Tocht Veenendaal - Vaals
@ Livio Livius
Wat wil jezelf voor een route ??
Zo kort mogelijk , zo gemakkelijk mogelijk , alleen Nederland .
Wie weet komen we er met z'n allen uit om voor jou een route samen te stellen .
Ken de omgeving Oost-Brabant / Midden-Limburg redelijk .
Wat wil jezelf voor een route ??
Ken de omgeving Oost-Brabant / Midden-Limburg redelijk .
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.
Als je via Eindhoven gaat (in ieder geval in de buurt er van), kun je via weert naar Maaseik (belgie). Vanuit daar kun je bij roosteren weer de grens over en ben je in Sittard. Vanuit daar ben je zo in Vaals.
Mocht je in Vaals en omstreken routes zoeken. Ik heb er familie wonen en ken daar hele leuke routes!
Ga je naar landal daar?
Mocht je in Vaals en omstreken routes zoeken. Ik heb er familie wonen en ken daar hele leuke routes!
Ga je naar landal daar?
Train ze!
@evers, ik heb die route geprobeert te rijden via maaseik, maar daar is recentelijk erg veel aan de weg gebeurd waardoor de routeplanners nogal van slag zijn. Óf ze hebben de veranderingen nog niet verwerkt, Óf ze hebben of voorhand al veranderingen doorgevoerd voordat deze ook daadwerkelijk uitgevoerd zijn.
persoonlijk is via de N277 naar Horst --> roermond, --> geleen --> heerlen -->vaals de makkelijkste route. echter ook een van de 'saaiste'
persoonlijk is via de N277 naar Horst --> roermond, --> geleen --> heerlen -->vaals de makkelijkste route. echter ook een van de 'saaiste'
das netjes! Ik ga ´m binnenkort ook eens rijden als maaseik problemen opleverd. Ik woonde tot 2 jaar geleden in Helmond, is het dan verstandig om via venray naar horst te rijden of is er een betere/ kortere route?
Train ze!
-
Livio Livius
- Forum-lid HC
[quote="Evers"]Als je via Eindhoven gaat (in ieder geval in de buurt er van), kun je via weert naar Maaseik (belgie). Vanuit daar kun je bij roosteren weer de grens over en ben je in Sittard. Vanuit daar ben je zo in Vaals.
Ga je naar landal daar?[/quote]
Waarschijnlijk inderdaad Landal. Route van 2 a 3 uur in en om Vaals graag!
[quote="who cares"] Wat wil jezelf voor een route ??
Ken de omgeving Oost-Brabant / Midden-Limburg redelijk .[/quote]
Hoeft niet zo kort mogelijk, mag ook via belgie duitsland. Met + 200km wel wat afwisseling graag. Rechte streep door Brabant en Limburg dus niet.
Ga je naar landal daar?[/quote]
Waarschijnlijk inderdaad Landal. Route van 2 a 3 uur in en om Vaals graag!
[quote="who cares"] Wat wil jezelf voor een route ??
Ken de omgeving Oost-Brabant / Midden-Limburg redelijk .[/quote]
Hoeft niet zo kort mogelijk, mag ook via belgie duitsland. Met + 200km wel wat afwisseling graag. Rechte streep door Brabant en Limburg dus niet.
What makes the boat go faster?
[quote="Livio Livius"]
Waarschijnlijk inderdaad Landal. Route van 2 a 3 uur in en om Vaals graag![/quote]
Klimmen genoeg in de buurt ( Vaalserberg , Camerig , Loorberg , Teuven , Pas van Wolfhaag , Schweiberg ) Er zijn websites te vinden met bijna alle klimmen in de buurt. Je pakt weer bikely.com en verbind ze aan elkaar.
Maar wacht eerst Evers af , wat die voor routes heeft.
[quote="Livio Livius"]Hoeft niet zo kort mogelijk, mag ook via belgie duitsland. Met + 200km wel wat afwisseling graag. Rechte streep door Brabant en Limburg dus niet.[/quote]
Is dit wat : http://www.bikely.com/maps/bike-path/97970
Het is soms wel moeilijk om te zien of er gefietst mag worden !!
Waarschijnlijk inderdaad Landal. Route van 2 a 3 uur in en om Vaals graag![/quote]
Klimmen genoeg in de buurt ( Vaalserberg , Camerig , Loorberg , Teuven , Pas van Wolfhaag , Schweiberg ) Er zijn websites te vinden met bijna alle klimmen in de buurt. Je pakt weer bikely.com en verbind ze aan elkaar.
Maar wacht eerst Evers af , wat die voor routes heeft.
