Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Tik tijdens gebruik Tacx

Gebruikersavatar
r.hilferink
Forum-lid
Berichten: 311
Lid geworden op: 13 apr 2004 14:54

Gebruikersavatar r.hilferink 19 nov 2007 19:54

Sinds vorige week hoor ik tijdens het fietsen op mijn Red Bull (gemonteerd in een Tacx hometrainer) een zeer duidelijke tik. Na een zoektocht waar het geluid vandaan kwam heb ik een aantal dingen kunnen uitsluiten:
trapas, zadel, achteras en de Tacx hometrainer waren niet de oorzaak.
Volgens mij komt het geluid van de zadelpen want deze heb ik gedemonteerd, opnieuw ingevet en weer gemonteerd. Weg geluid (tot nu toe dan....)
Mijn vraag is nu:
Is dit slijtage? Moet de zadelpen worden vervangen omdat die teveel speling kan krijgen?
Daarnaast: Is een zadel naast de voor de normale man/vrouw zichtbare slijtage aan het oopervlak een keer versleten? Ik heb 'm nu zo'n 15.000 km gebruikt.
Groet!
Red Bull Pro SL 3000
Gazelle Cyclocross

Trainingsblog op http://www.bikeplanner.com" onclick="window.open(this.href);return false;

menno
Forum-lid
Berichten: 330
Lid geworden op: 27 mar 2005 19:17

menno 05 dec 2007 21:23

moet je gewoon je radio wat harder zetten Ronald

metor
Forum-lid
Berichten: 373
Lid geworden op: 15 sep 2005 01:07

metor 06 dec 2007 14:25

R. Hilferink schreef:Sinds vorige week hoor ik tijdens het fietsen op mijn Red Bull (gemonteerd in een Tacx hometrainer) een zeer duidelijke tik. Na een zoektocht waar het geluid vandaan kwam heb ik een aantal dingen kunnen uitsluiten:
trapas, zadel, achteras en de Tacx hometrainer waren niet de oorzaak.
Volgens mij komt het geluid van de zadelpen want deze heb ik gedemonteerd, opnieuw ingevet en weer gemonteerd. Weg geluid (tot nu toe dan....)
Mijn vraag is nu:
Is dit slijtage? Moet de zadelpen worden vervangen omdat die teveel speling kan krijgen?
Daarnaast: Is een zadel naast de voor de normale man/vrouw zichtbare slijtage aan het oopervlak een keer versleten? Ik heb 'm nu zo'n 15.000 km gebruikt.
Groet!


Wat voor zadelpen?
Alu frame neem ik aan?

Zelf heb ik volgens mij ook dit probleem. Alu Red Bull frame met Ritchey WCS zadelpen.
Zodra ik de pen heb schoongemaakt en ingevet dan is de tik weg. Maar na 2-3 ritten is de tik weer terug.
Daarom heb ik vorige week ook de zitbuis van binnen geprobeert schoon te maken om al het zand en andere zooi te verwijderen.
Hopelijk zal dit effect hebben.

qwerty1
Forum-lid
Berichten: 95
Lid geworden op: 02 sep 2006 22:22

qwerty1 09 dec 2007 19:56

probeer je zadel wat vaster te draaien,had ook een tik in
mijn zadelpen (dat dacht ik ), maar ik draaide mijn
zadel vaster en klaar.

Plaats reactie