Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

CNW-2 ipv UT-FC040

metalfan
Forum-lid

Gebruikersavatar metalfan 24 jan 2008 15:35

Campagnolo schrijft voor dit tool (UT-FC0404) te gebruiken om de (torx) bladboutjes van een UT carbon crankstel los/vast te maken.

vraag: kan je hiervoor ook dit ding (CNW-2) van Park Tool gebruiken ?

metalfan
Forum-lid

Gebruikersavatar metalfan 25 jan 2008 09:44

geen antwoord, dan probeer ik het nog eens op een andere manier:

1) welk tool kan ik buiten een torx-sleutel, gebruiken om de tandwielen van een Campagnolo UT carbonnen crankset te wisselen ?

2) kan eventueel het CNW-2 tool van Park Tool hier ook voor gebruikt worden ? (link)

ijzerenbriek
Forum-lid

ijzerenbriek 25 jan 2008 14:07

Het kan aan mij liegen maar ik begrijp het niet, waarom wil je geen torx-sleutel gebruiken?
Ik gebruik altijd een torx, een kort rukje en de spanning is weg en je kan alles demonteren.
Monteren is gewoon alles handvast zetten, alles lichtjes spannen en dan alles vast zeten.
Dus niet eerst eentje vast, dan de volgende erin en vast, dan nog eentje.
Ik doe het altijd zo en heb nog nooit problemen gehad met loslopen, gekraak, niet meer los krijgen of wat dan ook.
Als ik iets over het hoofd zie, zeg het maar.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.

rezne
Forum-lid

rezne 25 jan 2008 15:15

Je wilt de achterkant vastzetten om ronddraaiende bladboutje te voorkomen bij het (de)monteren?

Schroevendraaiertje does the trick. Anders kun je zo'n ding aanschaffen. Ik meen dat Shimano en Tacx ook zo'n 'sleutel' hebben.
Let the legs do the talking
CR1 Update
Update 2

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 25 jan 2008 15:27

Je hebt hier verschillende tools voor; ik gebruik zelf gewoon en grote platte schroevendraaier. Forumlid Blaffy heeft meerdere tooltjes voor dit doeleinde aangeschaft maar niks werkt beter dan een grote schroevendraaier....

Bij de Record boutjes van een UT crankstel moet je overigens goed oppassen; zodra er enaar kijkt zijn ze al bijna stuk. Gebruik de juiste maat torx en het liefst een bit van deftige kwaliteit (geen bitjes uit de € 5.- euro bak van de Gamma).

metalfan
Forum-lid

Gebruikersavatar metalfan 25 jan 2008 15:55

@Ijzeren Briek
@Rezne

inderdaad: ik wil dit kleine tooltje gebruiken om de bout tegen te houden zodat het geheel (bout + moer) niet gaat meedraaien.

ik heb reeds zo'n ding in mijn bezit (van BBB) maar helaas is het enkel bruikbaar voor de klassieke bladboutjes van alu crankstellen.

@havana

dat van die grote schroevendraaier was ook mijn eerste idee, zal dat maar eens proberen dan.... (en mss kan ik zo dan weeral ~ 6 € uitsparen)

Plaats reactie