Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Welke beginnersfiets zal ik kiezen?

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 12 sep 2007 12:21

Dat is de oude Ultegra groep, dus de fiets is zeker al meer dan 2 jaar oud. (Al kan die natuurlijk de 1e jaren van z'n leven in een fietsenzaak gestaan hebben). Ik kan me niet voorstellen dat een FM als ie 950 vraagt gaat zakken tot €650, maar je kan 't altijd proberen. Voor €650 heb je er een mooie fiets, €950 is echt te veel zoals al gezegd. Als je richting de 950 zou gaan kan je beter een nieuwe fiets met een 10 speed 105 groep kopen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

challenge
Forum-lid

challenge 12 sep 2007 12:30

Ik zal ze anders eerst eens even bellen, over de werkelijke leeftijd van de fiets. Zoveel kennis heb ik er nu ook weer niet van om te zien dat de Ultegra groep meer dan 2 jaar oud moet zijn.
Dan kan ik tevens vragen hoe onderhandelbaar de prijs is.

Ben meerdere zaken aan het afstruinen naar fietsen (nieuwe tiagra/105). Probeer het ook wel via het internet, maar dat lijkt me te gevaarlijk aangezien ik de zit dan niet kan proberen.

bastardo
Forum-lid

bastardo 12 sep 2007 14:12

Ik kan de Cube Peleton 2007 (vrijwel alles 105) kopen voor 895 eurie. Is dat aan te raden?

CUBE PELOTON
-2007 model
-3x10 versnellingen
-Double butted 7005 aluminium frame
-Frame is geanodiseerd i.p.v. gelakt
-Shimano WH-R550 wielset

challenge
Forum-lid

challenge 12 sep 2007 14:23

@Bastardo,

Dat lijkt mij geen verkeerde aanbieding. Heb zelf ook naar een cube gekeken en bij een FM stond er een cube aerial tiagra 2007 afmontage voor €800,

Dus voor die €100 euro heb je er een peloton voor staan met 105 afmontage. Behalve de shimano wielset twijfel ik aan. Is een uitgebreid forum topic over.

Maar ja of mijn mening de juiste is? Ben zelf ook nog druk op zoek naar de juiste aanbieding.

Succes i.i.g.

bastardo
Forum-lid

bastardo 12 sep 2007 21:41

@ Challenge

Ja, lastig allemaal he?
Omdat ik net begin, twijfel ik nog wat ik wil. Of een goedkopere fiets met Sora of Tiagra (zoals die van Target) om te kijken of ik het over een jaar nog leuk vind, of juist een wat duurdere voor de langere termijn.

challenge
Forum-lid

challenge 12 sep 2007 22:58

Nou ja, wat ik begrepen heb is de tiagra 2007 helemaal geen verkeerde groep en komt zelfs in de buurt van een 105. D.w.z. dat de verschillen kleiner zijn geworden.

Zal vrijdag nog eens langs de FM maker of er nog iets meer uit te halen valt........ De internet winkels vergeet ik denk ik maar even. Dat komt wel als ik echt weet wat ik wil.

laurenss
Forum-lid

laurenss 13 sep 2007 10:45

Een peleton voor onder de 900 is wel een zeer nette prijs! op internet staan er namelijk nu nog geen voor die prijs!
Het enige "jammere" van cube is dat ze bij de afmontage maar wat door elkaar gooien. De belangrijkste dingen zoals de derailleur is dan wel 105 maar de remmen zijn soms sora :s let daar even op omdat volgens mij elke fiets toch weer iets anders is bij cube ;)

challenge
Forum-lid

challenge 13 sep 2007 11:27

Klopt dat idee had ik ook al bij de fietsenmaker. De cube aerial die ik bekeken heb is met tiagra 2007 afmontage, met de nieuwe shifters. Maar geen volledige tiagra afmontage. Jammer!

De iets duurdere focus had wel volledig afmontage en ook 105! Maar dat scheelde ook bijna tweehonderd euri. Wat dan tegenviel is dat de oude versie shifters nog gemonteerd waren, dus niet zichtbaar in welke versnelling je rijdt. Ach ja kan er dan misschien ook een shimano flightdeck teller bijpraten :-)

Andere velgen werd toch wel, moeilijk. Kon wel maar tegen bijbetaling. Tja compromissen het blijft lastig.

bastardo
Forum-lid

bastardo 13 sep 2007 12:04

De Peleton die ik heb gezien is volledig 105 op de remmen na, die zijn Tiagra. Dus die prijs is wel ok?

Of toch maar voor bijna de helft van het geld gaan voor een Target Full Tiagra?

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 13 sep 2007 12:07

Challenge schreef:Klopt dat idee had ik ook al bij de fietsenmaker. De cube aerial die ik bekeken heb is met tiagra 2007 afmontage, met de nieuwe shifters. Maar geen volledige tiagra afmontage. Jammer!

De iets duurdere focus had wel volledig afmontage en ook 105! Maar dat scheelde ook bijna tweehonderd euri. Wat dan tegenviel is dat de oude versie shifters nog gemonteerd waren, dus niet zichtbaar in welke versnelling je rijdt. Ach ja kan er dan misschien ook een shimano flightdeck teller bijpraten :-)

Andere velgen werd toch wel, moeilijk. Kon wel maar tegen bijbetaling. Tja compromissen het blijft lastig.

Als andere velgen mogelijk zijn, moet het ook mogelijk zijn voor een paar tientjes een volledige groep te monteren. Andere remmetjes of derailleur monteert de FM binnen 10 minuten voor jou.

Voor wat betreft die wielen: als je niet te zwaar bent zou ik het nog wel aandurven (vervangen kan altijd later nog).

pepino
Forum-lid

pepino 13 sep 2007 12:15

Shimano 105! Ga je veel plezier aan hebben en ook... minder zorgen

attitude
Forum-lid

attitude 13 sep 2007 12:32

Goede fiets die Cube. Zou alleen inderdaad wel de remmen laten vervangen voor 105 en kijk gelijk ook even of de rest wel echt van 105 is, want dan zou je de remmen vervangen voor 105 en denken dat je nu een complete 105 groep hebt en dan zit er toch nog iets van Tiagra op .... zou een beetje zonde zijn.
Dat overkwam een vriend van me namelijk... niet bij een Cube overigens.
Verder zou ik me over de wielen niet zo druk maken.
Als het fietsen je echt bevalt kun je later altijd nog een leuk setje aanschaffen.
Je zult namelijk zien dat je net als bij iedere andere sport op een gegeven moment andere dingen gaat verlangen van je materiaal, maar dat is van latere zorg.
Deze Cube met volledig 105 is gewoonweg een hele mooie beginnersfiets, vele (waaronder ik) zijn met veel minder begonnen!

Succes!
My pride: a Isaac Force and a Klein Attitude Race!

Plaats reactie