Ik weet even niet waar dit onderwerp te plaatsen maar........... het volgende;
Ik koop 4 weken geleden van iemand uit Friesland een Gazelle via Marktplaats. Ik had mazzel want de man moest in Z-Limburg zijn, nam de fiets mee, ergens afgesproken, fiets bekeken en betaald. Ongeveer een week later biedt hij een blauwe Colnago aan. Ik zeg tegen mijn vrouw; die kopen we voor onze zoon zijn verjaardag. Prima, zo gezegd, zo gedaan.
Een afspraak gemaakt en vanochtend vroeg met de trein naar Friesland om daar de fiets op te halen. Bij het station afgesproken en de fiets bekeken. Wat een teleurstelling! Lakbeschadigingen tot op het staal was nog tot daar aan toe maar het frame bleek scheef (getordeerd). Tja, en dan beloof je je zoon een verrassing voor zijn verjaardag!
Ik kon die vent (was niet de aanbieder op MP) wel wat doen, maarja, niet in het bijzijn van mijn vrouw en zoon.
Het gaat hier om een blauwe Colnago met een gele, rechte voorvork. Geel achterframe, Shimano 105 en Mavic CXP33 wielen.
Wat is de zin van dit verhaal?
Vertel een mogelijke koper de waarheid en laat niet iemand 700km reizen voor noppes.
groet, ruud
Forumregels
Belangrijk: Lees voor je hier iets te koop aanbiedt dit topic: De regeltjes!
Belangrijk: Lees voor je hier iets te koop aanbiedt dit topic: De regeltjes!
Aankoop Colnago niet gedaan
-
luukleeftink
- Forum-lid
Ja, dit is toch eigenlijk heel vervelend. Ik begrijp goed wat je voelt maar je had hem mischien toch onder het kopje "Racefietsen" kunnen plaatsen, want lees wat er onder dat kopje staat:
Racefietsen
Voor alle discussies, keuzes en vragen over racefietsen in het algemeen.
Helaas gebeuren zulke dingen te veel en ik kan me niet voorstellen dat iemand zo zijn spullen probeert te slijten. Je zou het haast oplichterij durven noemen. Maar ik zou al lang blij zijn dat je dit optijd ontdekt hebt en niet tijdens het fietsen. Echt jammer dat sommige mensen zich zo kunnen gedragen. Maar je zoon heeft toch nog wel een beetje geduld hoop ik. Gewoon lekker met z'n 2'en achter de pc kruipen en dan gewoon verder speuren. Maar waarom zoek je een fiets 350 km verder op als ik vragen mag. Mocht het niks zijn dan heb je dat eind in ieder geval niet voor niks gereisd. Maar veel succes met je verdere zoektocht en het zoeken naar een fiets kan ook best leuk zijn!
Racefietsen
Voor alle discussies, keuzes en vragen over racefietsen in het algemeen.
Helaas gebeuren zulke dingen te veel en ik kan me niet voorstellen dat iemand zo zijn spullen probeert te slijten. Je zou het haast oplichterij durven noemen. Maar ik zou al lang blij zijn dat je dit optijd ontdekt hebt en niet tijdens het fietsen. Echt jammer dat sommige mensen zich zo kunnen gedragen. Maar je zoon heeft toch nog wel een beetje geduld hoop ik. Gewoon lekker met z'n 2'en achter de pc kruipen en dan gewoon verder speuren. Maar waarom zoek je een fiets 350 km verder op als ik vragen mag. Mocht het niks zijn dan heb je dat eind in ieder geval niet voor niks gereisd. Maar veel succes met je verdere zoektocht en het zoeken naar een fiets kan ook best leuk zijn!
Ik heb hem onder "te koop" geplaatst om andere kopers/fietsers te waarschuwen. Waarom zover? Om iets aan de conditie te doen wil ik gaan fietsen en om te beginnen hebben we een budget van ca 1500euro. Schoenen en kleding (2man) ca 500euro, kleinspul (pomp, reserve bandjes ed) 100euro. Rest ca 900,- voor 2 fietsen. Dus ga je zoeken bij de fietsenmakers in de buurt en daarna op MP. Tja, en dan wil dat weleens wat verder weg zijn. Omdat de 1ste fiets welke ik kocht voldeed aan onze wensen vertrouwde ik erop dat de Colnago in dezelfde staat was. Helaas was dat niet het geval.
BTW: we hebben wel nog een aandenken meegebracht uit Friesland en dat staat nu in een heel klein glaasje naast de pc.
Wel bedankt voor je reactie Luuk.
met groet, ruud
BTW: we hebben wel nog een aandenken meegebracht uit Friesland en dat staat nu in een heel klein glaasje naast de pc.
Wel bedankt voor je reactie Luuk.
met groet, ruud
Carpe Diem