Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

extra accu voor smartphone

moreease
Forum-lid

moreease 16 jan 2011 11:08

Ik krijg binnenkort een nieuwe smartphone (HTC desire) waarmee ik ook wil gaan fietsen vanwege de gps tracker. Aangezien mijn g1 telefoon na enkele minuten! al zonder stroom zat, voorzie ik hetzelfde probleem met mijn nieuwe.

heeft iemand hier ervaring mee? en vooral: hoe heb je het opgelost?

marsman
Forum-lid

marsman 16 jan 2011 11:56

De nieuwe accu's van de HTC's gaan echt wel langer mee. Ikzelf heb een HTC Touch HD (al 2 jaar oud) en die gaat zeker een uur of 4 mee met de GPS tracker aan. Ik gebruik Sport GPS Tracker voor Windows Mobile (jij hebt Android, maar hier zijn ook veel tracker voor beschikbaar) en dat programma werkt ook als je de HTC op standby zet met het scherm uit. Dat scheelt enorm veel.

Verder kun je ook zwaardere accu's kopen, voor jouw telefoon bijvoorbeeld hier: http://www.batteryupgrade.com/shopBrows ... d/70418404

Een 2e accu is ook wel een optie, maar na het verwisselen van de accu ben je de loggegevens kwijt en krijg je een 2e meting van hetzelfde rondje.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

moreease
Forum-lid

moreease 17 jan 2011 09:14

ja ik lees wat betreft de gps tracker functie het prima gaat.

maar het gebruik van navigatie is toch wel anders.....

overigens zie ik nu dat ik hierboven niet heb vermeld dat dat mijn doel was. Ik wil voor een fiets vakantie namelijk routes maken/downloaden en die vervolgens fietsen. het gebruik van kaarten om routes te bepalen vind ik echt niet meer van deze tijd ;)

overigens lijkt me deze externe batterij een goede optie. met een 500mah exstra moet je toch wel en heel eind kunnen

http://www.digitalsonline.nl/pagina/p/5 ... black.html

-eric-
Forum-lid

-eric- 17 jan 2011 11:34

Met 5000mAh kom je inderdaad een heel eind denk ik. Ik denk dat je dan wel een uurtje of 8 kunt navigeren. Maar je zou ook kunnen overwegen een lader icm een naafdynamo op je fiets te zetten, dan ben je echt selfsupporting...
Groet,
Eric

-4 wheels to move your body, 2 wheels to move your soul-

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 17 jan 2011 16:16

Zo'n accupak zou ik ook prefereren boven een extra accu om redenen die marsman ook aangeeft. En ze hebben vaak een capaciteit van 3000-5000mAh wat meer is dan een standaard telefoonaccu.

Bij Android moet je wel opletten op stiekeme stroomvreters. Google wil alles van je weten en is continu informatie aan het synchen. Je kunt bijv. niet eens de market op zonder een gmail account te koppelen en te accepteren dat op de achtergrond data wordt uitgewisseld. Ik ben nog niet overtuigd van Android dat zich ook lastig in laat stellen - de reden dat ik nu al 6 weken mijn nieuwe Desire HD in de kast heb liggen en nog m'n eveneens nogal imperfecte Touch HD met WM6.1 gebruik. Ga het wel een keer uitvogelen als ik er de energie voor heb..

marsman
Forum-lid

marsman 17 jan 2011 17:42

[quote="LVGH"]Zo'n accupak zou ik ook prefereren boven een extra accu om redenen die marsman ook aangeeft. En ze hebben vaak een capaciteit van 3000-5000mAh wat meer is dan een standaard telefoonaccu.

Bij Android moet je wel opletten op stiekeme stroomvreters. Google wil alles van je weten en is continu informatie aan het synchen. Je kunt bijv. niet eens de market op zonder een gmail account te koppelen en te accepteren dat op de achtergrond data wordt uitgewisseld. Ik ben nog niet overtuigd van Android dat zich ook lastig in laat stellen - de reden dat ik nu al 6 weken mijn nieuwe Desire HD in de kast heb liggen en nog m'n eveneens nogal imperfecte Touch HD met WM6.1 gebruik. Ga het wel een keer uitvogelen als ik er de energie voor heb..[/quote]

Ik wil die Desire HD wel voor een mooi prijsje overnemen hoor!!

Voor wat betreft de imperfecte HTC Touch HD > zoek een naar de custom Rom van Energy op http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=453. Inmiddels is de software hier 2 jaar nieuwer dan WinMO 6.1 die je nog op je HD hebt staan en het is een verademing om dit geinstalleerd te hebben.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

juulh
Forum-lid

Gebruikersavatar juulh 17 jan 2011 21:58

De iPhone heeft de Juice Box, dit is een hoesje en extra batterij in 1, ik hiermee verdubbel je volgens mij de batterij capaciteit :- )

http://www.google.nl/imgres?imgurl=http ... OCOu_n2bYC
Specialized Tarmac Elite Compact

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 18 jan 2011 02:18

@Marsman: zou best kunnen maar ik heb daar niet zo'n zin in om te rommelen met custom roms. Er zijn er misschien wel 1000? De meeste hebben grote nadelen zoals verminderde accuduur. Op zich is nu de tijd wel aangebroken om zoiets te proberen (garantie is toch verstreken) maar ik vind het teveel moeite eigenlijk. M'n Desire zal ik toch moeten gaan gebruiken, heb nog twee jaar abo en m'n Touch heeft voor de 2e keer Newtonringen op het scherm.

Plaats reactie