zelf klussen aan de fiets
Beste forum-leden,
Net als de meesten hier, mag ik graag (veel) fietsen. En dan moet de fiets perfect draaien. Een ketting verwisselen etc. lukt nog, maar afstellen van asjes, draaiende delen etc. gaat me net iets te ver. Bestaan hier ook cursussen o.i.d. voor?
Groeten d'n dolk
Net als de meesten hier, mag ik graag (veel) fietsen. En dan moet de fiets perfect draaien. Een ketting verwisselen etc. lukt nog, maar afstellen van asjes, draaiende delen etc. gaat me net iets te ver. Bestaan hier ook cursussen o.i.d. voor?
Groeten d'n dolk
De dolk staat op scherp!
de site/boek van parktool.
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Livio Livius
- Forum-lid HC
Anders een goed boek aanschaffen bijv. "Big blue book of bicycle repair" of Lokale FM vragen voor om eens mee te kijken bij opbouwen racefiets.
What makes the boat go faster?
Volgens mij heeft iemand van het forum het opbouwen van een fiets helemaal beschreven in een topic, compleet met foto's erbij. Zal toch nog ergens moeten zijn... Mijn ervaring is dat alles is te vinden op internet, met plaatjes erbij.
klaucke in assen heeft sleutelcursussen. www.klaucketweewielerhuis.nl
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells
- H.G. Wells
Dolk schreef:Beste forum-leden,
Groeten d'n dolk
op het mountabike forum (andere dan van het blad fiets) staat een topic waarin de gehele afstelling wordt uitgelegd. ik zal deze posten bij mountainbike, wellicht dat iemand e hiaten t.o.v. de racefiets eruit kan filteren en er net als het topic bij mountainbike een sticky van kan maken. veel zaken zullen overeenkomstig zijn.
wie helpt?
ponsteen schreef:Volgens mij heeft iemand van het forum het opbouwen van een fiets helemaal beschreven in een topic, compleet met foto's erbij. Zal toch nog ergens moeten zijn... Mijn ervaring is dat alles is te vinden op internet, met plaatjes erbij.
Het lezen van een beschijving of het bekijken van plaatjes, is iets heel anders als het zelf doen. Het is net als met die doe het zelf programma's als je het ziet, lijkt het heel simpel, totdat je het daadwerkelijk zelf gaat doen. Dan gaat er van alles mis.
kiekeboe
- daniel1975
- Forum-lid HC
Welnee, met logisch nadenken, goed gereedschap en in elk geval 1 rechterhand kom je een heel eind. Ik weet niet hoe het bij Shimano is, maar de handleidingen van Campa zijn heel duidelijk in het nederlands met goede plaatjes.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
- daniel1975
- Forum-lid HC
maurice schreef:Je zou ook een boek kunnen kopen...
Waarom? Alles verandert regelmatig, boek is achterhaald voor je het weet.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!