Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

nippel in 4gescheurd+ventiel klem!

_balenbc2_
Forum-lid

_balenbc2_ 13 nov 2007 22:43

toen ik deze namiddag een fietstocht aan het maken was , stond er ineens een enorme slag in mijn wiel. toen ik uiteindelijk thuis kwam kon ik een keer beter naar mijn wiel kijken .

er zat 1 spaak los maar kon ze er niet uittrekken de nippel hing er nog aan. ik haalde de buitenband er langs een kant af daarna de binnenband..tot ik bij het ventiel kwam.
het ventiel zat vast precies of er iemand lijm opgedaan had. uiteindelijk heb ik ze toch los gekregen maar mijn ventiel is wel kapot heb er namelijk moeten aan wringen met een tang voor ik de ventiel los kreeg. er zat dan ook iets rond het ventiel dat daar normaal niet thuis hoort.

wat het juist was weet ik niet maar het plakte helemaal rond het ventiel en in het ventiel gaatje van mijn velg. na deze proper gemaakt te hebben dacht ik eindelijk aan mijn spaak te beginnen.

ik haalde het velglint eraf...hier kwam ik weer een plakkerig spul tegen het zat tussen mijn velglint en de binnenkant van mijn velg , over heel het wiel.

na dit proper gemaakt te hebben kon ik echt aan mijn spaak beginnen nu wou ik deze terug aan draaien en mijn wiel centerren maar ondanks de nippel gewoon in 4 gescheurt was kon dit niet. het onderste van de nippel was nog niet doorgescheurd waardoor de spaak nog vast hing .

heb deze training niet over slechte weg gereden.
weten jullie wat hier gebeurd is??????

Plaats reactie