Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het Grote Dopings Topic

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38165
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 19 okt 2007 01:20

Dan wordt bedrog toch wel erg moeilijk hoor. Dan moet je dus in een koers exact dezelfde spullen spuiten als tijdens de controle.... Denk dat dit echt wel weer een paar mensen achter de oren zal doen krabbelen.
Less is bore

mercier
Forum-lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 15 okt 2006 13:23

mercier 19 okt 2007 12:27

Ik krijg nog eens een keer gelijk!! (mijn post van 19-8 pag 3, punt 6) . Het biologisch paspoort is alvast een redelijk middel voor afstemming van medische begeleiding en dopingcontrole.

delirium
Forum-lid
Berichten: 722
Lid geworden op: 23 aug 2005 18:05

delirium 19 okt 2007 12:51

Hehe, eindelijk beginnen ze eens werk te maken van een degelijke manier om doping aan te pakken. Ook de voorgestelde schorsing van 4 ipv 2 jaar is serieuze vooruitgang. Onbegrijpelijk dat er tegenstanders zijn van dit voorstel...
En hip hoi, Di Luca

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38165
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 19 okt 2007 12:53

delirium schreef:Hehe, eindelijk beginnen ze eens werk te maken van een degelijke manier om doping aan te pakken. Ook de voorgestelde schorsing van 4 ipv 2 jaar is serieuze vooruitgang. Onbegrijpelijk dat er tegenstanders zijn van dit voorstel...
En hip hoi, Di Luca


Heb jij dan de FEITEN wat DiLuca gebruikt heeft en waarom hij geschorst wordt?

Een schorsing van 4 jaar ipv 2 jaar heb ik geen problemen mee. Als dat vooraf bekend is weet elke sporter waar hij aan begint.
Less is bore

dutchflandrien
Forum-lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 06 nov 2004 12:26

dutchflandrien 19 okt 2007 13:39

Daniel1975 schreef:Dan wordt bedrog toch wel erg moeilijk hoor. Dan moet je dus in een koers exact dezelfde spullen spuiten als tijdens de controle.... Denk dat dit echt wel weer een paar mensen achter de oren zal doen krabbelen.


vergeet niet dat er zeer proffesionele begeleiding rondloopt. "Meestal kan een dief de kluis al openen voordat die op de markt komt".

maar ik vind het wel al een mogenlijkheid om het misbruik weer al wat moeilijker te maken.
RIDLEY the speed weapon

delirium
Forum-lid
Berichten: 722
Lid geworden op: 23 aug 2005 18:05

delirium 19 okt 2007 13:41

Daniel1975 schreef:
delirium schreef:Hehe, eindelijk beginnen ze eens werk te maken van een degelijke manier om doping aan te pakken. Ook de voorgestelde schorsing van 4 ipv 2 jaar is serieuze vooruitgang. Onbegrijpelijk dat er tegenstanders zijn van dit voorstel...
En hip hoi, Di Luca


Heb jij dan de FEITEN wat DiLuca gebruikt heeft en waarom hij geschorst wordt?

Een schorsing van 4 jaar ipv 2 jaar heb ik geen problemen mee. Als dat vooraf bekend is weet elke sporter waar hij aan begint.



Natuurlijk heb ik de feiten hier liggen , wat dacht je??? Ik ben inderdaad degene die alle feiten in een verborgen schuif heeft zitten! En af en toe trek ik men schuif open en haal daar een stapeltje feiten uit, die ik dan lek aan de pers en daarna weer terug verstop!
Wat is dat toch met al die rechtsgeleerden hier die het altijd weer beter moeten weten dan de officiele instanties??? Dachten jullie nu echt dat eender welk onderzoeksbureau of antidopingagentschap al zijn informatie aan jullie scherpzinnige speurneuzen gaat hangen???
Die renners die betrapt worden zijn de unlucky few die stom geweest zijn of overdreven hebben. En betrapt is betrapt! Di Luca heeft gegarandeerd iets uitgestoken dat niet mocht, ook al komen ze niet aan ieder forumlid vertellen wat en hoe, schorsen dus die handel! en liefst 4 jaar of langer, dat gaat tenminste een mentaliteitsverandering teweegbrengen!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38165
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 19 okt 2007 14:45

delirium schreef: Di Luca heeft gegarandeerd iets uitgestoken dat niet mocht, ook al komen ze niet aan ieder forumlid vertellen wat en hoe, schorsen dus die handel! en liefst 4 jaar of langer, dat gaat tenminste een mentaliteitsverandering teweegbrengen!



Prima, DiLuca heeft gepakt volgens jou; waarom krijgt hij dan niet de normale volledige straf, maar slechts een schorsing van 3 maanden?
Less is bore

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2346
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 19 okt 2007 15:24

Tot half-januari geen ene koers mogen rijden. Dat zal er flink inhakken bij Di Luca...

Afbeelding

delirium
Forum-lid
Berichten: 722
Lid geworden op: 23 aug 2005 18:05

delirium 19 okt 2007 15:52

Daniel1975 schreef:
delirium schreef: Di Luca heeft gegarandeerd iets uitgestoken dat niet mocht, ook al komen ze niet aan ieder forumlid vertellen wat en hoe, schorsen dus die handel! en liefst 4 jaar of langer, dat gaat tenminste een mentaliteitsverandering teweegbrengen!



Prima, DiLuca heeft gepakt volgens jou; waarom krijgt hij dan niet de normale volledige straf, maar slechts een schorsing van 3 maanden?


Omdat de Italianen hun sporters nogal eens in bescherming nemen! Remember Basso?!?

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 19 okt 2007 16:05

vr 19/10/07 - Danilo Di Luca trekt naar het TAS om zijn schorsing van drie maanden aan te vechten. De Italiaan neemt het ook niet dat hij uit de ProTour wordt geschrapt.
"Nu ben ik zelfs nog meer vastberaden om naar het Sporttribunaal in Lausanne te stappen", zegt Di Luca.

"Ze doen me onrecht aan. Als ik deze zaak voor de rechtbank win, zal de UCI me mijn eindzege in de ProTour moeten teruggeven."

"Ik zal ook een schadevergoeding eisen. De UCI had dit beter moeten onderzoeken."

"Mijn advocaat schreef de UCI dat ik niet geschorst ben voor doping. Het zet blijkbaar geen zoden aan de dijk."

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38165
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 19 okt 2007 16:27

delirium schreef:
Daniel1975 schreef:
delirium schreef: Di Luca heeft gegarandeerd iets uitgestoken dat niet mocht, ook al komen ze niet aan ieder forumlid vertellen wat en hoe, schorsen dus die handel! en liefst 4 jaar of langer, dat gaat tenminste een mentaliteitsverandering teweegbrengen!



Prima, DiLuca heeft gepakt volgens jou; waarom krijgt hij dan niet de normale volledige straf, maar slechts een schorsing van 3 maanden?


Omdat de Italianen hun sporters nogal eens in bescherming nemen! Remember Basso?!?

Volgens mij hebben we met de INTERNATIONALE UCI te maken. En niet met slechts de Italianen.
Less is bore

Plaats reactie