Alles over single speed, fixies en baanfietsen.

Fixies

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 08 jan 2009 23:24

Dat roze was al duidelijk, maar zo op de foto lijkt het al een fixed te zijn vandaar dat ik me dat afvroeg.
"Try not. Do or do not......there is no try"

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 09 jan 2009 00:25

Het is inderdaad al een fixed
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 09 jan 2009 00:27

Dat gaat wel wat worden, ter inspiratie:

Afbeelding
"Try not. Do or do not......there is no try"

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 09 jan 2009 16:09

Kijk!! Zoiets moet het worden maar dan uiteraard een stuk kleiner en met alles blank alu in plaats van zwart.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

wervelwind
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 apr 2005 21:47

wervelwind 09 jan 2009 19:03

Omdat de boekhouder vond dat er voor het nieuwe jaar weer moest worden geinvesteerd, heb ik maar een bedrijfsfiets aangeschaft. de keus is gevallen op een Specialized Langster Seattle, want die vond ik het meest praktisch voor het dagelijkse verkeer.

Afbeelding
Afbeelding

woutre
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 30 aug 2006 18:01

woutre 26 feb 2009 16:17

Het kan wel een tijdje duren, maar ik ben ook maar druk aan het spuiten en verzamelen gegaan voor een fixie.
Ik twijfel echter nog welk stuur ik ga gebruiken tussen een klassieke racebocht en zoiets als hieronder.
Het frame was eerder te groot, dan te klein toen ik hem nog als gewone racefiets. gebruikte. Daarom fietst het met zo´n soort stuur en korte stuurpen wel zo fijn in big city enschede.
Wat zijn jullie ervaringen?

Afbeelding

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 26 feb 2009 21:09

@Wervelwind. Nice ride. Maar er zit iets oranje's in je wielen:S.

@Woutre. Ik reed eerst met een flatbar en nu met een rizer (ong 40/45 cm breed) en dat vind ik wel prettig. Zeker in de stad, overal makkelijk tussen door. het is wel supernerveus!

wervelwind
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 apr 2005 21:47

wervelwind 27 feb 2009 22:04

@tiest Ik rijd er ook 's nachts mee van en naar het cafe en dergelijke, dan is een beetje zichtbaarheid wel prettig.

@woutre Ik heb mijn langster ook een weekje met een racebocht gereden, maar ik heb weer snel de flatbar teruggezet. voor korte stukken in de stad is het veel makkelijker.

rhalff
Forum-lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 26 feb 2008 02:25

rhalff 27 feb 2009 22:12

[quote="Woutre"]
Afbeelding
[/quote]

Waar heb je die vandaan gesmurfd ?

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3539
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 01 mar 2009 22:37

[quote="rhalff"][quote="Woutre"]
Afbeelding
[/quote]

Waar heb je die vandaan gesmurfd ?
[/quote]

Duh, die heeft knutsel in elkaar gesmurfd natuurlijk.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

daftreks
Forum-lid
Berichten: 662
Lid geworden op: 19 sep 2005 17:31

daftreks 13 mar 2009 23:07

Even dit topic weer tot leven wekken :).

Met dank aan forumlid Wouter92 heb ik nu ook een frame voor een fixie projectje:
http://img26.imageshack.us/img26/4928/g ... nframe.jpg

Maar omdat ik op het gebied van fixed en klassiek materiaal echt een leek ben (Met 9 en 10speed heb ik wel wat ervaring met opbouw en onderhoud, maar met ouder spul 0,0), komen er al direct een heel aantal vragen op:

- Cxp33 32spaaks wielen op ultegra 9v naven, kan ik deze ombouwen naar fixed? Uit de sites van M-gineering en Sheldon Brown maak ik op dat het mogelijk is, maar ideaal is het niet? Het freewheel moet sowieso verwijderd worden, en verder?

- Hoe kan ik zien wat voor schroefdraad er in het bracket zit? Heb een trapas (foto zie onderste link), die er niet in lijkt te passen, kan iemand uit deze foto's opmaken wat voor as dit is? Is van franse makelij (staat france op het afdichtingskapje en waarschijnlijk gemaakt door Stronglight aangezien er ook een "S" op staat en m'n balhoofd ook van Stronglight is (en omdat stronglight Frans is als ik me niet vergis?). Gebruikten de fransen vroeger ITA of BSC draad?
- Moet ik het achterpat op het frame nog verder uitvijlen (foto zie onderste link)?
- Is er een manier om bij deze cranks (zie onderste link) de kettingbladen eraf te halen? Op een of andere manier lijken ze vastgeklonken te zijn aan de spider.

Foto's van achterpad, cranks, en trapas
http://img13.imageshack.us/gal.php?g=pa ... olutie.jpg

Bvd:),
David
"Courir, c\'est mourir un peu" - T. Krabbé

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 13 mar 2009 23:57

Hij rijd weer!!:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

@David. Leuk frame.
Patten moet je gewoon proberen. uitvijlen kan altijd nog. Bladen lijken idd geklonken te zijn. Oplossing. Gratis af te halen crankje van MP nemen.
Je 9sp naven zijn om te bouwen maar das niet echt safe. beter is een echte fixed oplossing kiezen. En wel of een deore(xt) dicsnaaf ombouwen of een wielsetje met fixed naaf nemen.

Link naar xthub conversie
http://www.dirty-pages.net/forum/viewtopic.php?t=36735
Link naar goedkoop en goed wielsetje:
http://www.chargebikes.com/products/par ... php?id=223

Plaats reactie