Bracketas (strandrace)
Pas een ultegra isis bracketas in een hardtail mtb frame? En bestaan er uberhaupt 68mm bracketassen? Ik ben namelijk een strand-race fiets te bouwen. Ik heb nog wat spullen thuis liggen? Gaat xt mountainbike shifters trouwens ook werken op een ultega achter derrailleur? Alvast bedankt
porqué?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Ultegra Isis bestaat ten eerste helemaal niet. Isis is als alternatief voor Octalink door de concurentie in de markt gezet, het zal wel een octalink zijn. Bijna alle frames hebben een 68 mm breed brackethuis, een aantal mtb frames 173 mm. De trapas past wel (als het BSA is en niet ITA), maar de vraag is of de bladen van het crankstel niet tegen de achtervork van het frame aankomen.
Shimano mtb shifters zijn compatible met de weg derailleurs. Ik rij zelf ook met een ultegra achter-derailleur op m'n mtb (maar dan kan je dus niet met 22-44 voor en achter 11-32 rijden).
Shimano mtb shifters zijn compatible met de weg derailleurs. Ik rij zelf ook met een ultegra achter-derailleur op m'n mtb (maar dan kan je dus niet met 22-44 voor en achter 11-32 rijden).
- amclassic-fan
- Forum-lid HC