Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

kabelloop voorderailleur

svl
Forum-lid

svl 18 mei 2011 13:27

Hallo allemaal,

heb net een nieuwe carbon frame opgebouwd met Sram force. Nu heb ik gemerkt dat de doorvoer achter mijn bracket (klein gaatje voor de doorvoer van de voorderailleurkabel) niet helemaal in lijn is met het het bevestigingspunt aan de derailleur. Met als gevolg dat bij de uitgang van de doorvoer de kabel naar één kant wordt getrokken en mijn frame als het waren aan het zagen is.
Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen? bestaat er iets om de kabel het gaatje uit te leiden in de goede richting? Alvast bedankt voor de reacties.

gr, Stefan
Stefan van Loenhout

prjz
Forum-lid

prjz 18 mei 2011 13:51

Moet er dan geen kabelgootje onder je bracket?
prj

svl
Forum-lid

svl 18 mei 2011 14:02

kabelgeleider onder het bracket zit er ook. Daar wordt de kabel dan ook goed het gaatje en de doorvoer in geleid. Echter aan de uitgang, richting de derailleur verander de kabel van richting waardoor er bij het gaatje een zaagsnede ontstaat na verloop van tijd, vermoed ik.
Stefan van Loenhout

jsparie
Forum-lid

jsparie 18 mei 2011 14:04

Monteer een teflon buisje waar de kabel door gaat. O.a. te verkrijgen bij Rose versand maar vast ook bij de lokale fietsenmaker. Is in feite vergelijkbaar met de binnenkabel zoals die door de meeste buitenkabels loopt.

Plaats reactie