Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wat ik nu weer op Marktplaats zag....

perik
Forum-lid
Berichten: 2998
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 29 jul 2010 12:11

Jongens, dit is toch uniek! Cutomized frame, met Double tipbar en origineel stuurlint!

johanandijk
Forum-lid
Berichten: 457
Lid geworden op: 10 mar 2009 20:04
Locatie: Andijk

johanandijk 29 jul 2010 12:16

over het onderhoud valt een boompje op te zetten!! neemt niet weg dat het best een grappig fietsje is.
trainen als een beest vreten als een dykwerker. http://www.twitter.com/jjberga" onclick="window.open(this.href);return false;

eelcoz

eelcoz 29 jul 2010 12:17

En inderdaad, was het nu zo veel moeite om die remhoef even schoon te maken?

feddek
Forum-lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 10 nov 2009 21:40

feddek 30 jul 2010 16:03

zoals ook al elders gepost.. wat vermaak voor de vrijdagmiddag:
http://link.marktplaats.nl/364731266

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 30 jul 2010 17:21

Kunnen we niet een topicje maken met do's en don'ts voor verkopers? Er zijn bijvoorbeeld een paar dingen waarvan ik als potentiële (zeer prijsbewuste, dat wel) koper vrijwel direct afhaak, omdat ze vaak iets anders willen zeggen. ;) Enkele voorbeeldjes:

- zinsnedes als "de echte kenner weet genoeg/wat dit waard is", of "meer hoeft de kenner niet te weten" -> lees ik als "ik wil er de hoofdprijs voor" of "als je niet genoeg biedt ben je geen kenner". Was de verkoper maar een kenner want informatie over bijv. geometrie of zelfs de juiste framemaat ontbreekt eigenlijk altijd.

- "nieuwprijs was 4000 euro" -> "ik ben zo iemand die in termen van afschrijving denkt en niet in marktwaarde" (is uiteraard volstrekt zinloos, zeker voor oudere fietsen). Bij gebruikte onderdelen is de 'nieuwprijs' vrijwel altijd de adviesprijs die uiteraard tientallen procenten hoger ligt dan waar de prijsbewuste consument het object voor koopt.

- "geschikt voor mensen van 1.65-1.90m" soms nog met 'uitleg' (zoals "door slooping geometrie" ). Als je dan het frame niet herkent of de bijbehorende maattabel er niet bij kunt vinden kan het wel eens lastig worden om de juiste informatie omtrent maatgeving boven tafel te krijgen. Als je de tabel wel hebt maar de maat nog niet weet is het meestal het makkelijkst om de balhoofdbuis (ipv zitbuis of bovenbuis) te laten opmeten omdat je dat minder makkelijk fout kunt doen. Handig om aan te geven dat het balhoofd niet meegemeten moet worden.

- verhalen over (vaak 'recent gereden') fietstochten als de Amstel Gold Race -> pas op, mogelijk is emotionele waarde in de vraagprijs verdisconteerd ;) Hetzelfde risico loop je als er eisen worden gesteld aan je als koper ("te koop voor liefhebber" -> "het is schroot maar ik probeer er toch nog wat voor te vangen" ) of als de verkoper door een blessure "met pijn in het hart" afstand moet doen van de waar. Positieve draai: mogelijk weinig gebruikt en als je je een beetje geïnteresseerd en kundig voordoet gunt de verkoper je wellicht juist een voordeeltje.

- "geen onzinbiedingen" -> "voor koopjes ben je bij mij aan het verkeerde adres" (waarom dan geen minimumprijs instellen?). Ook het (zelfs na e-mail) niet durven noemen van een vraagprijs in de hoop dat je als potentiële koper de markt niet kent kan je geduld op de proef stellen.

- "twee seizoenen gebruikt" -> positieve uitleg: alleen bij mooi weer gebruikt; negatieve uitleg: minstens twee jaar oud i.p.v. een half jaar (=2 seizoenen)

- bij bijna alle tijdsaanduidingen over hoe oud de fiets is -> +1 tot 10 jaar

- verwijzingen naar waar profs mee rijden. Bij een Sora afgemonteerde fiets zeggen welke Tour recentelijk gewonnen is door iemand die met Shimano rijdt ;)

Do's:

- korte, feitelijke opsomming van belangrijke gegevens

- zet op de foto wat je verkoopt en niet bijv. met andere wielen

- als dingen vragen oproepen, beantwoord ze dan. Bijv. een zin als "voorvork pas vervangen" roept vragen op over betrokkenheid bij een crash.

Vul maar aan ;)

rinke
Forum-lid
Berichten: 899
Lid geworden op: 21 jan 2010 10:10

rinke 30 jul 2010 17:43

@feddek: wat een geniaal verhaal van die vent. Teveel nonsens die geen enkele waarde toevoegen aan de verkoop van de fiets. Kiezen voor het beste van het beste en er dan Sora opzetten hahahaha!!! (had dan op z'n minst 105 erop gezet...)

@LVGH, het is weer vrijdagmiddag zo te lezen ;) wel leuke argumenten trouwens...

ilgrasso
Forum-lid
Berichten: 2152
Lid geworden op: 02 mei 2005 15:09

ilgrasso 30 jul 2010 18:10

Willen jullie de inhoud en evt. plaatjes van marktplaats kopieren? Zo blijft dit topic ook nog leuk als het onderwerp weer van marktplaats is verdwenen.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

stoli
Forum-lid
Berichten: 380
Lid geworden op: 01 sep 2009 18:34

stoli 31 jul 2010 07:31

@LVGH

waarom is de leeftijd van je occasion noemen een don`t? het lijkt me juist een must?

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 31 jul 2010 15:50

[quote="stoli"]@LVGH

waarom is de leeftijd van je occasion noemen een don`t? het lijkt me juist een must?[/quote]
Als de info klopt is het prima maar de leeftijd wordt vaak meerdere jaren beter voorgesteld dan de werkelijkheid. Overigens niet altijd met opzet want veel mensen hebben een heel slecht tijdsbesef.

stoli
Forum-lid
Berichten: 380
Lid geworden op: 01 sep 2009 18:34

stoli 01 aug 2010 01:54

tja gewoon een factuur overhandigen en klaar is kees ?:D

rickyb
Forum-lid
Berichten: 374
Lid geworden op: 01 mar 2009 15:15

rickyb 01 aug 2010 12:16

[quote="feddek"]zoals ook al elders gepost.. wat vermaak voor de vrijdagmiddag:
http://link.marktplaats.nl/364731266[/quote]

Advertentie reeds verwijderd, maar....
Hij is ondertussen hier te vinden.

Met de nieuwe KASKRAKENDE Sora groep, want hij zou geen rotzooi voor zijn fietsen kopen!!

Gebruikersavatar
jeroenkuiper
Forum-lid
Berichten: 1090
Lid geworden op: 31 mei 2010 00:20
Locatie: wolvega

Gebruikersavatar jeroenkuiper 01 aug 2010 15:14

zet op de foto wat je verkoopt en niet bijv. met andere wielen
die onzin kom ik hier zelfs nog wel eens tegen... denk dan bij mezelf ook, is het teveel gevraagd om even een recentere foto te plaatsen? je mag er wel wat voor doen...

@ marktplaats
http://fietsen-brommers.marktplaats.nl/ ... versn.html

hij probeert het gewoon WEER opnieuw :D

dat topframe met sora is inderdaad wel lachwekkend... toch wel een select groepje waar concorde zich onder mag scharen :)
Afbeelding

Plaats reactie