Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cube Aerial

bastardo
Forum-lid

bastardo 20 feb 2008 21:38

Hoi,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een leuke racefiets.
Op dit forum staat veel geschreven over beginners fietsen. Erg leuk, maar het maakt het er niet makkelijker op :)
Voor een leuke startersfiets onder de 1000 euro, kom je al snel bij Cube, Sensa en Bulls uit.

Bij wat lokale FM's hebben ze de Cube Aerial en Peleton staan en deze spreken me erg aan. Op dit forum komt Cube ook goed uit de bus, dus dat zit wel goed volgens mij. Qua budget is de Aerial meer favoriet dan de Peleton, want ik moet alles (uitrusting, schoenen, pedalen) nog kopen.

Nu is mijn vraag: is de Aerial een goede aanschaf, of moet ik gewoon doorsparen voor de Peleton? Want over de wielen van de Aerial lees ik niet zulke goede verhalen (WHR-500 en ik weeg rond de 90kg). Verder zijn de remmen van Sora (beetje jammer geloof ik). Pluspunt is wel dat de voorvork van het nieuwe model van carbon is.

Kortom: kan ik als beginner leuk uit de voeten met de Aerial en vallen de remmen en de wielen best mee, of moet ik echt even doorsparen?

Alvast bedankt voor de tips!

Groeten,
Bastardo

adroit
Forum-lid
Contact

adroit 21 feb 2008 08:58

Je zou uiteraard meteen bij aankoop de wielen kunnen inwisselen en een beetje bijbetalen voor bv. Fulcrum racing 7 of easton vista's.

Maar eerlijk gezegd wordt het prijsverschil met de Peleton dan zo klein dat ik in jouw geval even door zou sparen en de (onderdeel technisch) betere Peleton kopen.

Omdat je nog alles moet hebben zou ik je adviseren dat wel in de "deal" te betrekken.

Suc6

jorrit10
Forum-lid

Gebruikersavatar jorrit10 21 feb 2008 13:24

ik zou ook voor de peleton gaan, die zijn over het algemeen ook iets beter/sneller leverbaar.
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd...

braziliaan
Forum-lid

braziliaan 21 feb 2008 14:48

Hoi Bastardo,

ik heb precies hetzelfde gehad. Ik ben ook 90 kg en 1.94 cm en heb voor de peloton gekozen en heb er geen moment spijt van.
Wel moet ik erbij zeggen dat ik zat te twijfelen tussen een Cannondale en de Cube, want mijn FM had geen Aerial en alleen maar de Peloton. Aangezien bij de Cube gedeeltelijk afgemonteerd was met 105 en iets goedkoper was ben ik daar voor gegaan.

Sora is best o.k. maar zou toch voor de Tiagra/105 montage gaan. De WH 550 wielen die eronder zitten moet je inderdaad inwisselen voor een setje Fulcrum 7

Succes

bastardo
Forum-lid

bastardo 23 feb 2008 11:42

Bedankt voor de reacties!

Nou, dan ga ik voor de Peleton.
Of toch maar voor de Attempt? Sja, het houdt nooit op volgens mij :)
Maar dan heb je namelijk meteen de hele 105 groep op de fiets en ben je meteen van de Sora remmen af die op de Peleton zitten.

Plaats reactie