Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Lange broek met/zonder zeem?

raphael
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 01 sep 2005 22:12

raphael 26 okt 2007 16:12

HenkV schreef:Afgezien van de kleding. Rijden jullie nog als het echt onder 0 gaat, laten we zeggen -5 en lager? De longetjes gaan toch ook aardig pijn doen als je ijskoude lucht inademt. En warme tenen gedurende 3 uur bij -5? Knap hoor! Maar voor mij bij -5 wordt het gewoon taxcen of spinnen want die koude lucht zo lang inhijgen lijkt me niet gezond. Dan loop ik de hele winter met een snotneus rond.



Last van de longen? helemaal niet, ook niet bij zwaardere inspanning. Wellicht (sterk) afhankelijk van de persoon?
Of ide koude lucht slecht is voor je? Heb daar geen hard bewijs van, ook niet dat 't niet erg is trouwens [;)]
En zoals iemand anders al aangaf: In de winter, bij vorst en een winterzonnetje op de fiets is toch zalig! Een rondje "Groene Hart' ziet er dan weer heel anders uit dan 's zomers. Dan is 100km goed te doen. Alleen: niet stoppen onderweg voor koffie oid, gewoon doorfietsen (evt even een plaspauze icm een reep naar binnen schuiven) want anders koel je teveel af als je weer op de fiets stapt.

fietsernl
Forum-lid
Berichten: 601
Lid geworden op: 29 apr 2004 13:35

fietsernl 26 okt 2007 16:16

DMM schreef: En voor de nederlanders onder ons: zoals ik al eerder schreef: tijdens tocht of koers.
Dus niet het slimmeke gaan uithangen over woon-werk-verkeer.


Wat een onzin kraam je uit zeg. Voor een tocht of woon/werk heb ik dezelfde kleren aan op de racefiets. Alleen voor koers ben ik dunner gekleed, omdat daar de intensiteit een stuk hoger ligt.

dmm
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 16 aug 2007 11:35

dmm 26 okt 2007 17:26

Fietsernl schreef:
DMM schreef: En voor de nederlanders onder ons: zoals ik al eerder schreef: tijdens tocht of koers.
Dus niet het slimmeke gaan uithangen over woon-werk-verkeer.


Wat een onzin kraam je uit zeg. Voor een tocht of woon/werk heb ik dezelfde kleren aan op de racefiets. Alleen voor koers ben ik dunner gekleed, omdat daar de intensiteit een stuk hoger ligt.


Wat een prachtige saloncyclisme opmerking. :-)

Tja lezen blijft toch moeilijk.
Zit niet te wachten op weer iemand met een mening.

maatchen
Forum-lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 24 aug 2004 13:09

maatchen 26 okt 2007 18:13

LVGH schreef:Ik zie allemaal temperaturen langskomen die nooit in Nederland gemeten worden.. hebben jullie echt ooit bij bijv. kouder dan -5 gefietst??


Het koudst waarbij ik ooit vertrokken ben van huis was -23, maar dat was in het bos waar ik woon, in de diepere stukken in de dalletjes kan daar nog wel een graadje of vijf 'van af'. Maar ik woon dan ook niet in Nederland.
Tochtjes van 3 uur doe ik dan niet meer, maar een uurtje of 1 1/2 gaat prima.
Kleding: termo+fleece+windjack boven, en een lange gevoerde winterbroek+lange onderbroek onder.
Probleem bij die temperatuur zijn de voeten: twee paar sokken in een combischoen en neo-overtrek. En wollen inlegjes in de schoenen, want mijn ervaring is dat veel kouw van onderaf de schoen in komt. Maar ook daarmee is het soms krap. Voor deze winter ga ik electrische inlegjes overwegen.
En een goede haarband over de oortjes, want die zijn bevroren voor je het weet.
Voor de blote huid in het gezicht watervrije vaseline.

Plaats reactie