Snelle bochten nemen doe je vooral in de afdalingen en niet tijdens het klimmen. Het lijkt me niet aan te raden om als toerder snel en spectaculair zoals een wedstrijdrenner af te dalen in Limburg; enige behoudenheid is wel gewenst in de afdaling vanaf de Camerig. Dus daar zul je geen verschil in merken tussen de twee frames.
Lekker lang touren met een ligstuur op een S-bocht zou prima kunnen op het vlakke met een P2SL. Wat betreft het langdurig klimmen zoals bijvoorbeeld in de alpen, zou je je kunnen afvragen wat voor jezelf prettiger is; je lichaamszwaartepunt dichter bovenop op het hart van het bracket of er iets verder van af (iets naar achteren t.o.v. het bracket). Als ik dan aan Lance Armstrong denk, hoe hij tijdenlang achtereen staand kon fietsen en dus zijn lichaamszwaartepunt naar voren en voorbij het bracket bracht dan denk ik toch echt dat het procentueel gezien toch echt niet zoveel uit maakt als je nou met langdurig klimmen op de Soloist gewend raakt of op de P2SL, laat staan dat een langere wielbasis je langzamer naar de top brengt....
Tuurlijk twee fietsen is altijd aan te raden, hoef je ook geen wielen o.i.d. te wisselen, maar als je echt één frame ter beschikking hebt, en je raakt daar helemaal aan gewend, totaal gewend aan die ene geometrie (P2SL) dan zou ik niet weten waarom je sneller zou kunnen klimmen met een iets minder aggresieve frame geometrie. Desnoods monteer je een scharnierbare stuurpen om de lage balhoofdlengte op te vangen, maar het zgn. gebrek aan comfort vanwege de iets diepere houding zou de enige reden kunnen zijn om niet voor de TT-geometrie te gaan..... Maar ja zoals gezegd ik ben ook maar een leek... (zou best wel eens kunnen zijn dat ik mijn tt-fietsje zo lekker vind fietsen vanwege het 180mm crank ipv de standaard 175 op de gewone racefiets)
Ik neem maar aan dat de TopicStarter de P2K voor een zacht prijsje kan overnemen en wellicht niet van plan is om tijdritjes te rijden..... Als ie wel van plan is om tijdritjes te gaan rijden en de fiets ook nog wil gebruiken voor gewone ritjes.... nou gewoon kopen zou ik zeggen. En eerlijk gezegd vindt ik het P2SL ook nog mooier dan een Soloist frame. Ziet er iets klassieker uit met die niet-sloping bovenbuis....
cervelo P2k
Even een oud topic opgezocht over een P2C.
Wie weet welk jaar de blauwe variant werd verkocht, misschien 2007?
Want nu is 't grijs/rood, 2008 wit/rood.
Ik vind het model frame bijzonder fraai, maar erg jammer dat ze bij Cervélo weinig kleur (be-)kennen.
Voor wat betreft de prijsstelling: zij geven zelf op de site aan dat de prijzen zijn vastgesteld, dus zou er (theoretisch) geen onderling prijsverschil tussen de diverse diverse dealers zijn.
Is dat ook echt zo?
Of loont het de moeite om te gaan shoppen voor een frameset (frame+vork) ?
Een beetje thuishorend in een ander topic, maar wie weet waar deze te koop is voor minder dan € 1699,- ?
Wie weet welk jaar de blauwe variant werd verkocht, misschien 2007?
Want nu is 't grijs/rood, 2008 wit/rood.
Ik vind het model frame bijzonder fraai, maar erg jammer dat ze bij Cervélo weinig kleur (be-)kennen.
Voor wat betreft de prijsstelling: zij geven zelf op de site aan dat de prijzen zijn vastgesteld, dus zou er (theoretisch) geen onderling prijsverschil tussen de diverse diverse dealers zijn.
Is dat ook echt zo?
Of loont het de moeite om te gaan shoppen voor een frameset (frame+vork) ?
Een beetje thuishorend in een ander topic, maar wie weet waar deze te koop is voor minder dan € 1699,- ?
-
- Forum-lid
- Berichten: 945
- Lid geworden op: 29 aug 2007 23:24
p2c blauwe variant is niet in europa verkrijgbaar geweest.
@Ilko: bron?
@b l a f f y: Ik denk dat er meerdere redenen zijn aan te dragen waarom dat zo is:
1. In het Cervélo-topic zou deze vraag ondersneeuwen.
2. Arjan916 heeft 'recht' op een eigen ik-ben-van-plan-een-nieuwe-fiets-te-kopen-en-wil-graag-advies-topic.
3. Er berstond al een topic waar Arjan916 z'n ei in kwijt wil (dit namelijk) en hij doet aan recycling.
4. Het Cervélo-topic wordt door sommige lezers hier gemeden, waardoor sommige nuttige adviezen anders achterwege zouden blijven.
5. (Is vier niet genoeg?)
1. In het Cervélo-topic zou deze vraag ondersneeuwen.
2. Arjan916 heeft 'recht' op een eigen ik-ben-van-plan-een-nieuwe-fiets-te-kopen-en-wil-graag-advies-topic.
3. Er berstond al een topic waar Arjan916 z'n ei in kwijt wil (dit namelijk) en hij doet aan recycling.
4. Het Cervélo-topic wordt door sommige lezers hier gemeden, waardoor sommige nuttige adviezen anders achterwege zouden blijven.
5. (Is vier niet genoeg?)
b l a f f y schreef:
Waarom staat dit niet in het cervelo topic?
Omdat ik een specifieke vraag had over de P2C.
In het Cervélo topic heb ik gezocht, maar dat kost zoveel tijd op tig pagina's door te nemen.... en omdat dit draadje toch al bestond, en zodoende er meer mensen op zoekterm P2 dit kunnen vinden.
t had ook in tijdritsen, of triathlonfietsen gekund....
Overigens wel balen dat zo'n blauwe niet in Europa wordt/werd geleverd.
En overspuiten lijkt me i.v.m. garantie niet echt aan te raden, dus dat doe ik zeker niet.
K zal Salden eens bellen wat hun actuele prijs is (zonder inruil oid).
En misschien komt Cervélo wel in september/oktober met een nieuw kleurenpallet voor t volgende modeljaar, dan wordt t nog wat...