Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Klassiek stuur van carbon

ld001
Forum-lid

Gebruikersavatar ld001 05 nov 2007 09:45

Kun je dat eens uitleggen hoe dat zit met de drop van een stuur en wat de relatie is tussen de drop en de noodzaak van het kantelen van het stuur?

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 05 nov 2007 10:24

Die drop heeft niets te maken met het kantelen van het stuur. De drop is vooral een persoonlijke keuze, als je kleine handen hebt is een kleine drop veel fijner (met Campa kan je anders niet meer zwaarder schakelen). Maar de drop moet wel groot genoeg zijn om je handen erin kwijt te kunnen. Hoe dieper de drop is des te lager zit je in de beugel, het verschil is 2 cm tussen sommige sturen en dat is dus best aanzienlijk.

Afbeelding
Op het linker plaatje zie je dat het stuur afloopt naar je shifter toe als je hem horizontaal monteerd. Je moet het stuur heel ver kantelen voor dat gedeelte een beetje horizontaal komt te staan.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 05 nov 2007 11:08

Ter aanvulling: om die reden (vermoed ik) komen er nu steeds meer compact sturen, die een quasi-klassieke vorm hebben (dus geen ergo-kronkels) maar wel een vlakke overgang naar de shifters mogelijk maken. Pro, FSA, 3T en ongetwijfeld nog meer fabrikanten maken deze vorm. Dit is bijvoorbeeld de FSA: klik

ld001
Forum-lid

Gebruikersavatar ld001 05 nov 2007 22:48

Mave heel mooi, maar die shifters staan heel 'laag' op je stuur. Dat lijkt me persoonlijk niet zo comfortabel.

ld001
Forum-lid

Gebruikersavatar ld001 29 dec 2007 19:21

Ik vraag nog even jullie hulp/suggesties. Ik zoek nog steeds een setje (zadelpen, stuurpen en stuur) met een klassiek carbon stuur. Het geheel gaat vermoedelijk op een witte Cannondale Supersix gemonteerd worden met Chorus en Reynolds Attack wielen.
- Syntace: geen echte klassieke bocht
- FSA: klassiek alleen in 'shallow' te krijgen daar heb ik te grote handen voor denk ik
- Ritchey: op de site zie ik geen klassiek carbon stuur: is dat niet meer verkrijgbaar?
- Deda: heel mooi maar moet teveel gekanteld worden.

Nog iemand een andere suggestie?

synapse74
Forum-lid

synapse74 29 dec 2007 20:15

Kijk eens bij ITM, daar heb je de Millenium en Visia. Of deze
ITM NT
en hier kun je zelf ff verder kijken.
ITM sturen
ITM stuurpennen
ITM zadelpennen

en er zijn voldoende dealers in NL.

Een andere optie is deze nieuwe van Easton
EC90 SLX3

Hope this helps!
Cannondale Synapse Si SL - SRAM Force - Controltech - Easton EA90 SL

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 29 dec 2007 23:06

EC90 SLX3 is hetzelfde probleem als FSA, daar past iemand met grote handen niet in, 130 mm drop is gewoon te weinig. Het probleem van alle ITM sturen die ik net heb aangeklikt is dat de reach en de drop zo extreem groot zijn, ze zitten allemaal rond de 180 mm drop. Dan zit je 4 cm dieper dan met de meeste andere sturen en ze hebben dus ook nog meer reach waardoor het nog "erger" wordt.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

sting
Forum-lid

sting 29 dec 2007 23:55

@LD001
Ritchey heeft de WCS carbon classic OS. Is volgens mij bij Bike24.de verkrijgbaar.
Ik heb overigens het liefst Deda omdat die juist niet gekanteld hoeven worden. Begrijp dat dat persoonlijk is, maar toch.
En de Deda Campione is een beauty.

dieseltje
Forum-lid

dieseltje 30 dec 2007 10:40

LD001 schreef:Ik vraag nog even jullie hulp/suggesties. Ik zoek nog steeds een setje (zadelpen, stuurpen en stuur) met een klassiek carbon stuur. Het geheel gaat vermoedelijk op een witte Cannondale Supersix gemonteerd worden met Chorus en Reynolds Attack wielen.
- Syntace: geen echte klassieke bocht
- FSA: klassiek alleen in 'shallow' te krijgen daar heb ik te grote handen voor denk ik
- Ritchey: op de site zie ik geen klassiek carbon stuur: is dat niet meer verkrijgbaar?
- Deda: heel mooi maar moet teveel gekanteld worden.

Nog iemand een andere suggestie?

Bij bikestudio in Zwolle staat gewoon nog een ritchey carbon stuur met een klassieke bocht op de site. Dus er zijn er waarschijnlijk nog wel.
No pain no gain, no guts no glory!

ld001
Forum-lid

Gebruikersavatar ld001 02 jan 2008 22:53

Hartelijk dank voor jullie reacties. Ik heb nog even gekeken op http://www.thenew3t.com/. Dat ziet er mooi en licht uit. Iemand enig idee van verkrijgbaarheid en prijzen?

Plaats reactie