ADA\'s
-
ilfalco2004
- Forum-lid
- Berichten: 1604
- Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17
Wel cool zo'n achtergrond..... is eens wat anders dan die saaie "hollandse" inboedels hahahaha...
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die
Old Warriors Never Die
En volgens mij is het Ada embleem op de bovenstaande wielen geen sticker, maar een inlay in het carbon. Er staan op het fairwheelbikes forum ook wat close ups van deze wielen (in een vergelijkingstest met Lightweights en Macic CCU's). Hierop is duidelijk te zien dat het in de velg ligt en niet erop is geplakt..
Gang is alles!!
-
sharkman113
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Vergiste me is inderdaad, logo is een inlay (daar klaagt madcow over aangezien het er nogal pluizig en goedkoop uitziet)
Er zijn behoorlijk wat strakkere stickers te krijgen (kan ik nog wel voor je maken Mensma) maar dit is ingelijmd vectran.
dit is de test:
http://www.fairwheelbikes.com/forum/vie ... c383ac3686
Mavic wint, daarna Lightweight en dan de Ada's.
Overigens is de afwerking zoals vermeld in de tekst nog steeds niet super zoals de foto's laten zien.
Heb madcow nog even naar de produktiedatum gevraagd van deze volgens hem nogal Doe het zelf kit (zeker in vergelijking met de bak geld die ze kosten)
Er zijn behoorlijk wat strakkere stickers te krijgen (kan ik nog wel voor je maken Mensma) maar dit is ingelijmd vectran.
dit is de test:
http://www.fairwheelbikes.com/forum/vie ... c383ac3686
Mavic wint, daarna Lightweight en dan de Ada's.
Overigens is de afwerking zoals vermeld in de tekst nog steeds niet super zoals de foto's laten zien.
Heb madcow nog even naar de produktiedatum gevraagd van deze volgens hem nogal Doe het zelf kit (zeker in vergelijking met de bak geld die ze kosten)
Sharkman 1 schreef: Overigens is de afwerking zoals vermeld in de tekst nog steeds niet super zoals de foto's laten zien.
Vraag is natuurlijk hoe nodig dat is.
Met meer resin heb je inderdaad niet meer van die gaatjes, maar het voegt ook weer gewicht toe.
Die inlay in de ADA's vind ik wel mooi trouwens, je ziet dat t handwerk is.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
-
sharkman113
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Is ook weer, funktie gaat hier boven vorm. Overigens is het volgens een carbonexpert op een ander forum geen kwestie van meer materiaal maar wel van je produktieproces optimaal onder controle hebben en wel zodanig dat de hars op de juiste plekken komt.
Persoonlijk vind ik dat je bij zulke dure wielen (LW's, LEW's, Mavic CCU's, ADA's) niet alleen mag verwachten dat de fabrikant er alles aan doet om technologisch een zo goed mogelijk wiel te maken, maar zich ook inspant om er een optimaal (en mooi) afgewerkt product van te maken.
Om je als fabrikant (zoals Ada/Cees Beers zich volgens mij neerzet) te verschuilen achter het feit dat het om de technische eigenschappen van een wiel gaat en niet om de uiterlijkheden, vind ik getuigen van een gebrek aan inzicht in en respect voor eventuele clientele.
Bij Carbonsports (Lightweight) zijn ze er wel in geslaagd om qua dealernetwerk, service en afwerking van hun product een serieus te nemen nivo te bereiken. Het kan dus wel, maar dan moet je wel willen (en daar wringt hem soms de schoen...).
Bij LEW bijvoorbeeld zullen ze ook wel willen, maar de bewerking van het door hun gekozen materiaal (Boron-carbon) is geloof ik wat moeizaam.
Kortom: als ik dergelijke wielen zou kunnen/willen kopen zou ik wel verwachten dat het in alle opzichten een topproduct is.
Om je als fabrikant (zoals Ada/Cees Beers zich volgens mij neerzet) te verschuilen achter het feit dat het om de technische eigenschappen van een wiel gaat en niet om de uiterlijkheden, vind ik getuigen van een gebrek aan inzicht in en respect voor eventuele clientele.
Bij Carbonsports (Lightweight) zijn ze er wel in geslaagd om qua dealernetwerk, service en afwerking van hun product een serieus te nemen nivo te bereiken. Het kan dus wel, maar dan moet je wel willen (en daar wringt hem soms de schoen...).
Bij LEW bijvoorbeeld zullen ze ook wel willen, maar de bewerking van het door hun gekozen materiaal (Boron-carbon) is geloof ik wat moeizaam.
Kortom: als ik dergelijke wielen zou kunnen/willen kopen zou ik wel verwachten dat het in alle opzichten een topproduct is.
Gang is alles!!
Daar heb ik me ook wel eens over verbaasd bij bijvoorbeeld Lightweight..
Voor mijn gevoel hoor je bij een wielset toch in ieder geval een setje snelspanners te krijgen, en in het geval van carbon wielen ook remblokjes. Ik bedoel Campa kan toch ook bij veel goedkopere wielen snelspanners en wieltassen leveren??!!
Wellicht vallen dergelijke zaken bij een LW dealer wel uit te onderhandelen (wieltasjes en snelspanners+remblokken moeten toch kunnen bij wielen vanaf 2500 euro lijkt me......).
Voor mijn gevoel hoor je bij een wielset toch in ieder geval een setje snelspanners te krijgen, en in het geval van carbon wielen ook remblokjes. Ik bedoel Campa kan toch ook bij veel goedkopere wielen snelspanners en wieltassen leveren??!!
Wellicht vallen dergelijke zaken bij een LW dealer wel uit te onderhandelen (wieltasjes en snelspanners+remblokken moeten toch kunnen bij wielen vanaf 2500 euro lijkt me......).
Gang is alles!!
-
sharkman113
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Bij lightweight krijg je meteen een set zeer goede blokken, Tassen helaas niet maar wel de mogelijkheid om de ingebakken chip op jouw naam te zetten en zeer veel garantie/ondersteuning.
Wat betreft de snelspanners, de meeste spanners verdwijnen bij mij met een grote boog in de rommeldoos omdat ze de naam meestal niet waard zijn of zo zwaar zijn als beton.
Maar inderdaad voor zoveel geld verwacht je wat leuke gadgets en service. Bij lightweight is dat Wielen plus heel veel service, Bij Campa/Fulcrum en nog wat merken is de service al heel wat minder en bij het hier besproken merk is het wielen plus een trap na.... het is maar wat je lekker vindt
Wat betreft de snelspanners, de meeste spanners verdwijnen bij mij met een grote boog in de rommeldoos omdat ze de naam meestal niet waard zijn of zo zwaar zijn als beton.
Maar inderdaad voor zoveel geld verwacht je wat leuke gadgets en service. Bij lightweight is dat Wielen plus heel veel service, Bij Campa/Fulcrum en nog wat merken is de service al heel wat minder en bij het hier besproken merk is het wielen plus een trap na.... het is maar wat je lekker vindt
En hier het uiteindelijke resultaat, het heeft wat tijd gekost, maar het resultaat mag er wat mij betreft zijn:
[img=http://members.home.nl/mensma/PICT0373.JPG]
[img=http://members.home.nl/mensma/PICT0373.JPG]