Ik las al in een eerder bericht (mei dit jaar) dat iemand anders een deore LX trapas binnen een jaar heeft versleten en nu is mijn trapaslager na ongeveer 2,5 jaar versleten (Deore LX FC-M580) met als gevolg dat een lager vast is gaan zitten en de trapas vermoerd heeft. Wat zijn jullie ervaringen met de gemiddelde levensduur van dit soort onderdelen? Als dit de 'improved durability' is dan ben ik eerlijk gezegd benieuwd naar de duurzaamheid in vroeger tijden (heb een racefiets met oude shimano groep en doet het na tien jaar door weer en wind nog steeds).
Groeten en alvast bedankt,
hans
Deore LX trapaslagers versleten na 2,5 jaar
Mijn XT FC-M 760 bijna 2 jaar en ongeveer 3000km en hij loopt nog als een zonnetje.
Ben dik tevreden over de kwaliteit omdat ik de modder en plassen zeker niet schuw.
Race onderdelen gebruik kan je echt niet vergelijken met het echte mtb werk, slijtage is veel hoger door de omstandigheden.
Ben dik tevreden over de kwaliteit omdat ik de modder en plassen zeker niet schuw.
Race onderdelen gebruik kan je echt niet vergelijken met het echte mtb werk, slijtage is veel hoger door de omstandigheden.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC