Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.
-
hanoskator
- Forum-lid
hanoskator
11 dec 2007 15:48
*balenbc2* schreef:Sharkman 1 schreef:Die groene blokken zijn volgens mij voor keramische velgen (bij koolstop weet ik dat zeker) ze bevatten synter materiaal en zijn super aggressief (zeker niet geschikt voor carbon velgen). Wel zijn 4za velgen vrij zacht en zou ik ze enkel met campa/koolstop blokken rijden.
dat is niet helemaal waar wat je zegt over de 4za velgen. iik rijd er al een heel seizoen mee en de velg rand is nog altijd even hoog als in het begin. ik gebruik alleen de remblokken die ik bij de wielen bij gekregen heb. deze zijn volgens mij van 4za zelf. het zijn bruine remblokken. de remblokken zelf slijten ook niet echt snel ik rijd er zowel mee op carbon velg rand als op alu velg rand en ze zijn na 1 koers-seizoen half afgesleten en aan mijn velgen niets te zien!!
heb je er op gecrosst of gewoon een wegseizoen?
Trainen is voor talentlozen =P
-
kuiper
- Forum-lid
-
Contact
kuiper
11 dec 2007 15:55
hanoskator schreef:
heb je er op gecrosst of gewoon een wegseizoen?
Denk dat hij enkel der mee op de weg gereden heeft,
maar vind het niet gek dat je velg versleten is als ze gebruikt worden in combinatie met de verkeerde remblok.
-
sharkman113
- Forum-lid HC
sharkman113
11 dec 2007 18:36
Denk inderdaad op de weg en enkel in vlakke ritten. Ik ken rijders die na twee alpenritten met hun lightweights aan nieuwe blokken toe zijn dus bij een half seizoen moet je bijna een hekel hebben aan remmen.
De combi alu-carbon velgen kan goed gaan maar ik heb ook al eens rijders Hyperon een Corima velgen doormidden zien remmen (blokje met alu splinter werkt dan als mesje....)
-
_balenbc2_
- Forum-lid
_balenbc2_
12 dec 2007 20:32
kim schreef:*balenbc2* schreef: ik rijd er zowel mee op carbon velg rand als op alu velg rand
Dat schijnt niet echt heel slim te zijn als ik in eerdere posts van anderen hier over lees.
Er kunnen namelijk deeltjes aluminium in je remblokje komen te zitten en daarmee beschadig je dan je carbon velg.
Heren experts ?? zo was het toch ?
je moet natuurlijk wel even nakijken of er geen splinters in zitten. maar bij mijn weten ben ik nog geen alu-splinters tegen gekomen. er zit een soort van extra laagje op mijn velg waar ik op moet remmen,deze is nog zeker niet voor de helft afgesleten. heb ze alleen voor op de weg gebruikt en heb ook enkele klim koersen gereden.
-
jeraffiti
- Forum-lid
jeraffiti
12 dec 2007 20:38
Heb dit ook vroeger gedaan, alleen als ik met mijn gele swissstops op mijn alu velgen kwam en het begon te regenen waren ze wel zeer snel doorgesleten.
Maarja, shit happens :p
koersen is als ne penis, altijd kei hard, maar veel te kort
-
beukje
- Forum-lid
beukje
25 dec 2007 12:14
Waar ik niemand over hoor is dat mijn aluminium velgen het hardst slijten als het regent. Er blijft dan zand en vuil op de velgrand plakken. Bij het remmen gaat dit zand tussen de velg en de remblokken zitten en veroorzaakt daarmee groeven in de velgrand.
Beter alleen op de fiets dan eenzaam op de tandem.
-
kevinmollen
- Forum-lid
kevinmollen
25 dec 2007 14:37
rem nog paar keer op uw velg en ge remt door uwe velg.............
ge moet daar kurk remblokkjes voor nemen...