Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Mavic Ksyrium ES vs Zefiro K52

pariscarbon
Forum-lid
Berichten: 104
Lid geworden op: 09 aug 2006 15:51

pariscarbon 05 nov 2007 09:58

Ik heb zo'n 4 maanden terug een setje Zefiro wielen gekocht (clincher) Qua afwerking zien de wielen er top uit. Ook de naven zijn, in tegenstelling wat je veel hoort, absoluut goed. Lopen heerlijk licht.

ECHTER: de alu rand zit niet geheel vlak op het carbon. Hierdoor trillen de wielen enorm bij het remmen. Zeker in een bochtige afdaling is dit levensgevaarlijk, je kunt de fiets met een hoge snelheid bijna niet op de weg houden.

Ook de tweede en de derde set die we ter vervanging kregen waren nauwelijks beter. Hierna besloten de wielen retour te geven en weer een setje Cosmics te kopen.

Volgens de mensen van Zefiro komt er in het voorjaar van 2008 een nieuwe set Zefiro wielen (dus niet de overgestikkerde Zipp) die beter schijnt te zijn. Ik heb besloten hier niet meer op te wachten.
Pinarello wint toch de tour

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 05 nov 2007 10:14

jweeda schreef:Ik ben +100kg, op advies fm ES'en gekocht. Nu +/- 7500 km mee gereden, geklommen en gedaald (to max.93km/h in afd. Kuhtai) in NL, B, I, AU. Ik ben geen topper, ik klim ontzettend langzaam (ik weet het, ik heb teveel kilootjes bij me), maar m'n ES'sen hebben nog geen krimp gegeven! Ik ben er in ieder geval dik tevreden over.


Tja, als je niets anders gewend bent weet je ook niet wat je mist aan stijfheid. Voor 100+'ers zijn andere wielsets wel wat geschikter.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

repsinnfein
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 22 aug 2007 18:57

repsinnfein 05 nov 2007 10:59

Zoals ?

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 05 nov 2007 11:23

Campa Eurus, Fulcrum Racing 1 als je in het zelfde straatje kijkt.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

andre
Forum-lid
Berichten: 268
Lid geworden op: 12 mei 2004 11:39

andre 05 nov 2007 14:20

Dat trillen wat beschreven wordt heb ik niet met mijn Zefiro's.

frankvanboven
Forum-lid
Berichten: 466
Lid geworden op: 28 mei 2006 19:22

frankvanboven 05 nov 2007 21:12

Het door Paris Carbon beschreven trillen komt mij zeer bekent voor. Ik scheet bagger in de afdaling!

Ik heb echter last van twee soorten trillingen: door het remmen en shimmien. Het shiemmien komt volgens mij uit de combinatie wiel, voorvork, frame en wellicht nog meer factoren. Ik wil dat dus niet op de Zefiro's afwimpelen.

andre
Forum-lid
Berichten: 268
Lid geworden op: 12 mei 2004 11:39

andre 06 nov 2007 11:04

Door het remmen heb ik in het begin gehad, maar is verdwenen na wat remmen met nat weer.

jweeda
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 feb 2006 13:48

jweeda 06 nov 2007 23:15

Amclassic-fan schreef:
jweeda schreef:Ik ben +100kg, op advies fm ES'en gekocht. Nu +/- 7500 km mee gereden, geklommen en gedaald (to max.93km/h in afd. Kuhtai) in NL, B, I, AU. Ik ben geen topper, ik klim ontzettend langzaam (ik weet het, ik heb teveel kilootjes bij me), maar m'n ES'sen hebben nog geen krimp gegeven! Ik ben er in ieder geval dik tevreden over.


Tja, als je niets anders gewend bent weet je ook niet wat je mist aan stijfheid. Voor 100+'ers zijn andere wielsets wel wat geschikter.


Tja, "Amclassic de forum moderator"..., niet zo denigrerend aub.
Als het niet zo bedoeld is OK,maar formuleer het dan even anders.

Oh ja, ik weet volgens jou niet wat ik mis, maar mag ik misschien wel mijn ervaringen met ES'sen vermelden?
Of is mijn gemis dermate groot, dat ik dergelijke ervaringen beter voor mezelf kan houden?

Je motiveert mij, met zo'n reactie, niet echt om ooit nog een reactie in een topic te geven....
There\'s more to the picture then meets the eye.

ijzerenbriek
Forum-lid
Berichten: 1665
Lid geworden op: 27 aug 2007 14:34

ijzerenbriek 07 nov 2007 00:12

Volledig mee akkoord. Heb ook eens een vraag gepost ivm de grootte van een nieuw aan te schaffen frame (wat ik nu ondertussen al heb maar dit terzijde). Ik heb al behoorlijk wat ervaring met fietsen en fietsen bouwen maar vond het interessant ook nog eens andere meningen te horen. Heb ook toen oa een reactie gekregen dat eigewijs ook een vak apart was, terwijl ik gewoon dacht van wat bij te leren.
Op mijn laatste to the point vraag om nu eens precies uit te leggen hoe het dan echt in elkaar zat bleef het akelig stil. Mijn conclusie was dan ook, een luid blatend schaap, een hoop goedbedoelde meeblaters maar o zo weinig wol.
Van een moderator had ik net het tegenovergestelde verwacht.
En nu zal ik waarschijnlijk wel de boeman zijn. Ik ben echter van goede wil en mijn bescheiden raad aan Amclassic is dan ook, denk eens na over je rol op het forum.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.

Plaats reactie