Hoi,
Ik rijd nu met een Campa Veloce '07 met een medium kooi en heb een 13-26 8-spd Record cassette. Voor heb ik een 39-53. Alles schakelt goed op het 3e tandje van buiten (=15) na, die trapt 1x in de zoveel tijd door. Soms als ik aanzet, maar soms ook spontaan. Het komt iig altijd onverwachts, omdat het een hele fietstocht goed kan gaan en soms gaat het meerdere keren fout. Het doorschieten gebeurt zowel op het binnen- als op het buitenblad. De cassette is pas zo'n 1000km oud dus slijtage is volgens mij geen issue. Heb destijds expres een medium kooi gekocht, omdat ik dan voor vakantie er een 28 of 29 op kan zetten. Kan de medium kooi toch het probleem zijn of waarschijnlijk toch iets anders.
Korte of medium kooi.
Altijd lastig, zo'n 'storing"...
Is de ketting niet (verkeerd/anders) gesleten of verkeerd geklonken?
Staat de ketting voldoende op spanning/ is hij niet te lang?
Rij zelf ook met een medium kooi en 13-26 maar dan Centaur 10V compact 50-34, zonder overslaan....
Is de ketting niet (verkeerd/anders) gesleten of verkeerd geklonken?
Staat de ketting voldoende op spanning/ is hij niet te lang?
Rij zelf ook met een medium kooi en 13-26 maar dan Centaur 10V compact 50-34, zonder overslaan....
Fiets... ook eens 11 speed!
Ik rijd met een korte (Record) kooi, maar kan ook een 29 kransje gebruiken hoor.....
Ik denk dat je probleem misschien toch zou kunnen zitten in een combi van vuile ketting/krans en een te schuine kettinglijn en "overmatig" gebruik van de 15.
Succes!
Ik denk dat je probleem misschien toch zou kunnen zitten in een combi van vuile ketting/krans en een te schuine kettinglijn en "overmatig" gebruik van de 15.
Succes!
Gang is alles!!
Hoi,
Mogelijk ligt de fout bij de derailleurkabel.
Als die ergens uitgerafeld is kan die voor problemen zorgen bij het schakelen naar een groter verzet. De kabel staat dan even zonder voldoende spanning waardoor je "doorschiet".
Aan het al of niet korte of medium kooi zal het volgens mij wel niet liggen.
Uiteraard kan het aan het kransje zelf liggen, de 15x39 is een vaak gebruikte versnelling.
Ciao,
Mogelijk ligt de fout bij de derailleurkabel.
Als die ergens uitgerafeld is kan die voor problemen zorgen bij het schakelen naar een groter verzet. De kabel staat dan even zonder voldoende spanning waardoor je "doorschiet".
Aan het al of niet korte of medium kooi zal het volgens mij wel niet liggen.
Uiteraard kan het aan het kransje zelf liggen, de 15x39 is een vaak gebruikte versnelling.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
Bedankt voor de replys!
De kabels, zowel binnen als buiten, zijn nog nieuwer. Namelijk maar zo'n 300 km, ik heb alle kabels afgeknipt met een kabelkniptang. Maar ga de kabels wel even langslopen, je weet maar nooit. Ketting is even lang als de andere daar had ik het niet mee. Schuine kettinglijn kan het ook haast niet zijn, want ik heb het ook op de 53x15. Ik heb m'n Chorus ergopower 10-speed omgebouwd naar 8-speed, maar als de storing daar in zit zouden alle tandjes het toch moeten hebben? Deze ketting is ook exact dezelfde als de andere, Campa C9 met Connexlink 9-spd. Het lijkt wel of ik jullie oplossingen zomaar allemaal overboord gooi, maar dat is echt niet het geval.
Later:
Heb het euvel vermoedelijk gevonden, de storing ligt denk ik bij de kabels. Omdat ze nieuw zijn, zijn ze wat uitgerekt. Even opnieuw afstellen en dan weer kijken.
De kabels, zowel binnen als buiten, zijn nog nieuwer. Namelijk maar zo'n 300 km, ik heb alle kabels afgeknipt met een kabelkniptang. Maar ga de kabels wel even langslopen, je weet maar nooit. Ketting is even lang als de andere daar had ik het niet mee. Schuine kettinglijn kan het ook haast niet zijn, want ik heb het ook op de 53x15. Ik heb m'n Chorus ergopower 10-speed omgebouwd naar 8-speed, maar als de storing daar in zit zouden alle tandjes het toch moeten hebben? Deze ketting is ook exact dezelfde als de andere, Campa C9 met Connexlink 9-spd. Het lijkt wel of ik jullie oplossingen zomaar allemaal overboord gooi, maar dat is echt niet het geval.
Later:
Heb het euvel vermoedelijk gevonden, de storing ligt denk ik bij de kabels. Omdat ze nieuw zijn, zijn ze wat uitgerekt. Even opnieuw afstellen en dan weer kijken.
-
ericpeters
- Forum-lid HC
Heb je de deraileurkabel juist gemonteerd? Er zit een lipje op de schroef en de kabel moet daaromheen en niet binnendoor ( download anders de handleiding bij campa op de website). Als je dat namelijk verkeerd doet dan zit er een hoek aan de kabelvoering waardoor de stapgrootte veranderd en je (ongeacht de staat van het materiaal) niet alle tandjes juist kunt schakelen.