Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

ADA\'s

ilfalco2004
Forum-lid

ilfalco2004 28 dec 2007 11:12

Wel cool zo'n achtergrond..... is eens wat anders dan die saaie "hollandse" inboedels hahahaha...
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

speric
Forum-lid HC

speric 28 dec 2007 11:21

inderdaad ja, niet gelijk een Setting waar je zo'n fiets plaatst, kijk uit voor de cactusssssssss..

composite
Forum-lid

composite 28 dec 2007 12:50

En volgens mij is het Ada embleem op de bovenstaande wielen geen sticker, maar een inlay in het carbon. Er staan op het fairwheelbikes forum ook wat close ups van deze wielen (in een vergelijkingstest met Lightweights en Macic CCU's). Hierop is duidelijk te zien dat het in de velg ligt en niet erop is geplakt..
Gang is alles!!

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 28 dec 2007 12:55

Vergiste me is inderdaad, logo is een inlay (daar klaagt madcow over aangezien het er nogal pluizig en goedkoop uitziet)
Er zijn behoorlijk wat strakkere stickers te krijgen (kan ik nog wel voor je maken Mensma) maar dit is ingelijmd vectran.

dit is de test:

http://www.fairwheelbikes.com/forum/vie ... c383ac3686

Mavic wint, daarna Lightweight en dan de Ada's.

Overigens is de afwerking zoals vermeld in de tekst nog steeds niet super zoals de foto's laten zien.

Heb madcow nog even naar de produktiedatum gevraagd van deze volgens hem nogal Doe het zelf kit (zeker in vergelijking met de bak geld die ze kosten)

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 28 dec 2007 13:01

Sharkman 1 schreef: Overigens is de afwerking zoals vermeld in de tekst nog steeds niet super zoals de foto's laten zien.

Vraag is natuurlijk hoe nodig dat is.

Met meer resin heb je inderdaad niet meer van die gaatjes, maar het voegt ook weer gewicht toe.

Die inlay in de ADA's vind ik wel mooi trouwens, je ziet dat t handwerk is.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 28 dec 2007 13:05

Is ook weer, funktie gaat hier boven vorm. Overigens is het volgens een carbonexpert op een ander forum geen kwestie van meer materiaal maar wel van je produktieproces optimaal onder controle hebben en wel zodanig dat de hars op de juiste plekken komt.

composite
Forum-lid

composite 28 dec 2007 13:20

Persoonlijk vind ik dat je bij zulke dure wielen (LW's, LEW's, Mavic CCU's, ADA's) niet alleen mag verwachten dat de fabrikant er alles aan doet om technologisch een zo goed mogelijk wiel te maken, maar zich ook inspant om er een optimaal (en mooi) afgewerkt product van te maken.
Om je als fabrikant (zoals Ada/Cees Beers zich volgens mij neerzet) te verschuilen achter het feit dat het om de technische eigenschappen van een wiel gaat en niet om de uiterlijkheden, vind ik getuigen van een gebrek aan inzicht in en respect voor eventuele clientele.
Bij Carbonsports (Lightweight) zijn ze er wel in geslaagd om qua dealernetwerk, service en afwerking van hun product een serieus te nemen nivo te bereiken. Het kan dus wel, maar dan moet je wel willen (en daar wringt hem soms de schoen...).
Bij LEW bijvoorbeeld zullen ze ook wel willen, maar de bewerking van het door hun gekozen materiaal (Boron-carbon) is geloof ik wat moeizaam.

Kortom: als ik dergelijke wielen zou kunnen/willen kopen zou ik wel verwachten dat het in alle opzichten een topproduct is.
Gang is alles!!

speric
Forum-lid HC

speric 28 dec 2007 15:19

helemaal mee eens..
Dan te bedenken dat je bij sommige wielen niet eens een paar remblokken en/ of snelspanner er bij krijgt vanuit de fabrikant/ importeur.

composite
Forum-lid

composite 28 dec 2007 16:15

Daar heb ik me ook wel eens over verbaasd bij bijvoorbeeld Lightweight..
Voor mijn gevoel hoor je bij een wielset toch in ieder geval een setje snelspanners te krijgen, en in het geval van carbon wielen ook remblokjes. Ik bedoel Campa kan toch ook bij veel goedkopere wielen snelspanners en wieltassen leveren??!!
Wellicht vallen dergelijke zaken bij een LW dealer wel uit te onderhandelen (wieltasjes en snelspanners+remblokken moeten toch kunnen bij wielen vanaf 2500 euro lijkt me......).
Gang is alles!!

speric
Forum-lid HC

speric 28 dec 2007 16:33

Dat zal ook vast gebeuren, maar het is raar dat voor zoveel geld het niet gewoon als mooi pakket bij de wielen zit.
Wat kost een tas + blokken en spanners nou ?

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 28 dec 2007 20:15

Bij lightweight krijg je meteen een set zeer goede blokken, Tassen helaas niet maar wel de mogelijkheid om de ingebakken chip op jouw naam te zetten en zeer veel garantie/ondersteuning.
Wat betreft de snelspanners, de meeste spanners verdwijnen bij mij met een grote boog in de rommeldoos omdat ze de naam meestal niet waard zijn of zo zwaar zijn als beton.

Maar inderdaad voor zoveel geld verwacht je wat leuke gadgets en service. Bij lightweight is dat Wielen plus heel veel service, Bij Campa/Fulcrum en nog wat merken is de service al heel wat minder en bij het hier besproken merk is het wielen plus een trap na.... het is maar wat je lekker vindt :-)

mensma
Forum-lid

mensma 16 aug 2008 14:10

En hier het uiteindelijke resultaat, het heeft wat tijd gekost, maar het resultaat mag er wat mij betreft zijn:

[img=http://members.home.nl/mensma/PICT0373.JPG]

Plaats reactie