ook moderator is? En waar slaat de opmerking op:
oh ja, voor dat dit naar forumbeheer verplaatst wordt.
Er worden nauwlijks topics op slot gedaan, verplaatst of verwijderd... Alleen in de verkooptopics hebben we de teugels wat harder aangetrokken.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 02 nov 2007 15:41

Amclassic-fan schreef: Er zijn genoeg forumleden die inhoudelijk willen discussieren over doping, maar die houden hier hun mond wel want van een fatsoenlijke discussie kan hier geen spraken zijn als niet iedereen zich aan de feiten houdt.
Exact de reden waarom ik aan dit topic geen bijdrage meer lever. Van enige onderbouwde en op feiten gebaseerde discussie is geen sprake meer. Eerder roddel en achterklap, wat te vergelijken is met de Story en Prive bladen.
What makes the boat go faster?

vivo
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 25 jul 2007 01:21

vivo 02 nov 2007 18:07

Edwin01 schreef:Ik vind dit behoorlijk ver gaan.... Hoeveel moorden heeft Zabel gepleegd dan? En hoeveel banken heeft hij overvallen? Hoeveel kilo coke heeft hij gesmokkeld? Dit zijn een beetje de zaken die ik met een criminele organisatie associeer.....
Zabel heeft een sportief vergrijp begaan en had daar destijds voor bestraft kunnen (ik zeg moeten) worden. Niets meer en niets minder.
We zijn het behoorlijk eens Edwin, jij hebt alleen een beperkte opvatting (en een beperkt moreel besef) van wat crimineel is. Nog even provocerend: Hoeveel doden er zijn gevallen met behulp van de criminele organisatie weet ik 123 niet, tel zelf maar het aantal renners waarvan de rikketik vroegtijdig tot stilstand kwam door de dope.
Amclassic-fan schreef:@Vivo misschien moet je het wetboek er eens op na slaan, dan weet je tenminste wanneer iets een "criminele organisatie" is. Omdat er nauwlijks iets naar buiten komt het een mafia organisatie noemen is wel net zo ver gezocht, dan kunnen we namelijk wel zo'n beetje de helft van de samenleving een maffia organisatie noemen. Ik train regelmatig met een oud-prof die nu ploegleider is, dat is zo iemand die volgens jullie jonge wielrenners vergald en dus blijkbaar ook een grote crimineel is. Als ik 's avonds op Rotterdam centraal loopt voel ik me onveilig door al die kleine criminelen, maar als ik aan het trainen ben heb ik niet het idee dat ik met een crimineel op de fiets zit.
Criminele organisatie:"Deelneming aan een organisatie die tot oogmerk heeft het plegen van misdrijven"
Kijk als jij dopinggebruik, of het aanzetten tot(ploegleider), geen misdrijf (wederom beperkt moreel besef) vindt dan zijn we snel klaar. Volgens mij is doping wel strafbaar, misschien moet jij het wetboek maar eens nalezen.
En jij hebt niet het idee dat je naast een crimineel op de fiets zit? Ik denk dat de crimineeltjes op Rotterdam centraal over zichzelf precies hetzelfde denken; "is toch normaal, iedereen doet het" en "het is de schuld van het systeem".
Kan je verder toelichten waarom "zo'n beetje de helft van de samenleving een maffia organisatie" is "omdat er nauwlijks iets naar buiten komt"? Ik bedoel geef nog meer voorbeelden naast wielerdoping en bouwfraude tot je tot de helft van samenleving komt. Ik tel met je mee!

dutchflandrien
Forum-lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 06 nov 2004 12:26

dutchflandrien 02 nov 2007 18:30

:D:D:D:D

@daniel,

weet je hoe ze het noemen als je alleen meningen mag verkondigen die een bepaalde organisatie oplegt? inderdaad, een dictatuur. I

k post wat en waneer ik wil, wat ik post is nooit over de lijn. als jij mijn reactie's niet leuk vind, dan leg je er maar je kop bij neer. ik heb trouwens al eens meer van zulke reactie van jou in andere topics gezien. Jij bent niet geschikt voor een leidinggevende functie op dit forum. En het is hier zker geen Danieldatuur. Op het gebied van doping zit jij duidelijk op de dark side. zo heftig dat je reageert. Heb bij jou het gevoel dat je persoonlijk geraakt bent door sommige post's. Hoe komt dat????
RIDLEY the speed weapon

Gebruikersavatar
edwin01
Forum-lid
Berichten: 1777
Lid geworden op: 25 mei 2006 17:02

Gebruikersavatar edwin01 02 nov 2007 19:40

vivo schreef:We zijn het behoorlijk eens Edwin, jij hebt alleen een beperkte opvatting (en een beperkt moreel besef) van wat crimineel is.


