Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Tacx Satori

hansk
Forum-lid

hansk 19 aug 2007 12:17

Beste forumbezoekers,

Ik wil graag in de winter mijn fietsconditie op peil houden d.m.v. het fietsen op een fietstrainer. Ik heb verschillende bekeken op internet en de Tacx Satori lijkt me wel wat.
Nu heb ik twee vragen:
- Is het gebruik van een fietstrainer slecht voor je fiets (slijtage banden, dingen die verbuigen oid)
- Zou jullie keuze ook de tacx Satori zijn. Waarom/Waarom niet?

alvast bedankt
http://www.rotterdam-marseille.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

pjotr
Forum-lid

pjotr 19 aug 2007 12:59

Hoi,

Die tacx ziet er goed uit, volgens mij niks mis mee. Je moet je wel bedenken dat het rijden op een tacx dodelijk saai is (vind ik, en ik denk nog vele anderen).

Er wordt wel gesuggereed dat het slecht zo zijn voor je frame, de kans op scheuren of breken groter is maar echt bewezen heb ik nog nooit gezien.
Er zijn verschillende merken die een 'tacx-band' in hun assortiment hebben, die is speciaal ontwikkeld voor op de tacx, hij slijt minder snel etc. Alleen moet je dan wel weer een ander wiel hebben, want iedere keer een band verwisselen is ook irritant. Verder kan je ook met normale banden op een tacx rijden, ik rij bijvoorbeeld altijd op een Vittoria Rubino.

Gr
Anti-Spacers!

jaapie91
Forum-lid

jaapie91 19 aug 2007 15:01

hoi,

ik heb laatst zelf een satori gekocht, hij bevalt prima. ik heb wel het idee dat je banden er sneller op slijten, maar of het slecht is voor je fiets is weet ik niet.

jaap
Disclaimer: deze post is met de grootst mogelijke zorg opgesteld, taal en spelfouten onder voorbehoud.

jandoedel
Forum-lid

jandoedel 22 aug 2007 01:30

Ik heb zelf een Tacx Flow. Om 's winters te trainen vind ik dat een goede keuze. Beter dan de Satori, omdat je op de Flow een computer hebt waarmee je kunt zien hoe snel je fietst, wat je traptempo en je hartslag is en met welk vermogen je trapt. Allemaal zaken die het binnenshuis fietsen interessanter maken. De Tacx Cosmos vind ik een nog betere keuze, maar die is gelijk een stuk duurder.
Ik wil daarmee trouwens niet zeggen dat mijn keuze voor iedereen de juiste keuze is. Wanneer je op de site van Tacx de specificaties van de verschillende trainers goed bekijkt dan krijg je een goede indruk van de verschillen tussen de modellen.

Ik heb de Tacx Flow ongeveer een jaar redelijk intensief gebruikt. Ik heb niets van slijtage aan de fiets gemerkt. Je krijgt wel een glanzende laag over de achterband, maar na een paar kilometer fietsen is die laag eraf.

jerremy
Forum-lid

jerremy 22 aug 2007 11:27

Ik heb zelf ook de Tacx Flow.
Ik vind het een top ding.
Voordeel boven de satori, is toch dat de training intensiever is.

Ik heb hem gekocht omdat ik wel kon janken van al dat slechte weer, nu doe ik elke keer met slecht weer een intensieve training binnen.
Saai vind ik het niet, ik heb de TV in de buurt, maar een goeie training is echt lekker.
Ik doe minstens 1 keer per week een interval training van 40 minuten op de Flow en ik merk echt het resultaat ervan op de weg.

Aanrader!
Race:Cannondale Caad 9 Liquigaz
MTB: JBC Pro Lightning

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 22 aug 2007 12:24

Uit onderzoek van het blad Tour blijkt dat het geen kwaad kan om je (carbon) frame in een Tacx te parkeren; sterker nog: op de weg komen er meer krachten op.

Plaats reactie