Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

cervelo P2k

auke
Forum-lid
Berichten: 1452
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:52

auke 21 sep 2007 00:39

Snelle bochten nemen doe je vooral in de afdalingen en niet tijdens het klimmen. Het lijkt me niet aan te raden om als toerder snel en spectaculair zoals een wedstrijdrenner af te dalen in Limburg; enige behoudenheid is wel gewenst in de afdaling vanaf de Camerig. Dus daar zul je geen verschil in merken tussen de twee frames.

Lekker lang touren met een ligstuur op een S-bocht zou prima kunnen op het vlakke met een P2SL. Wat betreft het langdurig klimmen zoals bijvoorbeeld in de alpen, zou je je kunnen afvragen wat voor jezelf prettiger is; je lichaamszwaartepunt dichter bovenop op het hart van het bracket of er iets verder van af (iets naar achteren t.o.v. het bracket). Als ik dan aan Lance Armstrong denk, hoe hij tijdenlang achtereen staand kon fietsen en dus zijn lichaamszwaartepunt naar voren en voorbij het bracket bracht dan denk ik toch echt dat het procentueel gezien toch echt niet zoveel uit maakt als je nou met langdurig klimmen op de Soloist gewend raakt of op de P2SL, laat staan dat een langere wielbasis je langzamer naar de top brengt....

Tuurlijk twee fietsen is altijd aan te raden, hoef je ook geen wielen o.i.d. te wisselen, maar als je echt één frame ter beschikking hebt, en je raakt daar helemaal aan gewend, totaal gewend aan die ene geometrie (P2SL) dan zou ik niet weten waarom je sneller zou kunnen klimmen met een iets minder aggresieve frame geometrie. Desnoods monteer je een scharnierbare stuurpen om de lage balhoofdlengte op te vangen, maar het zgn. gebrek aan comfort vanwege de iets diepere houding zou de enige reden kunnen zijn om niet voor de TT-geometrie te gaan..... Maar ja zoals gezegd ik ben ook maar een leek... (zou best wel eens kunnen zijn dat ik mijn tt-fietsje zo lekker vind fietsen vanwege het 180mm crank ipv de standaard 175 op de gewone racefiets)

Ik neem maar aan dat de TopicStarter de P2K voor een zacht prijsje kan overnemen en wellicht niet van plan is om tijdritjes te rijden..... Als ie wel van plan is om tijdritjes te gaan rijden en de fiets ook nog wil gebruiken voor gewone ritjes.... nou gewoon kopen zou ik zeggen. En eerlijk gezegd vindt ik het P2SL ook nog mooier dan een Soloist frame. Ziet er iets klassieker uit met die niet-sloping bovenbuis....

Gebruikersavatar
arjan916
Forum-lid
Berichten: 703
Lid geworden op: 13 mar 2005 17:41

Gebruikersavatar arjan916 01 jun 2009 23:55

Even een oud topic opgezocht over een P2C.
Wie weet welk jaar de blauwe variant werd verkocht, misschien 2007?
Want nu is 't grijs/rood, 2008 wit/rood.
Ik vind het model frame bijzonder fraai, maar erg jammer dat ze bij Cervélo weinig kleur (be-)kennen.

Voor wat betreft de prijsstelling: zij geven zelf op de site aan dat de prijzen zijn vastgesteld, dus zou er (theoretisch) geen onderling prijsverschil tussen de diverse diverse dealers zijn.
Is dat ook echt zo?
Of loont het de moeite om te gaan shoppen voor een frameset (frame+vork) ?
Een beetje thuishorend in een ander topic, maar wie weet waar deze te koop is voor minder dan € 1699,- ?
Alles voor de foto

http://www.arjan916.nl

mister_arby
Forum-lid
Berichten: 945
Lid geworden op: 29 aug 2007 23:24

mister_arby 02 jun 2009 11:54

p2c blauwe variant is niet in europa verkrijgbaar geweest.

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 02 jun 2009 12:19

@arjan916: wellicht wat prematuur, maar: een zeer goede keuze. ;)

Een paint-job kost je 200 euro, en dan heb je direct een one-of-a-kind. In het geval van zo'n P2 zeker de investering waard denk ik.

Cyclespeed.nl 1699,-
Salden 1699,-

Marktplaats 555,- (tweedehands aluminumversie, mt 58)

ilko
Forum-lid
Berichten: 1237
Lid geworden op: 23 aug 2004 12:53
Locatie: Arnhem

ilko 02 jun 2009 15:18

Corniel schreef:
Salden 1699,-


En zonder inruil 1325 eur!

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 02 jun 2009 15:25

@Ilko: bron?

ilko
Forum-lid
Berichten: 1237
Lid geworden op: 23 aug 2004 12:53
Locatie: Arnhem

ilko 02 jun 2009 18:29

Dat noemen ze de Kaaijmankorting :-)
Ik heb uiteindelijk een (imho) mooiere 2008 versie kunnen vinden, anders had ik de mijne ook daar gekocht. Scheelt nogal!

daveke
Forum-lid
Berichten: 1249
Lid geworden op: 18 jan 2006 08:50

daveke 02 jun 2009 22:55

Ik heb nooit ridley gereden..
Science of Performance!

blaffy10
Forum-lid
Berichten: 571
Lid geworden op: 04 feb 2006 21:21

blaffy10 02 jun 2009 23:10

Waarom staat dit niet in het cervelo topic?
Alstublaft.

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 02 jun 2009 23:23

@b l a f f y: Ik denk dat er meerdere redenen zijn aan te dragen waarom dat zo is:

1. In het Cervélo-topic zou deze vraag ondersneeuwen.
2. Arjan916 heeft 'recht' op een eigen ik-ben-van-plan-een-nieuwe-fiets-te-kopen-en-wil-graag-advies-topic.
3. Er berstond al een topic waar Arjan916 z'n ei in kwijt wil (dit namelijk) en hij doet aan recycling.
4. Het Cervélo-topic wordt door sommige lezers hier gemeden, waardoor sommige nuttige adviezen anders achterwege zouden blijven.
5. (Is vier niet genoeg?)

Gebruikersavatar
arjan916
Forum-lid
Berichten: 703
Lid geworden op: 13 mar 2005 17:41

Gebruikersavatar arjan916 03 jun 2009 00:54

b l a f f y schreef:
Waarom staat dit niet in het cervelo topic?


Omdat ik een specifieke vraag had over de P2C.
In het Cervélo topic heb ik gezocht, maar dat kost zoveel tijd op tig pagina's door te nemen.... en omdat dit draadje toch al bestond, en zodoende er meer mensen op zoekterm P2 dit kunnen vinden.
t had ook in tijdritsen, of triathlonfietsen gekund.... :)

Overigens wel balen dat zo'n blauwe niet in Europa wordt/werd geleverd.
En overspuiten lijkt me i.v.m. garantie niet echt aan te raden, dus dat doe ik zeker niet.
K zal Salden eens bellen wat hun actuele prijs is (zonder inruil oid).
En misschien komt Cervélo wel in september/oktober met een nieuw kleurenpallet voor t volgende modeljaar, dan wordt t nog wat...
Alles voor de foto

http://www.arjan916.nl

ilko
Forum-lid
Berichten: 1237
Lid geworden op: 23 aug 2004 12:53
Locatie: Arnhem

ilko 03 jun 2009 17:37

Je hebt de 2008 P2 in de VS ook nog af en toe in het grijs/zwart (lijkt op de P3 2009). Als je geen vrees hebt om te verzenden uit de US ook nog de moeite van het bekijken waard...

Afbeelding

Plaats reactie