Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Het Sonja Bakker topic: gewicht onder controle !

IBAN
Forum-lid

Gebruikersavatar IBAN 01 okt 2007 17:54

en? wat heb je tot nu gegeten en gedronken vandaag?
KTM Revelator Alto Exonic
KTM Scarp Master

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 01 okt 2007 18:35

Eric, vertrouw mij, koffie zonder suiker heb je binnen een week onder de knie (je wilt nooit meer anders) en je hoeft er werkelijk geen fluit voor te doen :) Zelfde geldt voor cola, neem dan op z'n minst Coca Cola Zero (of Light).

Trouwens, teveel alternatieve zoetstoffen zijn ook niet goed (wetenschappelijk onderzoek bewees al dat die bij overmatig gebruik kankerverwekkend zijn....).

Stap dus liever ook niet over op zoetjes en Cola Light maar kap er gewoon helemaal mee!

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 01 okt 2007 18:55

Koffie zonder suiker is veel lekkerder. Dan proef je tenminste de koffie. Het enige nadeel is dat een slecht bakkie dan ook echt niet te zuipen is ;-)

Ik ben zelf in de winter 04-05 12kg afgevallen, n.m. door niet te snoepen, duursporten en 1x opscheppen 's avonds ipv doorvreten tot ik overvol zat.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

bontempi
Forum-lid

Gebruikersavatar bontempi 01 okt 2007 20:12

Ben afgelopen winter/voorjaar een kleine 10 kilo afgevallen door gewoon minder te snoepen, 1x opscheppen en doorde weeks al helemaal geen chips of ander lekkers en bovenal vooral (snik,snik) geen bier meer te drinken:(, maar wel minder. Veel duurtraining en ze vlogen eraf. Nu nog volhouden en komende winter nog wat verliezen. Je gaat er in ieder geval een stuk makkelijker van fietsen.

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 01 okt 2007 20:31

Probeer ook je metabolisme opgang te jagen. Dit doe dmv veel eten...jaja klinkt gek maar het is waar. Meer porties op een dag eten bijvoorbeeld 6. Vergelijk het met een openhaard waar je steeds opnieuw wat brandhout moet opgooien. Dit werkt beter dan al die crash dieten, daar ga je juist van aankomen na een tijdje.
Zo eet ik zelf 14 sneetjes brood op een dag met het benodigde beleg, yoghurt, melk, fruit en in de avond normaal eten. Hiernaast wel blijven sporten natuurlijk.

Dus vaker eten maar wel gezond.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 01 okt 2007 21:38

[quote="bluebird1"]Wat ook belangrijk is: weet wat je eet! Lees voor de info maar eens die tabelletjes op de spullen die je koopt....conclusie: dé sluipmoordenaar is SUIKER, zit overal in, je kunt het zo gek niet bedenken. En dus zeg ik, nokken met die Cola! Voor veel sporters die starten met professionele begeleiding is dat het eerste devies, check het suikergehalte maar eens. [/quote]

Je moet gewoon oppassen met alle 'massieve' (zo noem ik ze dan maar) dingen waar geen of nauwelijks water en vezels in zitten, zoals koekjes, chips, chocola, M&M's. Bevatten allemaal pakweg 500 kCal per 100 gram en dat terwijl het zo compact is dat je er ook ongemerkt zo 100 of 200 gram van weg knaagt.

Als je dan wilt snoepen, pak dan een appel of worteltjes ofzo, die bestaan tenminste voor het grootste deel uit water en vezels, zodat het wel vult maar je er niet dik van wordt.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 01 okt 2007 21:59

Dat zijn al een heleboel bruikbare, en nog belangrijker, haalbare adviezen.
Ook ik ga er eens op letten deze winter, misschien dat ik samen met Eric dan echt eens onder de 80 kan komen....
"Try not. Do or do not......there is no try"

jacob
Forum-lid

jacob 01 okt 2007 22:18

[quote="vrouwke"]

Waar heb je gelezen dat die zoetstoffen kankerverwekkend zijn? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Wel dat je eventueel andere lichamelijke klachten zou kunnen krijgen. Ze zeggen ook dat er in peperkoek kankerverwekkende stoffen zitten, nou dan krijgen dus veel wielrenners kanker. Ik geloof daar persoonlijk allemaal niet zo in in die bangmakerij. [/quote]

Een snelle zoekactie op Pubmed brengt toch wat andere dingen omhoog.
Ik ben het helemaal met je eens dat er teveel bangmakerij is in deze moderne wereld. Aan de andere kant ben ik ook van mening dat ons lichaam evolutionair helemaal niet klaar is voor alle rotzooi die men tegenwoordig in ons eten stopt. Ik heb zelf altijd een "raar" gevoel gehad bij "zoetjes" en daarom zal ik zoetstoffen ook ten alle tijden vermijden. Wetenschappelijk onderzoek ondersteunt mij daarin, al zijn de meningen altijd verdeelt.

Zoek op pubmed voor de lol eens op Aspartame en Cancer. Dan ben je in ieder geval beter geïnformeerd.

speric
Forum-lid HC

speric 01 okt 2007 22:19

@ andromeda..

er onder ?... ik weeg nu ruim 88.. zeg maar 90 :( ;).

Ik hoop maximaal 85 en minimaal 80. Ik heb niet echt de bouw om onder de 80 te komen. Daarbij wil ik wel de power zo veel mogelijk behouden, anders schiet ik er netto niks mee op.

Plaats reactie