Alles over vakanties op én met de fiets

san sebastian

_balenbc2_
Forum-lid
Berichten: 127
Lid geworden op: 12 jan 2007 20:07

_balenbc2_ 02 nov 2007 23:18


ik zou graag in de periode van 2 tot 10 februarie naar spanje (pyreneeën) gaan om daar wat te gaan trainen.

nu dacht ik ergens in de buurt van san sebastian.

nu weet ik niet of dit een goede keuze is om met de koersfiets te gaan trainen.
kwa omgeving / hotels.

kunnen jullie me wat hotels geven in deze omgeving? of andere omgevingen / hotels geven waar het ook mooi is om te fietsen (liefst spanje).

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 02 nov 2007 23:25

't zal daar toch nog koud zijn en veel kans op regen in het noorden van Spanje! De pyreneeën liggen bovendien nog vol met sneeuw in februari...
Ik zou Mallorca aanraden, of nog veiliger en altijd mooi: de canarische eilanden. Ook zuid-Spanje is doorgaans regenachtig tot eind april..
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 03 nov 2007 00:07

Ik zat zelf voor eind-februari aan de Ligurische kust te denken, het regent daar dan nauwlijks (gemiddeld maar 4 dagen met regen in Februari), 6,5 uur zon per dag, het vriest er nooit door de Middelandse zee en een gemiddelde maximale temperatuur van 13 graden. Prima trainingsweer dus met als grote voordeel dat je er gewoon heen kunt rijden en dat het daar absoluut laag seizoen is.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

pjotr
Forum-lid
Berichten: 947
Lid geworden op: 19 aug 2005 21:54

pjotr 03 nov 2007 00:23

[quote="Amclassic-fan"]gemiddelde maximale temperatuur van 13 graden. .[/quote]

Ik vind als je op trainingskamp gaat zorg dan ook dat je echt lekker weer hebt. Als je een zachte winter hebt, is het hier niet veel kouder. Ik was vorig jaar naar Mallorca ook eind februari, en daar is het dan 22 graden. Je hebt daar iedere zondag mooie koersen ideaal.

Voor januari, zat ik te denken aan gran canaria.
Anti-Spacers!

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 03 nov 2007 01:01

Ik heb het over klimaat en niet over weer. Op Mallorca is de gemiddelde maximum temperatuur maar 15 graden in februari, net 1,5 graden meer dus. Maar daar staat tegenover gemiddeld een half uur minder zon per dag, meer regen en lagere minimum temperaturen (op Mallorca kan 't vriezen).

Ik denk dat een temperatuur van 10-15 graden met een lekker zonnetje gewoon ideaal is voor die tijd van het jaar om te trainen. 25 graden vind ik lekkerder, maar als je daar 2 weken in hebt gereden en je moet een week later hier in West-Europa bij 5 graden en regen de 1e voorjaarsklassiekers rijden heb ik m'n twijfels hoe je lichaam daar mee om gaat.
Voor mij is veruit het belangrijkste dat het droog is, zolang het maar geen -10 of +35 is vind ik het prima. En hoe zacht de winter in Nederland ook is, de kans dat het hier droog is is toch heel veel kleiner. (gemiddelde temp in Enschede in Februari: min 1,2 graden, max 6,9 graden, 15 dagen met neerslag!!!, 43 mm neerslag)
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

pjotr
Forum-lid
Berichten: 947
Lid geworden op: 19 aug 2005 21:54

pjotr 05 nov 2007 18:56

Ok, duidelijk. Was neerslag idd beetje vergeten. Over de gemiddelde temperatuur is natuurlijk een vaag begrip. Het wordt over de hele dag gemeten. Op mallorca was het in februari toen ik er was rond de 20 á 22 graden (met 5min regen in 8 dagen)
Anti-Spacers!

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 05 nov 2007 19:13

Die gemiddelde maximale en minimale temperaturen zijn helemaal niet vaag, dat is gewoon duidelijk wat dat is. Jij hebt gewoon mazzel gehad met 20 a 22 graden en wie weet heb je dit jaar gewoon weer mazzel.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27587
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 05 nov 2007 19:19

Hoe zit het met Lanzarote e.d. ? Weet iemand daar iets van? Geschikt om te fietsen?

Gebruikersavatar
edwin01
Forum-lid
Berichten: 1777
Lid geworden op: 25 mei 2006 17:02

Gebruikersavatar edwin01 05 nov 2007 19:58

Henk Lubberding doet daar iets:
http://www.teambuildingmetlubberding.nl/
Van horen zeggen zou het erg leuk zijn.

Gebruikersavatar
bianco
Forum-lid
Berichten: 586
Lid geworden op: 14 jun 2006 11:29
Contact

Gebruikersavatar bianco 05 nov 2007 20:59

[quote="havana"]Hoe zit het met Lanzarote e.d. ? Weet iemand daar iets van? Geschikt om te fietsen?[/quote]
Zeker, lees dit topic maar eens...

meridiaan
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 jun 2007 18:43

meridiaan 14 nov 2007 15:38

Op Lanzarote is het heerlijk fietsen. De wegen zijn weer voorzien van een nieuw laagje asfalt. Naar ik heb vernomen voorwaarde om de Ironman te mogen blijven organiseren.
Leuke klimmetjes tot ca. 600 m. Relatief weinig verkeer en prima temperaturen, zowel in februari als in mei.
Ging eerst in februari, maar in latere jaren in mei. Trainingsperiode sloot zo beter aan op triathlonseizoen en kon ze de Ironman meepikken (als toeschouwer en eenmaal als deelnemer).
Go with the flow

Plaats reactie