Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

BeOne

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 20 okt 2008 13:05

Als je de voorkant eerder laat raken, trekt het wiel het blokje op de velg, sleept het naar voren als het ware.
Als je eerst de achterkant doet, heeft het wiel de neiging om het blokje naar voren te duwen en nog schuiner er op te laten komen. Dat vermindert ook de remwerking. Dat is precies het verschil tussen het zachte aangrijpen ( zie Ilko) of geforecceerd je blokje erop persen..

De zgn "toe in" manier voorkomt dit en zorgt voor een betere remwerking gecombineerd met minder tot geen piepen.
Laten we wel wezen dat, vuil is veel minder erg dat een slechte remwerking, of piepen. Je velg is niet gelijk versleten, en het gepiep dat bij carbon velg sneller speelt, daar rijden de mensen over het algemeen toch niet mee in de regen.

ilko
Forum-lid
Berichten: 1237
Lid geworden op: 23 aug 2004 12:53
Locatie: Arnhem

ilko 20 okt 2008 13:14

SpEric schreef:Als je de voorkant eerder laat raken, trekt het wiel het blokje op de velg, sleept het naar voren als het ware.
Als je eerst de achterkant doet, heeft het wiel de neiging om het blokje naar voren te duwen en nog schuiner er op te laten komen. Dat vermindert ook de remwerking. Dat is precies het verschil tussen het zachte aangrijpen ( zie Ilko) of geforecceerd je blokje erop persen..

De zgn "toe in" manier voorkomt dit en zorgt voor een betere remwerking gecombineerd met minder tot geen piepen.
Laten we wel wezen dat, vuil is veel minder erg dat een slechte remwerking, of piepen. Je velg is niet gelijk versleten, en het gepiep dat bij carbon velg sneller speelt, daar rijden de mensen over het algemeen toch niet mee in de regen.


Precies! Als je een mogelijke schoonvegende werking voor je remwerking laat gaan, ben je volgens mij niet goed bezig...

composite
Forum-lid
Berichten: 1182
Lid geworden op: 22 mei 2005 22:15

composite 20 okt 2008 15:19

Tja, da's waar: qua schonnvegende werking heeft Loek gelijk vwb de positie van de blokjes, maar om het piepen tegen te gaan moeten ze echt Toe-in staan.
Gang is alles!!

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 21 okt 2008 22:11

SpEric schreef:Als je de voorkant eerder laat raken, trekt het wiel het blokje op de velg, sleept het naar voren als het ware.
Als je eerst de achterkant doet, heeft het wiel de neiging om het blokje naar voren te duwen en nog schuiner er op te laten komen. Dat vermindert ook de remwerking. Dat is precies het verschil tussen het zachte aangrijpen ( zie Ilko) of geforecceerd je blokje erop persen..

De zgn "toe in" manier voorkomt dit en zorgt voor een betere remwerking gecombineerd met minder tot geen piepen.
Laten we wel wezen dat, vuil is veel minder erg dat een slechte remwerking, of piepen. Je velg is niet gelijk versleten, en het gepiep dat bij carbon velg sneller speelt, daar rijden de mensen over het algemeen toch niet mee in de regen.



Hoi,

Goede duidelijke uitleg Eric die ook nog eens plausibel klinkt. Ik had me niet moeten bemoeien en dit aan experts over laten :D

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

evers
Forum-lid
Berichten: 1188
Lid geworden op: 21 mar 2006 20:58
Locatie: Eindhoven

evers 22 okt 2008 21:40

Binnen enkele dagen komt er waarschijnlijk weer een update van mijn fietsie op het forum!!Hij is dan bijna klaar, alleen de groep nog (en die laat ook niet lang op zich wachten!)

Duurt alleen wel lang voordat die Belgen mijn wielen eens opsturen.. :P (of ben ik gewoon te ongeduldig?? :D )

to be continued zullen we maar zeggen..
Train ze!

mikey
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 29 jul 2006 22:29

mikey 30 okt 2008 19:06

Ik zie dat de 2009 modellen nu op de BeOne website staan. De nieuwe Rosso is weer een mooie fiets geworden, maar vind het 2008 model (gelukkig) toch mooier. Zaterdag maar eens in Utrecht kijken hoe alles er in het echt uitziet, ben benieuwd!

Hier de link (hoop dat die werkt): http://www.beone-bikes.com/nl/producten/rosso.html

rezne
Forum-lid
Berichten: 1907
Lid geworden op: 09 jul 2006 16:27

rezne 31 okt 2008 14:21

Oeh, Rosso, Red, Syntace. Mooi geheel :). Setje Bora's zou het afmaken wat mij betreft.
Let the legs do the talking
CR1 Update
Update 2

Gebruikersavatar
rufio
Forum-lid
Berichten: 1127
Lid geworden op: 14 dec 2006 21:05

Gebruikersavatar rufio 31 okt 2008 22:45

Ik heb de discussie na de plaatsing van mijn foto niet helemaal meer gevolgd.

Maar als je goed kijkt, kan je de ketting aan de rechter kant zien, dus je ziet hier de achterrem. Dus als je kijkt naar de foto, de velg beweegt tegen de klok in en raakt dus het uitstekende punt van "rechts", met als (hopelijk) gevolg dat het vuil zich voor het blokje ophoopt aan de rechterbuitenkant.

ilko
Forum-lid
Berichten: 1237
Lid geworden op: 23 aug 2004 12:53
Locatie: Arnhem

ilko 05 nov 2008 10:33

Dat klopt, maar dan staan ze dus precies verkeerd om en wordt de remwerking nadelig beinvloed.

pjotr
Forum-lid
Berichten: 947
Lid geworden op: 19 aug 2005 21:54

pjotr 29 nov 2008 12:04

2 weken geleden ook een Beone Rosso 2008 versie gekocht, voor een zeer mooi prijsje. Even op de weegschaal gelegd, 1024 gr incl kabelgeleider, bidonhouderboutjes en balhoofdlagerschalen. Voorvork was onafgezaagd 340gr, bijgeleverde zadelpen 196gr. Zeer netjes allemaal voor een frameset van slechts 799€! Doel is ook om een sub 7 kg te bouwen.

Aangezien ik nog wacht op een aantal onderdelen heb ik nog geen foto's. Die volgen snel.
Anti-Spacers!

dream
Forum-lid
Berichten: 280
Lid geworden op: 25 jan 2005 15:16

dream 13 dec 2008 21:39

Afgelopen zaterdag een be one black frame set gekocht, die afgebouwd wordt met ultegra SL en ritchey WCS onderdelen, wielen en zadel had ik zelf nog die gaan over.
Frame is top, is volgens mij hetzelfde als de simplon carbon frames alleen goedkoper. de simplon frames worden vaak goed getest in duitsland. zodra ik foto,s heb van de opbouw zal ik deze posten.

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 07 jan 2009 22:15

Ik ben op zoek naar de balhoofdbuislengtes van de BeOne Storm 2008, maar kan ze nergens vinden. In de BeOne catalogus staan ze niet vermeld in de geometrieplaatjes. Iemand een idee?

Plaats reactie