Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

fulcrum 1 of mavic sl 2008 ?

bdr
Forum-lid

bdr 17 okt 2007 16:56

ik ben 80 kg en wil nieuwe wielen , ik vind de mavic mooier maar welke zouden voor mij het beste zijn ?
ook voor wedstrijden
BDR

adroit
Forum-lid
Contact

adroit 17 okt 2007 17:41

Niets ten nadele van de Mavic's maar de Fulcrums zijn toch echt te beste !!

composite
Forum-lid

composite 17 okt 2007 18:28

Lekker beargumenteerd hoor...
Maar inderdaad even dit: de Campa naven (want dat zijn Fulcrum naven) staan wel beter bekend dan de Mavic naven (lopen soepeler).
Verder vind ik de Premium SL's erg mooi!! Lekker sober en vrij strak qua kleurstelling, wat dat betreft heb ik (maar smaak is persoonlijk) de voorkeur voor in dit geval de Mavic Premium SL's (van de ES was ik al niet zo'n fan qua kleur, dus ook niet van de 2008 SL).

Succes met je keuze!!
Gang is alles!!

speric
Forum-lid HC

speric 17 okt 2007 18:37

of gaat het om de ksyrium SL ?

@ composite, ga je nog een tubes proberen?

bdr
Forum-lid

bdr 17 okt 2007 19:09

wat zijn dan de grote voordelen van tubes op de weg ?
ik zie voor mij wel nogal wat nadelen.
PS:Easton AE 90 ? ook een mooie optie of dan toch ook maar beter de fulcrum 1 ?
BDR

jeraffiti
Forum-lid

jeraffiti 17 okt 2007 20:15

fulcrum racing 1 en ksyriumSL zijn de enige die voor tubes beschikbaar zijnç
fulcrum racing 0 en ksyriumSL premium zijn jammer genoeg enkel voor bandjes beschikbaar :(:(:(:(:(:(
koersen is als ne penis, altijd kei hard, maar veel te kort

steven880
Forum-lid

steven880 17 okt 2007 21:52

Ik dacht dat het juist omgekeerd was. Racing 0 voor tubes en 1 enkel voor bandjes.

composite
Forum-lid

composite 18 okt 2007 17:55

De R-sys wielen zijn er ook voor tubes. wellicht dat dat een alternatief is....schijnen stijf en licht te zijn.
@ Speric: ik ga op bikemotion me nog eens wat verder verdiepen in de wielen die ook met tubes te krijgen zijn (hyperon ultra's etc.....iets hoger budget...maar wel mooi!).
Ik vind dat als je voor tubes gaat de wielen dan ook wel een duidelijk voordeel moeten hebben tov vergelijkbare clinchers (bijv lager gewicht), om een beetje de nadelen te compenseren.
Gang is alles!!

casran
Forum-lid HC

casran 18 okt 2007 18:28

Steven880 schreef:Ik dacht dat het juist omgekeerd was. Racing 0 voor tubes en 1 enkel voor bandjes.

Ik heb toch al Racing Zero's voor tubes gezien ;) ... ken zelfs een forumlid die dat heeft.

Ik zou voluit voor de Fulcrums zijn. Van Mavic als wedstrijdwiel zou ik nog even afzien totdat ze een tijdje bewezen hebben betrouwbaar en wedstrijdproof te zijn; van wedstrijdrijders met Mavic hoor ik daar verre van eenduidige feedback over (muv. de Mavic Cosmic Carbone, niét de Ultimates).

Composite schreef:...
Ik vind dat als je voor tubes gaat de wielen dan ook wel een duidelijk voordeel moeten hebben tov vergelijkbare clinchers (bijv lager gewicht), om een beetje de nadelen te compenseren.

Over welk nadeel dat te compenseren valt heb je 't eigenlijk? Tubewielen geven je 't voordeel van meer comfort, grip, wegligging, lagere rolweerstand én lager gewicht... enige nadeel dat ik ken is dat grote klunzen mopperen over het monteren van tubes, maar op zich is dat niet moeilijker dan bandjes opleggen.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

ironpete
Forum-lid

ironpete 18 okt 2007 18:43

Pieter heb jij ervaring met Vittoria Pitstop?
http://www.triathlonranking.com" onclick="window.open(this.href);return false;

composite
Forum-lid

composite 18 okt 2007 19:15

@ Casran: inderdaad , zo'n grote kluns ben ik wel ja....
Dat houdt me nog een beetje tegen moet ik zeggen.
maar volgens jou is dat dus een eitje..??
Gang is alles!!

casran
Forum-lid HC

casran 18 okt 2007 19:18

Composite schreef:@ Casran: inderdaad , zo'n grote kluns ben ik wel ja....
Dat houdt me nog een beetje tegen moet ik zeggen.
maar volgens jou is dat dus een eitje..??

Da's een kleinigheid die niet opweegt tegen het immense plezier van tuberijden! :)

@ ironpete: ik heb die dingen nog nooit gebruikt... 'k denk dat ik misschien al 30 tubes tot op de draadversleten gereden heb en ze dus door slijtage vervangen heb, vooraleer lek te rijden. Maar schijnt goed te zijn. Voor mijn lange afstandswedstrijden denk ik er toch aan dat dan maar mee te nemen: ik kan me voorstellen dat je die 100gr van zo'n busje liever mee hebt dan middenop Lanzarote te staan en je wedstrijd beëindigd zien, dat na zo'n lange voorbereiding.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Plaats reactie