Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

EA90aero

tomkolkman
Forum-lid

tomkolkman 02 jul 2008 17:41

Zo de wielen zijn vanmiddag binnengekomen, direct onder de fiets gezet en ziet er echt mooi uit een stuk mooier dan eerst.
Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
Cervélo R3SL
BMC CX02

stockie
Forum-lid

stockie 04 jul 2008 23:39

Hoe zit het nu met de spaakbreuken op de EA90 aero's?
Vorige week was ik zelf nog getuige van een spaakbreuk in het achterwiel. Ik dacht mij ook zo'n setje te kopen, maar begin nu weer te twijfelen... :-s
Stockie

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 05 jul 2008 12:27

Vraag: Heb je voor de montage van een 10-speed cassette op een specifieke 10-speed naaf, de bij de cassette geleverde uitvulring nog nodig? Ik doel dan op de ring die ik wel gebruikte op 9/10 speed naven.

Ik ga er vanuit van niet, maar ik zou het graag zeker weten, voordat ik er aan begin. Alvast dank.

(ik heb de zoekfunctie gebruikt, ook met Google, maar niets kunnen vinden)

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 05 jul 2008 12:56

Nee die heb je niet nodig, want de 10 speed body is smaller dan de oude body.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 05 jul 2008 13:17

@Amclassic-fan: Dank voor de Super-fast-reactie!

groenespicht
Forum-lid

groenespicht 05 jul 2008 13:40

Hele gave combinatie...goede smaak...1 tip qua styling...ander kleur zadel (net als stuurlint). voor de rest. MOOOI.
*** Pinarello Prince Tribute to the Green***
*** Focus Black Raider Limited Edition ***
Niet het talent, de snelheid, de kracht bepaald of je overwint.
Alfa hulp? JA...de 24 in een krat uit Schinnen...

aero
Forum-lid

aero 08 jul 2008 13:46

Stockie schreef:Hoe zit het nu met de spaakbreuken op de EA90 aero's?
Vorige week was ik zelf nog getuige van een spaakbreuk in het achterwiel. Ik dacht mij ook zo'n setje te kopen, maar begin nu weer te twijfelen... :-s

Ik twijfel ook over de aankoop van EA90 aero's nu ik verhalen lees over spaakbreuk etc. Hebben de EA90 sl en slx hier minder last/zijn hier minder verhalen over bekend qua spaakbreuk?

Aangezien ik ongeveer 75kg weeg zou de EA90 slx set te doen moeten zijn lijkt me?

tinuz0
Forum-lid

tinuz0 08 jul 2008 14:24

Aero schreef:
Stockie schreef:Hoe zit het nu met de spaakbreuken op de EA90 aero's?

Ik twijfel ook over de aankoop van EA90 aero's nu ik verhalen lees over spaakbreuk etc. Hebben de EA90 sl en slx hier minder last/zijn hier minder verhalen over bekend qua spaakbreuk?

Aangezien ik ongeveer 75kg weeg zou de EA90 slx set te doen moeten zijn lijkt me?

Ik rij alweer ruim 1.500 km op mijn nieuwe Stevens SLC team met SLX wielen. Tot op heden hebben ze met mijn gewicht van 71 kg nog geen krimp gegeven en heb ik nog geen moment spijt van gehad. Ze lopen lekker licht, er zit een mooi geluid in en je merkt echt dat het relatief lichte wielen zijn met name heuvel / berg-op.

Het enige punt is dat momenteel de Aero en SL versie veel goedkoper zijn n.a.v. de Veltec zomeractie. Misschien is de SL nu wel de beste keuze... Maar volgens mij zijn alle Easton wielen meer dan prima.

Een spaakbreuk kan altijd gebeuren. Bij een aantal komt dat voor, maar er zijn legio mensen die met volle tevredenheid op de wielen rijden en daar hoor je weinig tot niets van... :) Op de een of andere manier komt een negatief verhaal altijd meer en duidelijker naar voren.

Succes met je keuze!
..::Tinuz::.. a.k.a MdeB | Stevens SLC team: 6,45 kg

aero
Forum-lid

aero 08 jul 2008 16:15

Dank voor snelle reactie!

Denk dat ik voor de EA90 Aero set ga, ik rij als ollander toch net ff iets vaker in de polder dan in de bergen..

Alhoewel er een weekje Spaanse bergen (Angliru!) in de pipeline zit voor deze zomer.... zucht.... beslissingen ;-)

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 08 jul 2008 16:29

Daar kom je met de EA90 wielen ook wel boven hoor. Althans, aan de wielen zal het niet liggen.....;)

Ik heb de wielset zelf nu een aantal maanden en ben er goed over te spreken. Het enige nadeel wat ik heb ondervonden is dat er vuil in het body was gekomen waardoor het begon te kraken. Maar daar moet ik dan wel bij vertellen dat ik een aantal keren in heel slecht weer heb gereden.

aero
Forum-lid

aero 08 jul 2008 16:38

het zal eerder de conditie zijn inderdaad; net een maandje weer aan het trainen na 8 maanden inactiviteit op sportgebied...

dat de Angliru pijn gaat doen is dus zeker :D

enfin, zodra ik mn nieuwe fiets heb (Stevens Slc SL, ultegra triple, easton ae90 aero) zal ik mn ervaringen met de wielen hier eens posten..

stockie
Forum-lid

stockie 16 jul 2008 23:51

Hallo,

Na een eerste ritje van 80 km heb ik ook wat speling op de voornaaf van mijn EA90 Aero wielen. (Verder bollen ze echt perfect, prachtige wielen)
Maar, hoe kan ik deze speling nu bijstellen?

Alvast bedankt
Stockie

Plaats reactie