Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Kuota Kredo Ultra 2008

21st-century
Forum-lid
Berichten: 396
Lid geworden op: 20 aug 2007 18:36

21st-century 20 aug 2007 21:19

Ik sta op het punt om een nieuwe fiets aan te schaffen maar ik wacht de modellen van 2008 nog even af. Ik zag op de website van kuota http://www.kuota.it een foto van de Kuota Kredo Ultra 2008 en dat ziet er alvast veelbelovend uit. Waarschijnlijk komt er in september meer nieuws omtrent de modellen voor 2008, heeft iemand toevallig al wat meer informatie over de kuota`s van 2008?

Ik rij op het moment met een isaac pascal en ben zeer tevreden over de isaac.
De isaac impulse is ook een zeer goede fiets alleen de kleurstellingen van isaac zijn vrij somber vind ik (het oog wil ook wat) Ben dus ook benieuwd hoe de isaac`s van 2008 er uit gaan zien. De kuota`s zien er echt fantastisch uit zeker de kleurstellingen zijn erg mooi. Mijn vader heeft momenteel een Kuota Kharma en een collega van mij rijdt met een kebel wat ook een mooie fiets is.

Zelf heb ik interesse in de Kredo of de KOM, de Kredo ziet er erg goed uit alleen weet ik natuurlijk niet of hij net zo goed rijdt als de isaac. Iemand ervaringen met de Kredo? De kredo ultra staat afgebeeld met carbon reynolds wielen heeft iemand ervaringen met deze wielen? Ik heb mijn eerste berichtje op dit forum geplaatst onder wielen. Zipp 303 of corima aero+, misschien dat de reynolds ook wel een optie zijn. De pinarello paris carbon vind ik ook een mooie fiets maar ik weet niet hoe de prijs/kwaliteit van pinarello is ten op zichte van kuota en isaac. Ik zal dus nog even geduldig moeten wachten op het gamma van 2008. :rolleye:
http://the-21st-century.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

colnagog
Forum-lid
Berichten: 939
Lid geworden op: 09 mar 2005 17:21

colnagog 20 aug 2007 21:33

Casran reactie!?
Wie het laatst lacht is traag van begrip.......

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 20 aug 2007 23:00

Een Isaac inruilen voor een Kuota is geen slecht idee...

Voor het 2008 zal je welgeteld nog 10 dagen moeten wachten; dan is compleet te bezichtigen op Eurobike in Friedrichshafen. En no panic, er komen heus wel foto's online voor wie niet naar Eurobike kan (is muv. de zondag immers een vakbeurs). Ik zal hem dan ook van dichtbij zien, en heb geleerd dat dat nog steeds handig is alvorens er commentaren over te schrijven.

Algemeen denk ik dat velen met mijn kunnen beamen dat Kuota en Isaac een betere prijs/kwaliteit verhouding hebben dan Pinarello. Hiermee niet gezegd zijnde dat Pina geen kwaliteit biedt; wel dat het aan de dure kant is... Anderzijds is het punt van "optimale prijs/kwaliteit" voor iedereen verschillend natuurlijk, afhankelijk van welke factoren je in de schaal werpt.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

21st-century
Forum-lid
Berichten: 396
Lid geworden op: 20 aug 2007 18:36

21st-century 20 aug 2007 23:29

Casran, bedankt voor je reactie en de uitleg. Ik ga de kredo 2008 zeker ook eens in het echt bewonderen alvorens ik een besluit neem. Ook isaac is nog steeds een mogelijkheid maar nogmaals de kuota`s zijn echt prachtige fietsen om te zien.
http://the-21st-century.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

roeltrentino
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 sep 2006 13:37

roeltrentino 21 aug 2007 13:21

Hallo,
Ik ben een ervaringsdeskundige wat betreft de kredo.
En die prijs kwaliteitsverhouding is inderdaad dik in orde!
Heb lang naar een pina gekeken maar ben toch blij dat ik voor de kredo ben gegaan, achteraf vind ik de kredo ook nog mooier.
Ik vind de kredo wel een echte competitie fiets maw hij is niet zo comfortabel maar als je hier niet vies van bent is hij top!

succes met je keuze


ciao Roel

storck_lover
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 03 mei 2007 01:05

storck_lover 21 aug 2007 15:02

@Casran: Waarom is een Isaac inruilen voor een Kuota geen slecht idee....?
Just wondering
Ooit op een Cannondale super Six

21st-century
Forum-lid
Berichten: 396
Lid geworden op: 20 aug 2007 18:36

21st-century 21 aug 2007 15:48

Roel, bedankt voor de informatie over de kredo, wat weegt de kredo met de eurus wielen als ik vragen mag? Ik heb ook nog een berichtje geplaatst bij wielen maar heb daar nog geen reacties op gehad. Wie heeft er ervaringen met de Zipp 303 wielen of de corima aero+? Ik ben voornamelijk geintereseerd in de betrouwbaarheid van de Zipp wielen omdat ik daar toch vrij veel slechte dingen over lees. Toch zijn de Zipp wielen de ideale wielen voor mij als ik dat zo lees op de website van Zipp, te gebruiken op verschillende terreinen (zelfs de iets slechtere wegen) en vooral goed voor het klimwerk.

heeft er iemand ervaringen met de corima`s betreft het klimwerk.
Ik rij overigens geen competitie maar ben wel een zeer fanatieke wielertoerist die op zoek is naar een set betrouwbare carbon wielen (clinchers)
Ik weeg 65 kilo en wil de wielen ook kunnen gebruiken in de waalse ardennen waar de wegen niet altijd even best zijn. Op het moment rij ik met campagnolo zonda wielen en daar ben ik overigens zeer tevreden over.
http://the-21st-century.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

roeltrentino
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 sep 2006 13:37

roeltrentino 22 aug 2007 12:18

Graag gedaan het is een kleine moeite!
Ik weet niet precies het gewicht, het zal wel iets tussen 7,5 / 8,5 kilo zijn ofzo hij voelt in ieder geval heel licht aan.
Check ff de kuota website of de zoeker op de dit forum voor meer informatie over kuota/kredo

Over carbon wielen weet ik niet zoveel, ik heb een keer met geleende cosmic tubewielen een wedstrijd gereden en ik vond ze super!
Veel mensen hier zijn te spreken over de corima's.

ciao Roel

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 22 aug 2007 14:18

Zipp 303 voor bandjes zijn niet echt klimwielen te noemen. De wielen voor bandjes van Zipp zijn heel zwaar door de aluminium remrand in vergelijking met de tube versie (en de kostprijs).
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

21st-century
Forum-lid
Berichten: 396
Lid geworden op: 20 aug 2007 18:36

21st-century 22 aug 2007 15:45

Als ik het goed begrijp ben ik bijna genoodzaakt om carbon wielen voor tubes aan te schaffen. Het verschil in gewicht is inderdaad behoorlijk, Zipp303 clinchers wegen maar liefst 435 gram meer dan de tubular versie. Dan moet ik de carbon wielen misschien maar uit mijn hoofd zetten of zijn er eventueel nog andere alternatieven betreft carbon wielen voor draadbandjes?

Je leest idd veel goede dingen over de corima`s het gewicht is echter nagenoeg hetzelfde als de zipp 303. De corima`s hebben geen alu velgrand dus dan moet ik waarschijnlijk steeds mijn remblokjes omwisselen als ik mijn campagnolo zonda wielen wil gebruiken? Zipp wielen zijn idd vrij duur en ik weet nog steeds niet of de wielen betrouwbaar genoeg zijn.

Met tubes rijden voor een wielertoerist is volgens mij niet echt interessant, lek rijden is dan waarschijnlijk einde verhaal of niet?
Klopt het dat remmen in de regen met carbon wielen bijna niet te doen is?
Ik moet gelukkig nog ff wachten op de 2008 modellen racefietsen alvorens ik een nieuwe fiets aanschaf, dus ik kan er nog wat over nadenken. Alle adviezen zijn in ieder geval zeer welkom !!
http://the-21st-century.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie