Hallo,
Is er eigenlijk een verschil tussen een klimtraining en een krachttraining? Blijkbaar zijn beide trainingen haast identiek. of vergis ik me?
groeten
wat is het verschil tussen krachttraining en klimtraining.
-
nieuweling
- Forum-lid
hmm, moest ik bv krachttraining op de rollen doen zou het zijn met een trapfrequentie van 60, een klimtraining daarentegen eerder 90-100
Ik denk dat de TS bedoelt: wat is het verschil in trainen met gewichten en trainen op de fiets met een groot verzet icm lage TF.
Als dat zo is, kan ik me de volgende dingen voorstellen:
1. De beweging is anders
2. De belasting in de beweging is anders verdeeld
3. De frequentie is anders
4. De houding is anders
5. De hartslag is anders
Als dat zo is, kan ik me de volgende dingen voorstellen:
1. De beweging is anders
2. De belasting in de beweging is anders verdeeld
3. De frequentie is anders
4. De houding is anders
5. De hartslag is anders
fietsen, da\'s mijn verzetje!
Ik denk dat een pure krachttraining korter en intenser is, met minder herhalingen met grotere kracht/meer gewicht.
Klimtraining is lagere krachtsinspanning, veel meer herhalingen.
Tenminste, dat denk ik. Ik ben geen trainingsexpert, mijn manier van trainen is gewoon op de fiets gaan zitten en een rondje maken.
Tenminste, dat denk ik. Ik ben geen trainingsexpert, mijn manier van trainen is gewoon op de fiets gaan zitten en een rondje maken.
Koga Miyata Road Racer \'98
Red Bull Pro SL 4400 \'10
Red Bull Pro SL 4400 \'10
[quote="Wouter J"]Ik denk dat een pure krachttraining korter en intenser is, met minder herhalingen met grotere kracht/meer gewicht.
Tenminste, dat denk ik. Ik ben geen trainingsexpert, mijn manier van trainen is gewoon op de fiets gaan zitten en een rondje maken.[/quote]
Ik denk dat je helemaal gelijk hebt. Krachttraining betreft korte inspanningen op een relatief groot verzet.
Tenminste, dat denk ik. Ik ben geen trainingsexpert, mijn manier van trainen is gewoon op de fiets gaan zitten en een rondje maken.[/quote]
Ik denk dat je helemaal gelijk hebt. Krachttraining betreft korte inspanningen op een relatief groot verzet.
prj