Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Focus Izalco Team Replica Force

hoogland
Forum-lid

hoogland 20 jan 2011 23:45

Frame: Izalco Team Replica v.a. 48cm Carbon Highmodular met interne kabel routing
Voorvork: Focus tapered carbon
Gewicht totale fiets 7.5 KG
Met de uitstraling van de geweldige izalco kan u ergens aankomen en voor een lage prijs! stijve racefiets met het geweldig werkende SRAM force
Derailleur: SRAM Force
Shifter: SRAM Force
Crank: SRAM Force BB30 race 53/39 or compact 50/34 rear 10v 12/25
Stuur: FSA vero
Stuurpen: FSA SL-250
Zadel: Fizik Aliante Delta
Zadelpen: FSA SL-250
Remmen: SRAM Force
Wielen voor/achter: DT Swiss R-1900
Banden: Continental Grand Prix
Kleur: Wit/Zwart

ik ben van plan om me trek madone 4.5 shimano 105 van 2 jaar oud (+/- 800 eu??) in te ruilen en dan met bijbetaling van rond de 2000 eu deze fiets aan te schaffen. wil er dan wel andere wielen op zetten ( bv Fulcrum Racing 1 Clincher ) dit om de fiets een mooiere uitstraling te geven en natuurlijk gewicht en kwaliteit. Aangezien er een voorvork 3T op zit wil ik ook stuur/pen en van 3T erop laten zetten. is dit allemaal overbodig of is dit een goede keuze? De fietswaarde zal dan tegen de 300 eu aan liggen? Is dan SRAM force een goede keuze, of zou je voor dit bedrag al Dure Ace of red kunnne rijden?
Er zijn zoveel mooie fietsen, is dit een goede keuze prijs/kwaliteit gezien of is er toch echt een betere optie?? Ik hoor t graag!

haaldoor
Forum-lid

haaldoor 21 jan 2011 01:44

De eerste stap bij het kopen van een nieuwe fiets is bij mij altijd geometerie. Welk frame past er goed bij jou? Dus heb je relatief een lange of korte boven buis nodig? Kort of laag balhoofd? Deze verhoudingen verschillen van merk-merk en ook van model-model.

mady
Forum-lid

mady 21 jan 2011 17:20

Ik heb ook voor deze model gekeken, en toen ik verder keek zag ik bij een zaak ik Zeist (epbike) een Felt F3 2010 staan met sram red en Fulcrum 5 voor 2400 (alleen maat 54)

het is dus zeker mogelijk

larsq
Forum-lid

larsq 24 jan 2011 17:23

Ik heb zelf ook deze fiets gekocht, en heb er ook nog wat gewichtsbesparingen opgedaan: een Shimano RS80 wielset ipv. DT swiss en een Prologo Nago zadel. Waarschijnlijk ga ik ook nog andere banden opleggen. Ik denk dat dit qua prijs/kwaliteit een super fiets is. Ik heb maanden het hele internet afgezocht naar betere/lichtere fietsen, maar die waren er kortweg niet. Alleen bij Canyon of Red Bull krijg je meer waar voor je geld, maar dan hoef je niet te rekenen op de service van je FM. En dat is zeker wat geld waard.
Ik denk dat SRAM Force prima is. Het schakelt heel goed en het ook nog lichter dan Dura-ace. Een opgrade naar RED zou ik niet doen, aangezien Force ook al goed is en de 'finish' ook nog eens beter is.
Een Fulcrum 1 wielset lijkt me ook een goede keuze. Ik heb zelf ook nog gedacht over een R3, maar heb uiteindelijk toch deze gekocht.

Gr. Lars
Je kunt nergens zo mooi fietsen als in Limburg....

jell-ee
Forum-lid

jell-ee 25 jan 2011 01:16

Inderdaad een prijs met goede prijs kwaliteit verhouding! Alleen 2000 bijbetaling? Volgens mij zijn er wel zaken waar je hem koop voor dat bedrag zonder inruil.

Alleen wielen onder niveau van complete fiets. Zou persoonlijk geen fulcrum pakken maar iets in wit/zwart combi. Anders de stickers eraf trekken. DT1700 en DT1450 zijn hele leuke sets

Plaats reactie