Hooghalen
Dat is vlakbij het bos rondom kamp Westerbork; het is daar schitterend fietsen. Ga je wat noordelijker (vanaf Rolde) is het klinkers wat de klok slaat! Heb je een Garmin?
Plan hier een route: http://www.fietsersbond.nl/fietsroutepl ... index.html
Print de knooppuntnummers uit en plak dezeop je bovenbuis.
Veel plezier!!
Print de knooppuntnummers uit en plak dezeop je bovenbuis.
Veel plezier!!
Dat werkt in die regio idd prima, het stikt er van de paaltjes.
- daniel1975
- Forum-lid HC
[quote="havana"]. Ga je wat noordelijker (vanaf Rolde) is het klinkers wat de klok slaat! ?[/quote]
Dat is echt heel erg daar. Je kunt nog beter in Wallonie fietsen dan in Drenthe.
Nieuwsgierig: waar komt die klinkertraditie eigenlijk vandaan? Je ziet het (gelukkig) bijna nergens meer.
Dat is echt heel erg daar. Je kunt nog beter in Wallonie fietsen dan in Drenthe.
Nieuwsgierig: waar komt die klinkertraditie eigenlijk vandaan? Je ziet het (gelukkig) bijna nergens meer.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
[quote="Daniel1975"][quote="havana"]. Ga je wat noordelijker (vanaf Rolde) is het klinkers wat de klok slaat! ?[/quote]
Nieuwsgierig: waar komt die klinkertraditie eigenlijk vandaan? Je ziet het (gelukkig) bijna nergens meer.[/quote]
Ik kan je hier ook nog heeeeeeeel wat km's klinkerwegen aanbieden:D
Nieuwsgierig: waar komt die klinkertraditie eigenlijk vandaan? Je ziet het (gelukkig) bijna nergens meer.[/quote]
Ik kan je hier ook nog heeeeeeeel wat km's klinkerwegen aanbieden:D
Klopt, ten westen van Gerkesklooster is het ook een regelrechte ramp! Lange Friese dijken vol met klinkers, vaak in stukken slechtere staat dan de Drentse klinkers overigens.
Ik blijf overigens proberen om een klinkervrije route van Hooghalen tot Groningen te vinden. Het begin en het eind zijn al gelukt, maar het tussenstuk (Drentse Aa) is voor alsnog een ramp.
Ik blijf overigens proberen om een klinkervrije route van Hooghalen tot Groningen te vinden. Het begin en het eind zijn al gelukt, maar het tussenstuk (Drentse Aa) is voor alsnog een ramp.
@Havana, lijkt mij niet zo moeilijk... viaduct over, richting hooghalen, afslag naar de TT, dan richting Witten, naast de snelweg 'omhoog'.. kun je naar Zeijen en dan donderen, peize, grunn...
Kunt ook nog een stukje verder fietsen richting Hooghalen, als ik me goed herinner is er dan een fietspad naar rechts, gaat langs het oefenterrein van defensie, afslag naar links, 1ste afslag rechts (richting assen) na n paar km weer een fietspad naar links het bos in. Kom je uit in de buurt van de Vander Valk, weg oversteken ...
Noord kant assen direct onder de viaduct (wanneer je van assen komt) richting Zeijen. Eerst klein klinker dan asfalt, in zeijen n paar meter klinkers en dan weer asfalt, 2de weg rechts (dus niet afslag vries) binnendoor naar donderen en dan paiz, (eelde), grunn.
Voldoende alternatieven? ;-P
Kunt ook nog een stukje verder fietsen richting Hooghalen, als ik me goed herinner is er dan een fietspad naar rechts, gaat langs het oefenterrein van defensie, afslag naar links, 1ste afslag rechts (richting assen) na n paar km weer een fietspad naar links het bos in. Kom je uit in de buurt van de Vander Valk, weg oversteken ...
Noord kant assen direct onder de viaduct (wanneer je van assen komt) richting Zeijen. Eerst klein klinker dan asfalt, in zeijen n paar meter klinkers en dan weer asfalt, 2de weg rechts (dus niet afslag vries) binnendoor naar donderen en dan paiz, (eelde), grunn.
Voldoende alternatieven? ;-P
Roadbike(s): Switch SPL++ & Switch Naked+/ Dirt: Corratec X-bow 29"