Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

trainingsresultaten in excel

raphael
Forum-lid

raphael 02 dec 2007 15:58

Hallo

Verleden jaar is er ook een draadje geweest over excel sheets waar je je trainingsresultaten in kan bijhouden. Omdat je nu wel een attach kan sturen, bijgaand het sheet dat ik gemaakt heb. Je kan zowel je fiets- als sportschool resultaten erin kwijt.
In de kolommen I en N kan je het soort training invullen (rijtje wordt zichtbaar).
Het ritgemiddelde wordt vanzelf berekend (als je de duur in minuten opgeeft).
De weekenden zijn geel evenals de feestagen.
Je eigen zones (D1 etc) kan je bovenin invullen).
In de kop van de rijen heb ik wat opmerkingen gezet (zie de rode hoekjes).
Ook staan er alvast wat data van ritjes in 2008, zoals de AGR en de Marmotte erin.
Voor de lol: helemaal rechts onderaan (Q420) staat het jaartotaal aan caloriën dat je verbrand hebt.

En wie weet zijn er anderen die dit sheet nog verder kunnen / willen aanpassen/ verbeteren. Samen komen we dan wel tot een heel goed sheet :)
Wat mij bijv nog niet gelukt is om de kleur van het soort training (blauw voor herstel, geel voor D2) automatisch over te nemen, terwijl de referentielijst (R5 tot R12 wel die kleuren hebben). Nu moet ik iedere keer de kleur zélf invullen.

raphael
Forum-lid

raphael 02 dec 2007 16:32

excuus

er misten wat dingen in de sheet
hierbij nieuw versie

(ik kan blijkbaar wel het bericht bijwerken, maar niet de attach)

comebackkid
Forum-lid

comebackkid 02 dec 2007 17:07

Die kleuren kun je vrij gemakkelijk automatisch doen. Even kolom selecteren en dan optie "Opmaak" - "Voorwaardelijke opmaak" kiezen. Dan zeg je: Als celwaarde gelijk is aan "D1" => groen. Via "Toevoegen >>" kun je dan ook de andere trainingssoorten toevoegen :).
Succes!

tis
Forum-lid

tis 05 dec 2007 09:55

Ik ben van plan het bestand volgend jaar te gaan gebruiken maar niet alles is mij duidelijk.

Mijn vragen gaan over de soort training die je kan kiezen

- Waar staat d3 MLLS voor?
- Wat bedoel je precies met weerstand?
- Wat is het verschil tussen kracht/duur training en een duur intensief training?

airjay
Forum-lid

airjay 05 dec 2007 12:17

[quote="tis"]- Waar staat d3 MLLS voor?
[/quote]

Waarschijnlijk wordt er bedoeld MLSS, Maximale Lactaat Steady State = Drempeltraining. Kijk hier maar eens: http://www.zitvlees.nl/index.php?id=2014

Succes

bushwankaz
Forum-lid

bushwankaz 05 dec 2007 13:20

Ik wil het excel sheet gaan uitproberen maar ben op het gebied van excel een n00b. Hoe kan ik eenvoudig de datum/dag aanpassen na 2007 of 2008? Dus dat de juiste dag staat achter de juiste datum. Kan het natuurlijk allemaal met de hand doen, maar er zal vast een truukje voor zijn.

[quote="ComebackKid"]
Die kleuren kun je vrij gemakkelijk automatisch doen. Even kolom selecteren en dan optie "Opmaak" - "Voorwaardelijke opmaak" kiezen.
[/quote]

Kan helaas maar drie voorwaardes opgeven....

raphael
Forum-lid

raphael 05 dec 2007 19:47

@ Tis

op zitvlees.nl staat inderdaad veel info. De kleurtjes en de benamingen heb ik overgenomen van de trainingsplanner die 'fiets' als bijlage meegeeft in januari of zo.
op zitvlees staat de uitleg van D1/2/3 en duur intensief en weerstand en zo
kracht/duur is voor in de sportschool net als spinnen en cardio. Die kan je in kolom N invullen.

hoop dat je hiermee weer iets verder komt.

@ Bushwankaz: het aanpassen van de data voor 2009 en verder (het sheet is voor 2008) doe ik door de kalender aan te passen. dat kan vrij eenvoudig, omdat excel de datumvelden herkent en je dan eenvoudig kan kopieren. Maar het zal ongetwijfeld nog eenvoudiger kunnen

tis
Forum-lid

tis 06 dec 2007 11:16

Dankjewel voor de informatie.

Plaats reactie