Heb een stuurpen van 11cm. Hoek is 6 graden.
Hoeveel hoogteverschil win/verlies ik hiermee als ik deze omdraai?
Ik vraag dit omdat ik wil weten of mijn voorvork voldoende lang is, is nl al een stukkie afgezaagd.
Stuurpen
Uitgaande van een balhoofdhoek van 73 graden staat je stuurpen
11 graden omhoog, sin 11 * 11cm = 2,1 cm omhooghoog
Ols je hem omhoog laat wijzen staat ie dus 23 graden omhoog, sin 23 * 11cm = 4,3 cm omhoog, ofwel omdraaien scheelt 2,2 cm.
11 graden omhoog, sin 11 * 11cm = 2,1 cm omhooghoog
Ols je hem omhoog laat wijzen staat ie dus 23 graden omhoog, sin 23 * 11cm = 4,3 cm omhoog, ofwel omdraaien scheelt 2,2 cm.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
-
carbonfreaks
- Forum-lid
Het ruimte gebruik qua bevestiging van de stuurpen veranderdt niet wanneer je deze omdraait maar dat lijkt me logisch. Geen extra spacers nodig dus.....
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Weet niet hoeveel ruimte je over hebt, maar wellicht red je het met een 0 graden pen i.p.v. een nieuwe voorvork..
Of misschien wen je wel heel snel aan het iets dieper zitten.. je kunt het altijd proberen, bij mij was de pen aanvankelijk ook naar boven afgesteld maar ik was na hem omgedraaid te hebben na een ritje al gewend.
Of misschien wen je wel heel snel aan het iets dieper zitten.. je kunt het altijd proberen, bij mij was de pen aanvankelijk ook naar boven afgesteld maar ik was na hem omgedraaid te hebben na een ritje al gewend.
- de zwarten
- Forum-lid HC
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®Ik ben wel gewend diep te zitten, echter na een meting blijkt het beter te zijn mijn zadel 2 cm hoger te plaatsen. Hierdoor kom ik 2 cm dieper te zitten en zal ik ...of stuurpen omdraaien... of stuurpen hoger zetten (dus andere voorvork).
Ben er nog niet uit. Wellicht zit ik nu ook wel te hoog?
Ben er nog niet uit. Wellicht zit ik nu ook wel te hoog?
Pinarello FP3 Blue, Ultegra, Mavic Ksyrium
Ridley Scandium, Ultegra, Easton Vista
Cube LTD SL
Ridley Scandium, Ultegra, Easton Vista
Cube LTD SL