probleempje:
cateye cordless 7 fietscomputer geinstalleerd op nieuwe racefiets.
sensor wordt blijkbaar wel geactiveerd (maakt "herkenningsgeluidje" als hij langs magneetje loopt) maar computer - die aan staat - geeft geen snelheid aan
overigens batterijen zijn nieuw.
op mijn oude racefiets heb ik een zelfde type computer met ook een sensor en hierbij doet de nieuwe computer het wel.
overigens mijn oude computer die het op de oude fiets ook doet, doet het ook niet op de nieuwe.
blijkbaar gaat er ergens iets tussen de sensor en de fietscomputer iets niet goed.
iemand een ideetje?
computer probleem
-
willem1313
- Forum-lid
Kan idd het draadloze linkje zijn. Even batterijen wippen van zowel sensor als computer, 5 min. laten liggen en dan opnieuw inzetten om "handshaking" opnieuw te laten plaatsvinden. Stel even zeker dat afstand/hoek magneet en sensor goed staan (je hoort een lichte klik vh reed contactje binnenin wanneer het magneetje passeert).
Anders even los proberen met een groot magneet om defect van sensor uit te sluiten en/of testen met sensor vd andere fiets.
Succes!
Anders even los proberen met een groot magneet om defect van sensor uit te sluiten en/of testen met sensor vd andere fiets.
Succes!
Cube AMS Comp 2010
Next: Specialized Roubaix òf Bianchi Via Nirone C2C ??
Next: Specialized Roubaix òf Bianchi Via Nirone C2C ??
-
willem1313
- Forum-lid
Helaas, optie 1 geprobeerd, geen succes
Groot magneet heb ik niet tot mijn beschikking, er zal wel "iets"met de sensor niet kloppen. Zit niks anders op dan maar een hele nieuwe computer te kopen.
In ieder geval bedankt voor de tip.
Groot magneet heb ik niet tot mijn beschikking, er zal wel "iets"met de sensor niet kloppen. Zit niks anders op dan maar een hele nieuwe computer te kopen.
In ieder geval bedankt voor de tip.
-
ijzerenbriek
- Forum-lid
Logisch denken:
Op je oude fiets lukt het wel: ontvanger van je nieuwe computer is OK.
Je oude computer doet het op je nieuwe zender niet: zender niet OK.
Nieuwe zender tikt: Reedcontact OK.
Conclusie: ofwel is je zender defect of zijn batterijen zijn leeg.
Simpele logica toch?
Op je oude fiets lukt het wel: ontvanger van je nieuwe computer is OK.
Je oude computer doet het op je nieuwe zender niet: zender niet OK.
Nieuwe zender tikt: Reedcontact OK.
Conclusie: ofwel is je zender defect of zijn batterijen zijn leeg.
Simpele logica toch?
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.