Maar goed, hier het robleem.. Ik heb een tweedehands fiets gekocht, daar heb ik eigenlijk de hele zomer lekker op getrapt, tot een paar weken geleden.. toen ondekete ik dat ik speling op/in mijn achternaaf had.. Nu niet zo een ramp dacht ik, zomer is voorbij, ik ga op vakantie en als ik terugkom zie ik wel verder.
Vorige week heb ik het hele zaakje uitelkaar gehaald, om eens te kijken waar het euvel vandaan kon komen.. dat was verbazend makkelijk , alleen een beetje gepiel met het freewiel, t is een noname naaf met industrie lagers, waar verder eigenlijk niets aan afgesteld kan worden, voor zover ik het kan beoordelen. Een van de lagers viel spontaan uit de naaf. En heb ik er weer teriug ingeduwd... Ik kon eigenlijk niet goed ontdekken waar de speling vandaan zoukunnen komen.. Ik heb het strak aangedraaid, minder strak aangedraaid en alle varianten die er tussen in zitten, niks lijkt te helpen.. Wat zou het kunnen zijn, de lagers liepen allemaal nog prima, zag er goed en strak uit..
Nu zit ik mij ook af te vragen of het zin heeft om dit euvel te proberen te repareren of kan ik beter een nieuw setje wielen ergens scoren en deze dingen aanbieden in een ander topic? Voorzover ik weet zijn het niet de beste wielen/naven, t zijn van die bianchi dingen, sibilo. een of ander veld met no name naven..
iemand een idee?