[quote="Livio Livius"]Hoeft niet zo kort mogelijk, mag ook via belgie duitsland. Met + 200km wel wat afwisseling graag. Rechte streep door Brabant en Limburg dus niet.[/quote]
Is dit wat : http://www.bikely.com/maps/bike-path/97970
Het is soms wel moeilijk om te zien of er gefietst mag worden !!
Ik vind persoonlijk altijd het vervelendste om in onbekend gebied te moeten fietsen met een route. Je bent dan veelvuldig op je kaartje aan het kijken waardoor je toch minder prettig fietst. Een uitgepijlde route zou natuurlijk ideaal zijn, of heldere bewegwijzering die je kunt volgen is ook voldoende
[quote="lancev7"]Ik vind persoonlijk altijd het vervelendste om in onbekend gebied te moeten fietsen met een route. Je bent dan veelvuldig op je kaartje aan het kijken waardoor je toch minder prettig fietst. Een uitgepijlde route zou natuurlijk ideaal zijn, of heldere bewegwijzering die je kunt volgen is ook voldoende[/quote]
Op een rit van ruim 200 km zul je toch met een beschrijving moeten werken of met een GPS'ers met ingeprogrammeerde route.
Je kunt ook summier alle plaatsen opschrijven waar je door of langs dient te komen.
Op een rit van ruim 200 km zul je toch met een beschrijving moeten werken of met een GPS'ers met ingeprogrammeerde route.
Je kunt ook summier alle plaatsen opschrijven waar je door of langs dient te komen.
[quote="lancev7"]Ik vind persoonlijk altijd het vervelendste om in onbekend gebied te moeten fietsen met een route. Je bent dan veelvuldig op je kaartje aan het kijken waardoor je toch minder prettig fietst. Een uitgepijlde route zou natuurlijk ideaal zijn, of heldere bewegwijzering die je kunt volgen is ook voldoende[/quote]
Je kunt prima (delen van) de mergellandroute rijden rondom Vaals (en de rest van Z-Limburg) op de bordjes. Landal Vaals is wel een aanrader trouwens, ligt vlak bij Camerig (wat een van de leukste klimmetjes is in de omgeving).
Je kunt prima (delen van) de mergellandroute rijden rondom Vaals (en de rest van Z-Limburg) op de bordjes. Landal Vaals is wel een aanrader trouwens, ligt vlak bij Camerig (wat een van de leukste klimmetjes is in de omgeving).
Ambitie: veel
Tijd: te weinig
Tijd: te weinig
Ik ga deze week voor je even de route uitwerken, ik ken de route zelf namelijk heel goed, maar ken niet alles bij naam. Mijn vriendin wel, want die komt uit Vaals en dus ga ik haar even inschakelen om de route compleet te maken.
In ieder geval is het een leuke route met veel beklimmingen: - Epenerbaan (12% klimmen), vanuit daar naar wittem, nijswillerberg, simpelveld (beklimming hulsberg, 15%), Ubachsberg, trintelen (zeer lange technische afdaling), Eys vanuit daar richting Valkenburg (via o.a. Schin op Geul, oud valkenburg).
Na de Cauberg ga je via een omweg terug richting Gulpen, waarna je weer door nijswiller komt, wahlwiller, lemiers en eindbestemming Vaals.
T is nogal omslachtig geschreven, dus ik ga het nog in kaartbrengen voor je. Totale lengte is 70km.
Ik heb ook nog een prachtige route door Belgie, want via vaals zit je zo in Eupen/malmedy.
Mocht je een gids nodig hebben, ik zit zelf de komende weken veel in Vaals om te trainen (heb nu een rustige periode van mn studie).
In ieder geval is het een leuke route met veel beklimmingen: - Epenerbaan (12% klimmen), vanuit daar naar wittem, nijswillerberg, simpelveld (beklimming hulsberg, 15%), Ubachsberg, trintelen (zeer lange technische afdaling), Eys vanuit daar richting Valkenburg (via o.a. Schin op Geul, oud valkenburg).
Na de Cauberg ga je via een omweg terug richting Gulpen, waarna je weer door nijswiller komt, wahlwiller, lemiers en eindbestemming Vaals.
T is nogal omslachtig geschreven, dus ik ga het nog in kaartbrengen voor je. Totale lengte is 70km.
Ik heb ook nog een prachtige route door Belgie, want via vaals zit je zo in Eupen/malmedy.
Mocht je een gids nodig hebben, ik zit zelf de komende weken veel in Vaals om te trainen (heb nu een rustige periode van mn studie).
Train ze!