Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

campagnolo shifters met rest ultegra?

johanmelse
Forum-lid

johanmelse 04 nov 2007 23:22

Ik wil een tweede fiets kopen, heb een mooie betaalbare gezien maar die is geheel Shimano Ultegra (ik denk 2006?, triple, 10-speed) afgemonteerd. Omdat ik op mijn eerste fiets Campa heb, en niet in de war wil komen, zou ik graag de shifters van die Ultegra-fiets vervangen door Campa; kan dat? voor/nadelen? of is zo'n shiftmate van Jtek inderdaad echt noodzakeljk?
bedankt

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 05 nov 2007 09:02

Zonder shiftmate krijg je het voor 95% werkend met een beetje afstellen.

blaffy10
Forum-lid

blaffy10 05 nov 2007 11:38

johanmelse schreef:Ik wil een tweede fiets kopen, heb een mooie betaalbare gezien maar die is geheel Shimano Ultegra (ik denk 2006?, triple, 10-speed) afgemonteerd. Omdat ik op mijn eerste fiets Campa heb, en niet in de war wil komen, zou ik graag de shifters van die Ultegra-fiets vervangen door Campa; kan dat? voor/nadelen? of is zo'n shiftmate van Jtek inderdaad echt noodzakeljk?
bedankt

IK denk niet dat je enorm "in de war komt" met 2 systemen. De remmen werken hetzelfde en de rest heb je zo door...
Nadeel de kosten.
Voordeel = optisch.
Alstublaft.

pim3
Forum-lid

pim3 06 nov 2007 21:22

Als je er zeker van wil zijn dat je niet in de war komt zou ik toch gaan voor nieuwe shifters en een shiftmate. Kan uit eigen ervaring vertellen dat dat perfect werkt. Het in de war komen met 2 systemen is best voor de hand liggend. Het kleine hendeltje wat bij Shimano aan de binnenkant van de remhendel zit is voor afschakelen, bij campa is dat juist opschakelen. Lijkt mij redelijk verwarrend als je vaak afwisselt.
KTM Toryn 2011 teamfiets // Trek 1400
Weys KTM Racing Team

Plaats reactie