Ik heb Campagnolo Record gemonteerd op mijn fiets. Nu merk ik dat de remblokken voor en achter niet parallel staan. De remmen pakken dus niet helemaal op de velg en slijten schuin af.
Kan iemand mij zeggen hoe dit te verhelpen?
Remblokjes niet parallel
- de zwarten
- Forum-lid HC
remkabels los, rembout los en remmen elk om beurt aan één kant tegen de velg duwen in positie. in die positie vastzetten. Daarna achtereenvolgens rem en remkabel terug vast. (uiteraard kan het ook door gewoon vast te zetten tegen de velg, maar als alles los is is het gemakkelijker).
www.parktool.com zal het ook wel weten...(en in fiets stond ook nog een stukje over klein onderhoud, intussen al een jaar geleden)
www.parktool.com zal het ook wel weten...(en in fiets stond ook nog een stukje over klein onderhoud, intussen al een jaar geleden)
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®michael69 schreef:Goh, wat een nuttige tips.
Als iemand stelt dat hij zelf campagnolo record heeft gemonteerd op zijn fiets, en vervolgens zijn remblokjes niet recht krijgt, kan je er van uitgaan dat hij toch wel wat kan op het gebied van fietsmontage.
Dus is de oplossing opnieuw afstellen, wat wil je nog meer horen?
Dat de houders van de blokjes "kantelbaar" zijn als je ze een beetje losdraait en daardoor dus recht langs de velg kan richten waarna je ze weer vastdraait en dus goed afgesteld staat?
kijk hier anders even, dan moet het zeker lukken.
"Try not. Do or do not......there is no try"
Aha. Ik had natuurlijk wel gekeken op de site van Campagnolo, maar daar staat wel dat je ze af moet stellen, maar niet hoe.
Ik begrijp dus nu dat ook de remblokjes zelf gekanteld kunnen worden. Wist ik niet. Heb tot nu to Shimano gehad en daar had ik dit nooit mee.
Bedankt voor de tips.
Ik begrijp dus nu dat ook de remblokjes zelf gekanteld kunnen worden. Wist ik niet. Heb tot nu to Shimano gehad en daar had ik dit nooit mee.
Bedankt voor de tips.
Je remblokjes horen volgens mij ook niet geheel parallel te lopen, de voorkant hoort de velg iets eerder te raken dan de achterkant. Dit voorkomt piepende remmen. De Tacx Brakeshoetuner maakt het afstellen heel gemakkelijk.
klik
Succes
klik
Succes