OK! That's it! Ik ben hier weg..... Met dit soort mensen is dus echt geen goede discussie te voeren. Dit soort uitspraken zijn dus echt beneden alle peil. Bekijk het maar.....
Livio, je hebt helemaal gelijk!

dutchflandrien
Forum-lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 06 nov 2004 12:26

dutchflandrien 02 nov 2007 20:04

[quote="Daniel1975"][
Een ervaren rot als Zabel, groot renner en tevens een zeer sympathiek mens, kan zoveel betekenen voor jonge renners. Je mocht willen dat je ooit zelfs maar in zijn schaduw zou mogen staan.

jawadde wat een voorbeeld mens. Ik wil die lieger,bedrieger zijn schaduw niet eens tegenkomen. Zelf's als ze bekennen staan ze te liegen dat het zwart ziet. En zo'n mens moeten we adoreren. Er lopen mijns inziens wel andere idolen rond.
RIDLEY the speed weapon

vivo
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 25 jul 2007 01:21

vivo 02 nov 2007 22:05

@Edwin,
ik zie oprecht niet wat nou je probleem is. Wat ik stelde is gewoon een logische conclusie zo simpel is het. Je zegt zelf dat meneer Zabel bestraft had moeten worden, goh maar nee je bent alleen crimineel volgens jou als je met een pistool loopt te zwaaien of in drugs handelde ("Hoeveel moorden heeft Zabel gepleegd dan? En hoeveel banken heeft hij overvallen? Hoeveel kilo coke heeft hij gesmokkeld?"). Nou dan is dat simpel weg een beperkte..................
En dan een beetje boos worden, dat is echt een slappe ontwijkende waardeloze uitweg. Je moet boos zijn op Zabel!

En de kritiek die Livio uitte is niet op mijn stukjes van toepassing. Alles wat ik schreef is feitelijk juist en de conclusies die ik trek zijn logisch.

Gebruikersavatar
Edwin
Admin
Berichten: 1499
Lid geworden op: 09 okt 2006 18:11

Gebruikersavatar Edwin 02 nov 2007 22:16

Tjeetje wat een boel lange tenen vandaag zeg. Kan het misschien allemaal wat minder op de persoon, en wat meer over het onderwerp van dit topic gaan?

We willen ook dit topic graag open houden, maar dan moet er wel met respect en op normale toon gediscusieerd worden! Woorden als maffia, dictatuur, moord, pistool e.d. hebben hier volgens mij totaal geen toegevoegde waarde.
Afbeelding | Afbeelding

Gebruikersavatar
edwin01
Forum-lid
Berichten: 1777
Lid geworden op: 25 mei 2006 17:02

Gebruikersavatar edwin01 03 nov 2007 02:46

vivo schreef:@Edwin,
ik zie oprecht niet wat nou je probleem is. Wat ik stelde is gewoon een logische conclusie zo simpel is het. Je zegt zelf dat meneer Zabel bestraft had moeten worden, goh maar nee je bent alleen crimineel volgens jou als je met een pistool loopt te zwaaien of in drugs handelde ("Hoeveel moorden heeft Zabel gepleegd dan? En hoeveel banken heeft hij overvallen? Hoeveel kilo coke heeft hij gesmokkeld?"). Nou dan is dat simpel weg een beperkte..................
En dan een beetje boos worden, dat is echt een slappe ontwijkende waardeloze uitweg. Je moet boos zijn op Zabel!

En de kritiek die Livio uitte is niet op mijn stukjes van toepassing. Alles wat ik schreef is feitelijk juist en de conclusies die ik trek zijn logisch.


Mijn hemel, hier gaan we dus... ik had me nog zo voorgenomen om nergens op te reageren....
Waar hebben we het in 's hemelsnaam over? Een partijtje hardfietsen! Heb je wel eens van perspectief gehoord? Hoe staat dit in verhouding tot 'hoeveel kilo coke en hoeveel bankovervallen en hoeveel moorden'? En dan heb ik een beperkt besef van wat crimineel is... GET A LIFE!!!!
Vivo, Dutchflandrien, doe geen moeite... dit is het laatste wat jullie van mij horen over dit onderwerp.

dutchflandrien
Forum-lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 06 nov 2004 12:26

dutchflandrien 03 nov 2007 13:14

Freerider schreef:Tjeetje wat een boel lange tenen vandaag zeg. Kan het misschien allemaal wat minder op de persoon, en wat meer over het onderwerp van dit topic gaan?

We willen ook dit topic graag open houden, maar dan moet er wel met respect en op normale toon gediscusieerd worden! Woorden als maffia, dictatuur, moord, pistool e.d. hebben hier volgens mij totaal geen toegevoegde waarde.


begin dan eerst eens om uw collega moderator wat in te tomen. hij is in mijn ogen de aanstichter als het gaat om post's op de persoon gericht.
RIDLEY the speed weapon

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 03 nov 2007 15:23

En wie gaat er weer verder met het op de persoon spelen?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie