Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

probleem: Storck C1.1 & compact crankstel

storck_lover
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 03 mei 2007 01:05

storck_lover 23 aug 2007 10:37

Wellicht geldt dit niet alleen voor de Storck C1.1 rijders, maar voor meer fietsen met een vaste bevestiging (zonder klemband) voor een voor-derailleur.
Bij de Storck C1.1 zit de bevestiging voor de voor-derailleur met popnageltjes vast op het frame. Het probleem is dat de voor-derailleur net niet ver genoeg naar beneden gemonteerd kan worden (het schuifbereik is net te klein) met als gevolg dat de kooi iets te hoog zit van het compact kettingblad 50. Ik krijg de ultegra voor-derailleur dubbel daardoor niet goed (o.a aanloopvrij) afgesteld. Ik ben bij twee goede fietsenmakers geweest en zij kregen het ook niet optimaal afgesteld. Ik heb nu een tripple voor-derailleur erop en dat gaat (er loopt niets aan), maar het schakelen verloopt wat traag.

Vraag: Gaat een FSA of andere compact voor-derailleur het probleem oplossen? Kunnen die wel lager gemonteerd worden dan een shimano Ultegra dubbel voor-derailleur?
Herkennen anderen en/of Storck C1.1 rijders dit probleem?

alvast bedankt!
Ooit op een Cannondale super Six

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27690
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 23 aug 2007 11:10

Ik dacht dat ik een déja vu had met dit topic maar dat klopte dus inderdaad ;)

storck_lover
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 03 mei 2007 01:05

storck_lover 23 aug 2007 11:37

Ben ik zo aan het aftakelen dat ik al eerder een topic over dit onderwerp heb geopend? :-)
Ooit op een Cannondale super Six

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27690
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 23 aug 2007 11:43

Yeps ;)

http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=16789

Als ik je een advies mag geven, post je probleem eens bij het forum van Weightweenies, daar heb je vast wel gasten die zo'n FSA compact derailleur hebben.

Plaats reactie